Köpa Speedfight

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Köpa Speedfight

Inlägg av Vusak »

Tjenare.

Det är nu dags för mig att köpa moped och jag hade tänkt mig en Speedfight 2. Jag hittade en Speedfight 2 Iron-X som jag verkligen gillade men fick sedan reda på att den är luftkyld och inte vattenkyld. Ska jag strunta i att köpa den och vänta tills det kommer ut en annan snygg fast som är vattenkyld? Är det värt att köpa en luftkyld?

Kan inte så mycket om mopeder så motivera svar! :)

Edit: En annan fråga. Hur fixar man bättre acceleration?
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

du ska ha vatten den låter bättre
kan
gå bättre för jag frågade hos en mopedhandlare som sålde speedfight och när du ska byta saker måste man låssa massor kåpor annars
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

Okej, tack.
eeazz
Elmoped

Inlägg av eeazz »

Enklare att trimma luftkylda ;) Sen går väl LC lite bättre med grövre trimm.. Men spelar inte så jätte stor roll, om du inte tänkt att bygga midrace/hyper :)

Vilken prisklass?
Det första du kan göra är att strypa av den, byta vikter och kopplings fjädrar :) Större munstycke kanske (kan inget om förgasare) Nåja, allt detta kanske går på max 300 med frakt. Då kommer den gå lite snabbare och accelerera lite bättre :)
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

eeazz skrev:Enklare att trimma luftkylda ;) Sen går väl LC lite bättre med grövre trimm.. Men spelar inte så jätte stor roll, om du inte tänkt att bygga midrace/hyper :)

Vilken prisklass?
Det första du kan göra är att strypa av den, byta vikter och kopplings fjädrar :) Större munstycke kanske (kan inget om förgasare) Nåja, allt detta kanske går på max 300 med frakt. Då kommer den gå lite snabbare och accelerera lite bättre :)
Den här jag tänkte köpa

http://www.blocket.se/sodermanland/Peug ... m?ca=9&w=2

Tvivlar på att jag kommer trimma. Vill bara styla och fixa bättre acc.
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Vusak skrev:
eeazz skrev:Enklare att trimma luftkylda ;) Sen går väl LC lite bättre med grövre trimm.. Men spelar inte så jätte stor roll, om du inte tänkt att bygga midrace/hyper :)

Vilken prisklass?
Den här jag tänkte köpa

Haha samma stad som jag bor i ! xD

Men iaf, det spelar ingen större roll om det är lugtkyld eller vattenkyld... Kmmer du plocka ner den mkt och fixa mm på den? ex, trimma?
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

RacingTobbe skrev:
Vusak skrev:

Vilken prisklass?
Den här jag tänkte köpa

Haha samma stad som jag bor i ! xD
Nice :)

Själv bor jag i Köping. Den där är ju nära och allt. VARFÖR i helvete är det en luftkyld moppe för? FML
eeazz
Elmoped

Inlägg av eeazz »

Ledsen att behöva förstöra drömmen, men du kan varken styla eller fixa bättre acc utan att det i lagens ögon räknas som en trimmad moppe..

Sen vill jag minnas att SF redan har bra acc som orginal, eller?
Fast den ser ju inte ut att behövas stylas så mycket :D¨

Edit* Ska du inte trimma spelar det ingen roll vad den har för kylning :)
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

eeazz skrev:Ledsen att behöva förstöra drömmen, men du kan varken styla eller fixa bättre acc utan att det i lagens ögon räknas som en trimmad moppe..

Fast den ser ju inte ut att behövas stylas så mycket :D
Aha okej. Har inte så stort behov av att fixa bättre acc. Vill mest bara göra min SF snyggare. Men om jag inte ska trimma eller någonting, är det okej med luftkyld? Och är en luftkyld 07a värd 15900? (fick pruta ner den från 16900)
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

eeazz skrev:Ledsen att behöva förstöra drömmen, men du kan varken styla eller fixa bättre acc utan att det i lagens ögon räknas som en trimmad moppe..

Fast den ser ju inte ut att behövas stylas så mycket :D¨

Edit* Ska du inte trimma spelar det ingen roll vad den har för kylning :)
men redan -.-
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Fel, man får styla så mycket man vill så länge man har det som krävs för att den ska vara godkänt, d.v.s lysen/skylt/blinkers osv.

Självklart kan du köpa den, du slipper tänka på att fylla på kylarvätskan, och den kommer gå lika bra med t.ex lite småtrim som urpluggad osv som en vattenkyld. Oroa dig inte för det den är inte sämre för den är luftkyld, möjligtvis lämpar sig den lite sämre för hyper trimning osv.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

ktm_danielsson skrev:Fel, man får styla så mycket man vill så länge man har det som krävs för att den ska vara godkänt, d.v.s lysen/skylt/blinkers osv.

Självklart kan du köpa den, du slipper tänka på att fylla på kylarvätskan, och den kommer gå lika bra med t.ex lite småtrim som urpluggad osv som en vattenkyld. Oroa dig inte för det den är inte sämre för den är luftkyld, möjligtvis lämpar sig den lite sämre för hyper trimning osv.
Okej, men som sagt ska ju jag inte trimma, så då kanske det duger att köpa den iaf? Och är det värt 15900 för den?
eeazz
Elmoped

Inlägg av eeazz »

ktm_danielsson skrev:Fel, man får styla så mycket man vill så länge man har det som krävs för att den ska vara godkänt, d.v.s lysen/skylt/blinkers osv.

Kan ha fel, men har alltid trott att det är olagligt att styla en helfordonsgodkänd moped..

Edit* Lite dyrt kanske, men den ser ju ut att vara i såpass bra skick så att den likväl skulle kunna vara ny :)
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

vänta lite såg en sån fast 20 ggr snyggare för 8 lax för ett tag sen så jag skulle vänta lite till
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

TheMidnightRider skrev:vänta lite såg en sån fast 20 ggr snyggare för 8 lax för ett tag sen så jag skulle vänta lite till
Måste funnits deffekter isf? Ett krav är också att moppen finns nära Köping.
eeazz
Elmoped

Inlägg av eeazz »

Äldre modell då? Brukar ju vara några tusingar billigare även om den är i samma skick som den nyare.
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

eeazz skrev:Äldre modell då? Brukar ju vara några tusingar billigare även om den är i samma skick som den nyare.
Sant.

Fan har letat efter en moppe i ett halv år nu. När det funnits fina har det alltid varit "för tidigt" eller "för dyrt" eller "för långt borta". O nu när jag har Cashish, och det inte är för tidigt längre så kommer det aldrig ut några snygga som är nära.
eeazz
Elmoped

Inlägg av eeazz »

Tja, det är ju en satsning att köpa en sådan dyr moppe, men om du bevarar den i bra skick så kommer du ju få tbx en stor del av pengarna :)
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

eeazz skrev:Tja, det är ju en satsning att köpa en sådan dyr moppe, men om du bevarar den i bra skick så kommer du ju få tbx en stor del av pengarna :)
Billigare moppe skulle vara super skönt. Då hade jag kunnat börja styla dirr och inte behöva vänta tills jag dragit in mer pengar.

Finns det någon annan sida än blocket man kan leta moppar på? Redan prövat köp & sälj på den här sidan, men det fanns inte så mycket att välja på.
eeazz
Elmoped

Inlägg av eeazz »

Nja, det är väl de 2 bästa sidorna :)
Användarens profilbild
AnneWeckis
Scooter Bitch

Inlägg av AnneWeckis »

Fanns ju ifs ett par andra Iron som legat ute längre på Blocket, men en bit att åka för att titta på dom. Sök upp dom äldre annonserna och ge ett skambud, rätt sugna på at bli av med dom.

Sökte själv efter en Speedfight LC, men ville ha skivbromsar bak då jag själv tycker det är bättre, samt att den skulle vara otrimmad.. Men det är löst nu :? pga min bror som inte kan låta bli nått som går på bensin.
Sökte i ett par veckor och hittade en 15 mil ifrån mig. Ägaren satt ett pris som man backade redan där och han hade inte fått några svar. Gav honom ett skitbud och sa att EU mopparna kommer sjunka drastiskt pga nya körkortreglerna.. Nu e den i mitt garage och tror nog jag kan köra med den i 2-3 år och få tillbaka insatsen. Men 30 moppar har ju legat på en stabil kurs..
Prova som sagt dom äldre annonserna.

Lycka till
Ride i't like Like you stole i't
Användarens profilbild
Vusak
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Vusak »

AnneWeckis skrev:Fanns ju ifs ett par andra Iron som legat ute längre på Blocket, men en bit att åka för att titta på dom. Sök upp dom äldre annonserna och ge ett skambud, rätt sugna på at bli av med dom.

Sökte själv efter en Speedfight LC, men ville ha skivbromsar bak då jag själv tycker det är bättre, samt att den skulle vara otrimmad.. Men det är löst nu :? pga min bror som inte kan låta bli nått som går på bensin.
Sökte i ett par veckor och hittade en 15 mil ifrån mig. Ägaren satt ett pris som man backade redan där och han hade inte fått några svar. Gav honom ett skitbud och sa att EU mopparna kommer sjunka drastiskt pga nya körkortreglerna.. Nu e den i mitt garage och tror nog jag kan köra med den i 2-3 år och få tillbaka insatsen. Men 30 moppar har ju legat på en stabil kurs..
Prova som sagt dom äldre annonserna.

Lycka till
Tack,jag ska kika på dem! :)
Låst