Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
SMT-Ludde
Elmoped

Re: -

Inlägg av SMT-Ludde »

Henry skrev:
SMT-Ludde skrev:
SMT-Ludde skrev:Hej, någong som har någon aning eller vet vart jag kan hitta Polini evolution rör tilll crossmodell här i Sverige? Har hittat det till Hm mopeder från en tysk sida men borde väl finnas här också? Hoppas jag;D tack för svar!
ÄR DET ABSOLUT INGEN SOM VET VART MAN KAN HITTA DETTA RÖRET FÖRUTOM I TYSKLAND?
Maila twostroke, dom lär kunna ta hem.
Har gjort det, dom hittade inte det:S Sen såg jag att det fanns till ett antal mopeder på gearparts24 men inte till hm
SMT-Ludde
Elmoped

-

Inlägg av SMT-Ludde »

Tjaa, jag skulel vilja ha hjälp med välja rör;D Det kvittar om det är underliggande eller överliggande, men jag vill ha ett med så brett register som möjligt:D Inte bara ett lågvarvit rör för då kan jag lika väl köp Thrower och inte ett riktigt högvavrit som pro race och dom flesta hyper rören. Något till mid-race tänker köra det till och börja med original cylinder sen tror jag det kan bli Barikit74cc eller Hebo Aluminium Lc70cc vill inte spendera för mycket pengar. Men något rätt så mellanvarvigt rör! Kom med alla förslag

Mvh / Ludwig Carlson
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

SMT-Ludde skrev:Tjaa, jag skulel vilja ha hjälp med välja rör;D Det kvittar om det är underliggande eller överliggande, men jag vill ha ett med så brett register som möjligt:D Inte bara ett lågvarvit rör för då kan jag lika väl köp Thrower och inte ett riktigt högvavrit som pro race och dom flesta hyper rören. Något till mid-race tänker köra det till och börja med original cylinder sen tror jag det kan bli Barikit74cc eller Hebo Aluminium Lc70cc vill inte spendera för mycket pengar. Men något rätt så mellanvarvigt rör! Kom med alla förslag

Mvh / Ludwig Carlson
polini for race 2 om du ska ha överliggande helt klart :) snäppet bättre än sp;) mk sp om du ska ha underliggande
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

chifen skrev:
SMT-Ludde skrev:Tjaa, jag skulel vilja ha hjälp med välja rör;D Det kvittar om det är underliggande eller överliggande, men jag vill ha ett med så brett register som möjligt:D Inte bara ett lågvarvit rör för då kan jag lika väl köp Thrower och inte ett riktigt högvavrit som pro race och dom flesta hyper rören. Något till mid-race tänker köra det till och börja med original cylinder sen tror jag det kan bli Barikit74cc eller Mk SP vill inte spendera för mycket pengar. Men något rätt så mellanvarvigt rör! Kom med alla förslag

Mvh / Ludwig Carlson
polini for race 2 om du ska ha överliggande helt klart :) snäppet bättre än sp;) mk sp om du ska ha underliggande
Okej, aa de är väl dom två jag tänkt åp tidigare;D men finns det inga andra som ligger mer runt 2k sp kostar väl en 2,5 men for race 2 kan jag ej.
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Hej,jag ska köpa ett yasuni r1 till min Rieju och jag undrar om de avgasröret passar på 70cc också för på ts shopen står de att de är anpassat för 50cc.Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Någon`?
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

Riejurider skrev:Hej,jag ska köpa ett yasuni r1 till min Rieju och jag undrar om de avgasröret passar på 70cc också för på ts shopen står de att de är anpassat för 50cc.Tacksam för svar!
det är klart att det går köra på 70cc men köp ett R2 eller R3 om du ändå ska köra 70cc :D
Bild
jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Riejurider skrev:Hej,jag ska köpa ett yasuni r1 till min Rieju och jag undrar om de avgasröret passar på 70cc också för på ts shopen står de att de är anpassat för 50cc.Tacksam för svar!

R1 är ett relativt klent rör, och funkar därmed bäst till svagare cylindrar, vill du köra 70cc och verkligen få ut bra effekt så köp ett R2 istället. R1 passar givetvis men du får inte ut 100% effekt från cylindern med det röret ;)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

jeppen skrev:

R1 är ett relativt klent rör, och funkar därmed bäst till svagare cylindrar, vill du köra 70cc och verkligen få ut bra effekt så köp ett R2 istället. R1 passar givetvis men du får inte ut 100% effekt från cylindern med det röret ;)
Däremot är det en fråga vad han är ute efter!

Max effekt = R2

Bruks moppe = R1

Om du har en vanlig sportcylle dvs, däremot om du har ngt värre ska du ha r2, helt klart.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Henry skrev:
jeppen skrev:

Max effekt = R2

Bruks moppe = R1

Om du har en vanlig sportcylle dvs, däremot om du har ngt värre ska du ha r2, helt klart.
Neje nu överskattar du R2 :) Jag personligen skulle föredragit R2 före R1 även vid brukskörning. R2 har en snarlik effektkurva som SP, relativt högvarvigt men fortfarande ett roligare rör överlag:)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev:

Max effekt = R2

Bruks moppe = R1

Neje nu överskattar du R2 :) Jag personligen skulle föredragit R2 före R1 även vid brukskörning. R2 har en snarlik effektkurva som SP, relativt högvarvigt men fortfarande ett roligare rör överlag:)
R2 är högvarvigare än sp och sp är mid!

Att lira på mid-race som brukssetup går egentligen gränsen.
Om man ska åka fram och tillbaka till skolan skulle jag inte vilja köra på det.
R1 är lower mid = perfekt till sportcylle.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Henry skrev:
jeppen skrev:
Henry skrev: Däremot är det en fråga vad han är ute efter!

Max effekt = R2

Bruks moppe = R1

R1 är ett sport/upper sport
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev: Neje nu överskattar du R2 :) Jag personligen skulle föredragit R2 före R1 även vid brukskörning. R2 har en snarlik effektkurva som SP, relativt högvarvigt men fortfarande ett roligare rör överlag:)

R1 är ett sport/upper sport

Nej, det är HM.
PM!

Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Jag frågar dig nu Henry.Vad ska jag ha då till min orginal cylinder r1 elr r2? :P
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Riejurider skrev:Jag frågar dig nu Henry.Vad ska jag ha då till min orginal cylinder r1 elr r2? :P
Originalcylle: R1, utan tvekan!
PM!

jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Riejurider skrev:Jag frågar dig nu Henry.Vad ska jag ha då till min orginal cylinder r1 elr r2? :P

Fråga mig istället.

Jag säger R2. Du kommer tröttna på R1 snabbare än din morsa tvättar din fesrand
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

jeppen skrev:

Fråga mig istället.

Haha, r2 på orgcylle?

Det kommer inte gå bra.

R2 har man till midrace setuper.

inte org cylinder.

Tror verkligen inte du tröttnar på R1, det är iprincip bland de nästa du kan ha till org cylinder!
Senast redigerad av Henry den 23 april 2008, 13:23, redigerad totalt 1 gånger.
PM!

Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

På twostroke står de ju att r2 är anpassat för 70cc passar de inte bara i utblåset på cylindrar till 70cc då?
jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Henry skrev:
jeppen skrev:

Fråga mig istället.

Haha, r2 på orgcylle?

Det kommer inte gå bra.

inte org cylinder.
Med tanke på hur bra SP går till orgcylle så, likaså SCR Corse racing line.

Det kommer gå mycket bättre än r1, dessutom äre bättre o förebygga om du ska köpa värre cylinder så småningom.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Riejurider skrev:På twostroke står de ju att r2 är anpassat för 70cc passar de inte bara i utblåset på cylindrar till 70cc då?
Finns såklart adaptrar.
PM!

Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev:
Fråga mig istället.

Haha, r2 på orgcylle?

Det kommer inte gå bra.

inte org cylinder.

Det kommer gå mycket bättre än r1, dessutom äre bättre o förebygga om du ska köpa värre cylinder så småningom.
Scr corse racing line är ett hyperrör till 80cc och är en kopia av pr och mhr.......

R1 = SP och vanliga scr.

R2 = För vasst för org cylinder. EN org cylinder klarar inte trycket.
Senast redigerad av Henry den 23 april 2008, 13:38, redigerad totalt 1 gånger.
PM!

jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Riejurider skrev:På twostroke står de ju att r2 är anpassat för 70cc passar de inte bara i utblåset på cylindrar till 70cc då?
Det menas bara att röret funkar BÄST till 70cc, inte att det bara passar till 70cc.

Funkar fortfarande bra till 50cc
jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Henry skrev:
jeppen skrev:
Henry skrev:
Haha, r2 på orgcylle?

Det kommer inte gå bra.

inte org cylinder.

Scr corse racing line är ett hyperrör till 80cc och är en kopia av pr och mhr.......

R1 = SP och vanliga scr.

R2 = För vasst för org cylinder.

SCR går fortfarande grymmt bra till org cylinder.

Du blandar ju FEL.

R1= Vanligt sport rör
R2 = Midrace rör
R3 = Hyper rör
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

OK,jag litar på Henry och köper ett r1 system till min Rieju tackså mycke :P
jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Riejurider skrev:OK,jag litar på Henry och köper ett r1 system till min Rieju tackså mycke :P
Det kommer du ångra
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

jeppen skrev:
Riejurider skrev:OK,jag litar på Henry och köper ett r1 system till min Rieju tackså mycke :P
Det kommer du ångra
kommer han inte alls :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev: Med tanke på hur bra SP går till orgcylle så, likaså SCR Corse racing line.

R1 = SP och vanliga scr.

Du blandar ju FEL.

R1= Vanligt sport rör
R2 = Midrace rör
R3 = Hyper rör
Alltså nej jeppen.

SCR racingline går itne grymt till org cylinder.
Det är ett högvarvigt 80cc rör till vassa hypercyllar. Vet du hur stor skillnad det är på MHR team 8t jämnför med en org cylinder? det är typ 20hk, det FUNKAR INTE BRA.

R1 är ett 50cc midrace rör. YAsuni Cross HM & ML är Yasunis sport rör.
R1 är avstämt och det bästa du kan ha om du ska liar på org cylindern utav R1 och R2. R2 skulle bara över varva, ett fenomen man INTE vill ha på en bruksmoped.
PM!

jeppen
Varnad

Inlägg av jeppen »

Henry skrev:
jeppen skrev:
Henry skrev: Scr corse racing line är ett hyperrör till 80cc och är en kopia av pr och mhr.......

R1 = SP och vanliga scr.

Du blandar ju FEL.

R1= Vanligt sport rör
R2 = Midrace rör
R3 = Hyper rör
Alltså nej jeppen.

Det är ett högvarvigt 80cc rör till vassa hypercyllar. Vet du hur stor skillnad det är på MHR team 8t jämnför med en org cylinder? det är typ 20hk, det FUNKAR INTE BRA.

R1 är avstämt och det bästa du kan ha om du ska liar på org cylindern utav R1 och R2. R2 skulle bara över varva, ett fenomen man INTE vill ha på en bruksmoped.
Du har hängt här för länge :zzz:

SCR Corse racing line går visst Grymmt till org cylinder, det är bevisat vara ett utav dom mest högpresterande röret T.o.M till org cylindern.

R2 går fortfarande bättre än R1 på alla nivåer.
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Ni kan sluta diskutera om de nu de blir bara dålig stämning här på forumet om alla ska bråka,jag har bestämt mig för r1 röret.tack för all hjälp :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

jeppen skrev:
Henry skrev:
jeppen skrev:

Du blandar ju FEL.

R1= Vanligt sport rör
R2 = Midrace rör
R3 = Hyper rör
Alltså nej jeppen.

Du har hängt här för länge :zzz:

SCR Corse racing line går visst Grymmt till org cylinder, det är bevisat vara ett utav dom mest högpresterande röret T.o.M till org cylindern.

R2 går fortfarande bättre än R1 på alla nivåer.
Tänk lite, tror du scr racing line går bra till org cylinder eller? Nej.

R2 blir för gövarvigt för att lira som bruks. Möjligt att de kan gå bättre på 201meter men en kuurvig landsväg skulle inte R2 ha en chans mot R1 på landsväg.
PM!

Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

r1 är ett uppersport rör, gränsar nästan till midrace.
r2 är ett midrace snäppet över sp
r3 är ett hyperrör

om jag inte mins fel så är yasuni cross hm liknande med r1 också ;) om än lite vassare ändå, ett midrace rör alltså. scr röret gå bra till orgcylle men knappast optimalt ;) orgcyllens effekt tar slut långt innan röret och det skulle gå bättre att lira t ex mk sp eller gianelli 2t (lågvarvigt midrace och högvarvigt sportrör) till orgcyllen :)

hoppas ni kan sluta bråka nu grabbs, ska du inte byta cylinder satsa på r1 i såfall, ekonomiskare och skillnaden till r2 med orgcylle lär knappt vara märkbar, förutom avsaknaden av effekt i botten ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

chifen skrev:r1 är ett uppersport rör, gränsar nästan till midrace.
r3 är ett hyperrör

om jag inte mins fel så är yasuni cross hm liknande med r1 också ;) om än lite vassare ändå, ett midrace rör alltså. scr röret gå bra till orgcylle men knappast optimalt ;) orgcyllens effekt tar slut långt innan röret och det skulle gå bättre att lira t ex mk sp eller gianelli 2t (lågvarvigt midrace och högvarvigt sportrör) till orgcyllen :)

hoppas ni kan sluta bråka nu grabbs, ska du inte byta cylinder satsa på r1 i såfall, ekonomiskare och skillnaden till r2 med orgcylle lär knappt vara märkbar, förutom avsaknaden av effekt i botten ;)
Min kompis har yasuni cross hm och hans går ungefär lika snabbt som en med thrower så tror inte att de är ett super bra rör ;)
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

thrower funkar skit bra på min Rieju rrx
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Riejurider skrev:
chifen skrev:r1 är ett uppersport rör, gränsar nästan till midrace.
r3 är ett hyperrör

Min kompis har yasuni cross hm och hans går ungefär lika snabbt som en med thrower så tror inte att de är ett super bra rör ;)
drevning och inställningar handlar det om ;) de varvar bra mycket mer än thrower så. de är bara på org cylinder, smäll på en t6 så märker du skillnad
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrx_pojken »

En kanske noobig fråga men jag har tänkt på det länge :P Är ett rrx original rör hög varvigt elr lågvarvigt? :roll:
KÖR CPI SM -08, INTE RRX LÄNGRE!
Skriv svar