ServerError skrev:Vilket sett är bäst? (vill inte att moppen ska trilla ihop )
Alternativ 1:
(Har sån höjning hemma)
Alternativ 2:
(Såg en kille göra såhär; man gör en bricka som man sedan sätter fast i ramen)
1an är nog säkrast men alternativ 2 gör så man bara höjer ramen där bak, vilket är ganska smart för att om man höjjer moppen mke så kan kedja äta upp svingen efter ett tag och detta undviker du då.
1an är nog säkrast men alternativ 2 gör så man bara höjer ramen där bak, vilket är ganska smart för att om man höjjer moppen mke så kan kedja äta upp svingen efter ett tag och detta undviker du då.
Men jag ska sätta på ny kedja som jag kan ha längre då, elr vad menar du "Äta upp"?
Men jag ska sätta på ny kedja som jag kan ha längre då, elr vad menar du "Äta upp"?
min moppe är as hög så asså den ligger ooch drar mot svingen hela tiden och tillslut efter ett långt tag börjar göra hål som en kapmaskin fast VÄÄÄLDIGT långsammt typ men om du höjjer bara kolla så den inte slår i
jesper178 skrev:
min moppe är as hög så asså den ligger ooch drar mot svingen hela tiden och tillslut efter ett långt tag börjar göra hål som en kapmaskin fast VÄÄÄLDIGT långsammt typ men om du höjjer bara kolla så den inte slår i
Jag hade stört sönder mig på ljudet av att den slår i
ServerError skrev:
jesper178 skrev:
Min kedja hade börjat gräa i svingen xd
Ta en vinkelslip och skär ut där den slår i och sen svetsa så det ser snyggt ut
nr1 är felmonterad gjort så den ska passa på en roxon men den är inte tänkt att sitta så min polare satte en sån på sin Derbi och den funkade skit fint inga släpmärken efter kedja o dylikt
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:nr1 är felmonterad gjort så den ska passa på en roxon men den är inte tänkt att sitta så min polare satte en sån på sin Derbi och den funkade skit fint inga släpmärken efter kedja o dylikt
Så du tror det går bra? och jag vet han satte den så för att inte höja så mycket, men tror du det blir bra om man gör som han fast vänder dom?
jamen de bror nog på serru hans Senda hade nått botten liksom så även att han höjde den mkt så blev de inte för stor vinkel på svingen, så de bror nog helt på hur hög den är i nuläget
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd