Funderar på en Airsal Sport 73cc (PIA) Cylinderkit och ett Metrakit Thrower. Jag undrar nu ifall detta är en bra setup och om man blir tvungen att byta vev? Vill ha bra bottendrag.
Mvh Banken92
satsa på 19/21mm förgasare också du ska klara dig med org veven där, helt klart bra botten där har du också, eller ja allt är ju relativt men det blir en bra sportsetup detdär.
Men om jag kör på en Metrakit Handmade 70cc sport och Metrakit Thrower? Behöver jag verkligen byta till större förgasare om jag har 17,5mm orginal? Sen behöver jag inte byta vev till handmade heller va?
kimen skrev:nån som har nått annat alternativ istället för metrakit handmade? har MK thrower nu och ska kanske fixa 19mm förgasare och ett Hebo membran
Förutom handmade så funkar Airsal T6, Barikit och Polini guss prima till det röret!
kimen skrev:nån som har nått annat alternativ istället för metrakit handmade? har MK thrower nu och ska kanske fixa 19mm förgasare och ett Hebo membran
Förutom handmade så funkar Airsal T6, Barikit och Polini guss prima till det röret!
Prima och prima till T6, haha!
Om du har thrower så finns de 4 alternativ: Guss, Barikit, Handmade eller TP gjutjärn.
Prima och prima till T6, haha!
Om du har thrower så finns de 4 alternativ: Guss, Barikit, Handmade eller TP gjutjärn.
Ja? T6 + Thrower ger nog en av de skönaste gatu effekten, Lågvarvigt med enorm kraft på alla växlar, ingen större maxeffekts höjning dock.
Ja? T6 + Thrower ger nog en av de skönaste gatu effekten, Lågvarvigt med enorm kraft på alla växlar, ingen större maxeffekts höjning dock.
Jag talar med enga erfarenheter
No shit att du gör!
Menbåde duoch jag vet att en T6 skulle gå såååååååååååå mycket bättre med ett sp rör!
Förövrigt är inte ens T6 sport så! =)
Ja men nu frågade han efter en cylinder till Thrower, och T6an skulle omöjligt gå sämre än Handmade, Barikit, TP eller Guss till det röret.
Sen att kalla T6 för midrace är nog fan att överdriva
haha, t6 med rätt rör ska nog gå bra!
Men det vi upplevde gav ju inte någon vidare effekt precis!
Sämre skulle jag nog inte säga, men sen får du tänka på hur länge sakerna håller T6 skulle aldrig hålla lika långt som en handmade!
Menbåde duoch jag vet att en T6 skulle gå såååååååååååå mycket bättre med ett sp rör!
Förövrigt är inte ens T6 sport så! =)
Ja men nu frågade han efter en cylinder till Thrower, och T6an skulle omöjligt gå sämre än Handmade, Barikit, TP eller Guss till det röret.
Sämre skulle jag nog inte säga, men sen får du tänka på hur länge sakerna håller T6 skulle aldrig hålla lika långt som en handmade!
Det är fortfarande en budget cylinder, och jo effekten var stor jämfört med innan, riktigt stor.
T6 håller nog lika länge som handmade om man sköter det rätt skaru se
jeppen skrev:
Det är fortfarande en budget cylinder, och jo effekten var stor jämfört med innan, riktigt stor.
haha, nej verkligen inte!
En gjutjärnscylle som handmade är tillverkad för att användas till vardgas, den är grymt slitstark!
En högvarvig mid race alu cylinder som airsal med deras dåliga kvalite på kolvar håller verkligen inte lika länge.
Henry skrev:
En gjutjärnscylle som handmade är tillverkad för att användas till vardgas, den är grymt slitstark!
En högvarvig mid race alu cylinder som airsal med deras dåliga kvalite på kolvar håller verkligen inte lika länge.
jeppen skrev:
Airsal är varken högvarvig eller midrace.
Airsal T6 är en Hög-varvig midrace cylinder om man jämnför med Handamade!
T6 har inte ens i närheten av samma livslängd som handmade!
Tja vilken cylinder skulle funka bäst om jag vill få så mycket kraft och bottendrag som möjligt till min gilera
Metrakit handmade 70cc
Airsal Sport 73cc
Kör med avstrypt orginalrör och har tänkt att sätta på en blackbox så inte snuten märker något.Cylindern ska funka till orginalförgasaren och veven.
Men kommer snuten märka det om jag jag kör med blackbox med orginalrör och allt förutom cylindern då det är en handmade. OM vi nu inte förutser att snute är hyper smart
Gilera_Racer skrev:Men kommer snuten märka det om jag jag kör med blackbox med orginalrör och allt förutom cylindern då det är en handmade. OM vi nu inte förutser att snute är hyper smart
Han kanske är en slug rakare och kollar på cylinern där står de ju ftast vad de är för cc
tror veven är hyffsat fräsch än så länge, har inget riktigt mil tal men skulle gissa kring 800-1000 mil nånstans, aldrig haft problem i motorn, lär bli MK thrower, 19mm förgasare, Hebo membran
men om man kör med 70cc fast med blackboxen på borde man ändå inte känna att den är starkare och axxar bättre till varvspärren? om jag nu har på en handmade 70cc
Gilera_Racer skrev:men om man kör med 70cc fast med blackboxen på borde man ändå inte känna att den är starkare och axxar bättre till varvspärren? om jag nu har på en handmade 70cc
Jag har ju blackbox på min, Och visst man märker ganska bra min gör mer än 49/km som min är inställd på. Då det är bättre bottendrag och kraft i den.
Sen ska du veta det är inte det bästa åka runt med blackboxen på trimmat.
Skadar Cdin ganska bra. Så kör med den på när du väl behöver det.
Ett tips är att efter du ställt in "ratten" mellan 1-6 elelr vad det är.
Har du en till ratt, det är finjusteringen efter jag pillade med den kunde jag få den mindre högvarvig.
vilken av dom här setuperna ska ja köra med tkr ni? ska använda moppen som bruks moppe och vill ju gärna ha effekt res och vill ha gött axx
polini guzz 80cc portad
giannelli 2t
24/21 pwk förgasare
inssugskitt
doppler vev eller bara nya lager
(rätt lågvarvig?)
Hebo manston
24mm pwk
doppler vev
prorace rör (överliggande)
(högvarvig?)
mhr 80cc
24mm pwk
doppler vev
prorace rör (överliggande)
(mellan varvig?)
annat förslag?
och är det värt att lägga ut så mycket pengar på den sista setupenerna? annars så har jag en portad guzz cylinder på G för 800 och en manston cylinder portad för 2000, vad tycker ni ja ska ta?
(pengar har jag men vet inte om det är värt att lägga ut pengarna?
men ovasett vad så måste jag byta vev