Tjoo, moppen nöp för nån vecka sedan, hade precis bytt rör till Hebo och cdi till ostrypt, sen nöp den och startade inte efter det. Jag vet inte va det kan ha berott på eftersom ja hade bytt munstycke till 20 strl större.
nått tips till efter ja bytt cylindern, så det inte ska hända igen?
Ge fan i att motorbromsa, undvik att åka på höga varv en längre tid utan varvtalsvariation.
Kolla så pumpen ger olja då. Du ser ju på slangen om det kommer olja eller inte. Plocka av plastkåpan och kolla så vajern ligger på ordentligt på rullen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
mummel skrev:för att ja plockade bort cylindern och såg att kolvringarna var trasiga och en rista i cylindern, så man kan nog kalla att den har skruit ist
tro mig ....
värmenypt är bara en sak som kan förstöra cylindern ....
btw
lyssna på Skallen nu
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
mummel skrev:visserligen åkte ja ju typ 4 km full patte, så kan ju ha me de o göra men de va första gången jag drog full patte en längre tid efter bytet
Jag har legat fullt 1,5mil med allt från Thrower till hyper, och det har funkat bra.
rod_rrx skrev:sätt i ett stort munstycke sen byter du ner dig till den går fint
blanda oljan i tanken
why?
Ställ in förgasaren rätt och kör som en tvåtaktare ska köras så är de inga problem. Ställ på pumpen en gnutta om den verkar vara snål.
jag litar inte på oljepumpen. slangar kan klämmas och så skär skiten. man vet att det fungerar när man blandar i tanken
Trodde du tänkte på att man skulle skvätta i lite extra i tanken
Men att blanda i tanken är ju det säkraste, stämmer ju. DOCK är det ju så att det krävs att man ställer in förgasaren rätt, både efter soppa och olja. Och råkar man ha felinställd förgasare kan det nypa för de
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Ställ in förgasaren rätt och kör som en tvåtaktare ska köras så är de inga problem. Ställ på pumpen en gnutta om den verkar vara snål.
jag litar inte på oljepumpen. slangar kan klämmas och så skär skiten. man vet att det fungerar när man blandar i tanken
Trodde du tänkte på att man skulle skvätta i lite extra i tanken
Men att blanda i tanken är ju det säkraste, stämmer ju. DOCK är det ju så att det krävs att man ställer in förgasaren rätt, både efter soppa och olja. Och råkar man ha felinställd förgasare kan det nypa för de
Never heard of, never notice .....
but bilive ur words now that u say them (a)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^