Tack på förhand:D
112 +- 5 typ. köp munstycke satsFlLLE skrev:Beta rr 07
Gianelli 2t
barkit 74 cc
sportluft
ostrypt, ganska lätt drevat
ca 90 skulle va lagomtagertoft skrev:Derbi drd racing 06
Gianelli 2t effektrör
11/53 drev
Hur stort munstycke ska jag ha? Allt annat är org utom gianellit.
Ska man gå upp ca 20 strl ?
Tacksam för svar:)
yesDenkka skrev:Okej, Tack för svaret. Visst är det så att om stiftet är svart av olja får den för mycket. Det ska väl vara oboybrunt ?
85-90. och sen ca 95-100 med samma drev.PoWeRKinG skrev:ta bort tråden. man får ju andå inga svar ffs..
mk thrower
50cc original
13/53 drev
sportluft
ostrypt
vill även veta med samma setup fast med en 73cc sportcylinder..
är det verkligen rimligt? e inte det för stort? fast vad vet jag, e helt borta på motorer...beckvall skrev: ca 90 skulle va lagomt
har läst här på forumet att man ska gå upp ca 10-15 strl när man pluggar ur, så det e bara att kolla vilket munstycke du har original:DP3kkl skrev:Tjena har en Rieju drac rr 03 med dragna pluggar och 13/48 drevning har original förgasare och undrar vilket munstycke jag ska köpa, vore bra om någon kunde länka.
Okej men måste köpa en ny motor förstagertoft skrev:har läst här på forumet att man ska gå upp ca 10-15 strl när man pluggar ur, så det e bara att kolla vilket munstycke du har original:DP3kkl skrev:Tjena har en Rieju drac rr 03 med dragna pluggar och 13/48 drevning har original förgasare och undrar vilket munstycke jag ska köpa, vore bra om någon kunde länka.
Försök att kör på en raksträcka med fullgas om det går och stäng av moppen i farten och kolla sedan färgen på tändstiftet. Men om den böööar och har en tendens att dö så är det bara att byta upp några storlekar, ca 5-7.Ztraand skrev:Har en SMT -07 och när man kör me den på Fullgas, så får den ingen bensin, så den typ stannar o dör. Så jag måste ha den på precis under fullgas. Har det med huvudmunstycket att göra?
Kan det ha med att ja bytte membran?
Den är helt original, förrutom membranet. Den gör typ 60-65 så den kan va lite uppborrad i pluggen.
Edit: Är det 5 lr 6mm munstycken på Dell'orto 17,5mm PVHA. Samt är det nån som vet vad original munstycket är?
Stinkerflottiggangster skrev:Tja
drac 00
Dragna pluggar i burken och röret
Allt org
Org mun str 58
Drev 10/53
Vad ska jag ha !?
mvh !
mellan 80-90 beror på vilken förgasare.kobbstar skrev:Tjenare, har en Rieju drac rr 02. Jag tänkte beställa ett TK RÖR(http://twostroke.se/product.asp?product=11650). Min moppe är helt original nu, jag måste då byta munstycke, är det något mer jag måste göra?
Kommer antagligen köra 12/13-53 drevning, så vilket munstyckestorlek tror ni jag måste ha?
Ha de gött:)
Original, man måste inte byta förgasare va?KarlssoN^ skrev:mellan 80-90 beror på vilken förgasare.kobbstar skrev:Tjenare, har en Rieju drac rr 02. Jag tänkte beställa ett TK RÖR(http://twostroke.se/product.asp?product=11650). Min moppe är helt original nu, jag måste då byta munstycke, är det något mer jag måste göra?
Kommer antagligen köra 12/13-53 drevning, så vilket munstyckestorlek tror ni jag måste ha?
Ha de gött:)