bluerider94 skrev:
men nej, ett rör och ett sketet membran göra absolut inte att du är snabbare
den som är bäst på att ta svängar vinner kanske om ni har flera hopp på rad så den som planerar dom bäst också
Precis, handlar om mycket teknik när man kör cross!
mycket? tekniken är ju i princip allt ^^ finns en kille här ifrån som kör en 01a 125a och han kör skiten ur vilken 450 som helst . synd att han lagt av med att tävla bara
2stroke4ever skrev:mycket? tekniken är ju i princip allt ^^ finns en kille här ifrån som kör en 01a 125a och han kör skiten ur vilken 450 som helst . synd att han lagt av med att tävla bara
Exakt Känner en kille som kör 125a som drar skiten ur i stort sett alla på Täby (Örebros crossbana)
2stroke4ever skrev:mycket? tekniken är ju i princip allt ^^ finns en kille här ifrån som kör en 01a 125a och han kör skiten ur vilken 450 som helst . synd att han lagt av med att tävla bara
Exakt Känner en kille som kör 125a som drar skiten ur i stort sett alla på Täby (Örebros crossbana)
Är det du själv du försöker prata om, dock är väl detta inte sant
Är det du själv du försöker prata om, dock är väl detta inte sant
dig själv * och nej det är det inte och jo det är ganska sant
Fast hans 125a är allt utom original..
derbiofc skrev:jävligt fin hoj! och 4t som nästa hoj gillas starkt lycka till i fortsättningen!
Tack så mycket Ah får se kan bli en 150sx, men gillar verkligen 250n!
Tack ska kämpa på iår Missade GGN förra året, ska tamejfan inte missa det iår med nya biken!
ktm_danielsson skrev:
Varför har du det när du inte ens utnyttjar effekten av det ?
->>> Då kanske du kan tänka på att jag får en sommar till också, och antagligen en 150sx eller 250sxf
Får man fråga vilken effekt du utnyttjar av en 250 som du inte gör utav din 125a?
Sponsra fyrtakt måste va det dummaste man kan göra då 2takt börjar försvinna ut ur världen, och då ska man bannemej utnyttja tiden med tvåtakt,
Honda, kawasaki, suzuki... Ja ingen av dem bevarar konsten hos 2takt, Och det gör nog snart inte ditt märke heller.
ktm_danielsson skrev:
->>> Då kanske du kan tänka på att jag får en sommar till också, och antagligen en 150sx eller 250sxf
Får man fråga vilken effekt du utnyttjar av en 250 som du inte gör utav din 125a?
Sponsra fyrtakt måste va det dummaste man kan göra då 2takt börjar försvinna ut ur världen, och då ska man bannemej utnyttja tiden med tvåtakt,
Honda, kawasaki, suzuki... Ja ingen av dem bevarar konsten hos 2takt, Och det gör nog snart inte ditt märke heller.
Som jag nämnt ovan i tråden är det bara tal om ny cross, och antigen 150sx eller 250sxf, mest för att just skaffa NY Mig spelar det ingen större roll vad det blir
ktm_danielsson skrev:
Som jag nämnt ovan i tråden är det bara tal om ny cross, och antigen 150sx eller 250sxf, mest för att just skaffa NY Mig spelar det ingen större roll vad det blir
edit : @Fredde, nej tyvärr!
höddu matte, nån aning om hur länge ktm tänker hålla på med 2t?
För alltid Dom har ju iaf utan tvekan mest tvåtaktare av alla märken (som fortfarande tillverkas då).
edit :Ungefär lika "för alltid" som Husaberg (slogan, 4stroke force) höll sig till fyrtakt, eftersom dom ny massproducerar en ny 250 2t som är en KTM med annat frontparti (lyse/kylarvingar osv).
Om jag ändå ska köpa ny är det ju roligare med 1502t/2504t då slipper jag byta hoj på ex. antal år, min börjar ju bli gammal också. Stor skillnad på min och 125sx 2011orna Och som chrille sa det vet väl ingen..
Då borde det du i första hand bör välja vara en 144/150sx , skulle jag gjort, men jag vettefan om jag ska byta upp mig , har ångrat mig lite. känner att jag inte utnyttjar det.
Chrilleman skrev:Då borde det du i första hand bör välja vara en 144/150sx , skulle jag gjort, men jag vettefan om jag ska byta upp mig , har ångrat mig lite. känner att jag inte utnyttjar det.
Nej men du får ju betala din hoj själv, min nya betalar mamma/pappa.
Jag utnyttjar inte häller all effekt av min 125a, men får se vad det blir.
Och det blir ju alltså ev. i höst då jag fått lite mer träning osv
Edit : Det ända jag ska "betala" är pengarna jag får när jag säljer 125an (som dom också betalat).
bluerider94 skrev:suzuki har då iaf tagit upp sin produktion på 2takt igen iaf.
om jag får fråga, varför just en ktm om du ska ha 250?
suzukin är bättre där!
när var hur och vilken cc har du fått reda på det ????????
För att jag kört KTM hela tiden, gillar KTM och får gratis ktm delar.
Sen är även KTMs hojar utan tvekan dom snyggaste, har alltid varit sedan 2000talet började
äsch, om dom är snygga eller inte kvittar ju när det gäller en cross!
Nya suzuki 250 fyrtaktarna har ju vunnit alla tester i alla punkter!
Men får du gratis delar så kanske det är ett smart val med ktm, men som sagt, den nya suzukin ska vara riktigt bra!
syrrans kille länkade mig en sida där det stod om deras fortsatta produktion eller nåt, ska höra med honom så lägger jag upp sidan här sen
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bluerider94 skrev:äsch, om dom är snygga eller inte kvittar ju när det gäller en cross!
Nya suzuki 250 fyrtaktarna har ju vunnit alla tester i alla punkter!
Men får du gratis delar så kanske det är ett smart val med ktm, men som sagt, den nya suzukin ska vara riktigt bra!
Sant, men skadar inte med lite snygghet på köpet!
Sen har jag provkört ktm 250sxf 2011 och jag gillade den enormt mycket, så har kåtat ner mig lite i den. Men jag kommer nog enbart köra KTM då jag som sagt får en del KTM delar, har crossen ute på KTM, får vara i deras verkstad osv osv
Chrilleman skrev:Erkänn bara att du har fel, det finns INGEN 125a eller 250 2taktare hos suzuki längre, de är borta, suzuki är nu 4t force.
Och Husaberg som alltid haft "4strokeforce" som typ "slogan" har börjat med 2t.
Gillar din nya v-bild btw, undrar vad dom som bor där nu gjort med min vägg