Elproblem Gilera smt 05

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
maarcuus
Elmoped

Elproblem Gilera smt 05

Inlägg av maarcuus »

Hallo!

Jag har en Gilera smt 05 som krånglar med elen. Jag måste ladda batteriet var 2 vecka annars har jag ingen el. Efter 2 veckor och inte ladda batteriet igen har jag märkt en konstig sak. När jag håller in bromsen får jag el, alla lampor på instrumentpanelen lyser, jag kan blinka. men har inget bromsljus när jag bromsar. Jag har 4 led blinkers, men jag har kört utan motstånd ett tag men hade tänkt sätta in de idag. Men vad kan elproblemet vara att jag inte kan ha "riktig" el mer än i 2 veckor?
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Re: Elproblem Gilera smt 05

Inlägg av Bergsten »

maarcuus skrev:Hallo!

Jag har en Gilera smt 05 som krånglar med elen. Jag måste ladda batteriet var 2 vecka annars har jag ingen el. Efter 2 veckor och inte ladda batteriet igen har jag märkt en konstig sak. När jag håller in bromsen får jag el, alla lampor på instrumentpanelen lyser, jag kan blinka. men har inget bromsljus när jag bromsar. Jag har 4 led blinkers, men jag har kört utan motstånd ett tag men hade tänkt sätta in de idag. Men vad kan elproblemet vara att jag inte kan ha "riktig" el mer än i 2 veckor?

Köp nytt batteri :wink:
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

tja har också en smt och jag skaffade led blinkers och då började det fucka men man ska tydligen köpa ett nytt ledbilkersrelä men du bör nog skaffa nytt batteri också motstånd har jag hört inte är någon bra lösning när det gäller hälsan på moppen :) mvh niklas
maarcuus
Elmoped

Inlägg av maarcuus »

Okey, jag skippar det med motståndet och köper ett relä. Meddelar hur det blir :) Btw det har alltid varit såhär. Så köpte nytt batteri när jag köpte moppen. Det hjälpte inget ;)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

maarcuus skrev:Okey, jag skippar det med motståndet och köper ett relä. Meddelar hur det blir :) Btw det har alltid varit såhär. Så köpte nytt batteri när jag köpte moppen. Det hjälpte inget ;)
det är mycket svårare att sätta in ett räle .... och det är MYCKET bättre med ett motstånd

ett relä bara fuckar xD
samt då är bara frågan hur stort motstånd du ska ha
om inte !
så fixa bara stömtjuvar :)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Låst