på AM6 motor

du kan lika väl porta org cylinder blir samma effektyamahadt55 skrev:tjenare! tänkte bara kolla lite om det verkligen är någon stor skillnad med 50cc sport? och 50cc org.
på AM6 motor( med TK underliggande rör)
orkar inte detmoppepojk26 skrev:du kan lika väl porta org cylinder blir samma effektyamahadt55 skrev:tjenare! tänkte bara kolla lite om det verkligen är någon stor skillnad med 50cc sport? och 50cc org.
ska du köpa en sattsa på en bra typ mallosi eller nån som ska lämna bra effektyamahadt55 skrev:orkar inte detmoppepojk26 skrev:du kan lika väl porta org cylinder blir samma effektyamahadt55 skrev:tjenare! tänkte bara kolla lite om det verkligen är någon stor skillnad med 50cc sport? och 50cc org.
hehe
btw har redan 50cc sport på min dtr 03a (motor 07a) så tänkte bara kolla läget lite. dock ingen anning om va det är för märke, hade nämligen tänkt köpa en ny sport cylinder vilken är bra isf?
alla som inte är under 70cc är brayamahadt55 skrev:orkar inte detmoppepojk26 skrev:du kan lika väl porta org cylinder blir samma effektyamahadt55 skrev:tjenare! tänkte bara kolla lite om det verkligen är någon stor skillnad med 50cc sport? och 50cc org.
hehe
btw har redan 50cc sport på min dtr 03a (motor 07a) så tänkte bara kolla läget lite. dock ingen anning om va det är för märke, hade nämligen tänkt köpa en ny sport cylinder vilken är bra isf?
okejmoppepojk26 skrev:ska du köpa en sattsa på en bra typ mallosi eller nån som ska lämna bra effektyamahadt55 skrev:orkar inte detmoppepojk26 skrev: du kan lika väl porta org cylinder blir samma effekthehe
oki men det låter som en bra setup, vf byta cylinder då?yamahadt55 skrev:okejmoppepojk26 skrev:ska du köpa en sattsa på en bra typ mallosi eller nån som ska lämna bra effektyamahadt55 skrev: orkar inte dethehe
btw har redan 50cc sport på min dtr 03a (motor 07a) så tänkte bara kolla läget lite. dock ingen anning om va det är för märke, hade nämligen tänkt köpa en ny sport cylinder vilken är bra isf?för just nu kör jag med
50cc sport
Hebo membran
ostrypt cdi
Tk rör underliggande
sportluftfilter
dreving 11-50
blir nog riktigt skönt med en 70ccare till den setupenyamahadt55 skrev:okejmoppepojk26 skrev:ska du köpa en sattsa på en bra typ mallosi eller nån som ska lämna bra effektyamahadt55 skrev: orkar inte dethehe
btw har redan 50cc sport på min dtr 03a (motor 07a) så tänkte bara kolla läget lite. dock ingen anning om va det är för märke, hade nämligen tänkt köpa en ny sport cylinder vilken är bra isf?för just nu kör jag med
50cc sport
Hebo membran
ostrypt cdi
Tk rör underliggande
sportluftfilter
dreving 11-50
för tror det är någon kopie eller något vill köra med riktiga sakermoppepojk26 skrev:oki men det låter som en bra setup, vf byta cylinder då?yamahadt55 skrev:okejmoppepojk26 skrev: ska du köpa en sattsa på en bra typ mallosi eller nån som ska lämna bra effektför just nu kör jag med
50cc sport
Hebo membran
ostrypt cdi
Tk rör underliggande
sportluftfilter
dreving 11-50
har faktist 70cc liggande här hemma till den.PoWeRKinG skrev:blir nog riktigt skönt med en 70ccare till den setupenyamahadt55 skrev:okejmoppepojk26 skrev: ska du köpa en sattsa på en bra typ mallosi eller nån som ska lämna bra effektför just nu kör jag med
50cc sport
Hebo membran
ostrypt cdi
Tk rör underliggande
sportluftfilter
dreving 11-50![]()
kanske byta drev bara.. och munstycke ofc.
som powerking säger då köp 70cc det är riktigta greje och det lönar sig i längdenyamahadt55 skrev:för tror det är någon kopie eller något vill köra med riktiga sakermoppepojk26 skrev:oki men det låter som en bra setup, vf byta cylinder då?yamahadt55 skrev: okejför just nu kör jag med
50cc sport
Hebo membran
ostrypt cdi
Tk rör underliggande
sportluftfilter
dreving 11-50
läs vad jag skrev nyss därmoppepojk26 skrev:som powerking säger då köp 70cc det är riktigta greje och det lönar sig i längdenyamahadt55 skrev:för tror det är någon kopie eller något vill köra med riktiga sakermoppepojk26 skrev: oki men det låter som en bra setup, vf byta cylinder då?
gjrde det efter jag hade skrivit xdyamahadt55 skrev:läs vad jag skrev nyss därmoppepojk26 skrev:som powerking säger då köp 70cc det är riktigta greje och det lönar sig i längdenyamahadt55 skrev: för tror det är någon kopie eller något vill köra med riktiga saker
pengar är inte direkt problem så:P + tycker det är kul att mecka å såmoppepojk26 skrev:gjrde det efter jag hade skrivit xdyamahadt55 skrev:läs vad jag skrev nyss därmoppepojk26 skrev: som powerking säger då köp 70cc det är riktigta greje och det lönar sig i längden
men kör med den du har om du har en månad kvar
, palla slösa mer nu då
oki:)yamahadt55 skrev:pengar är inte direkt problem så:P + tycker det är kul att mecka å såmoppepojk26 skrev:gjrde det efter jag hade skrivit xdyamahadt55 skrev: läs vad jag skrev nyss där
men kör med den du har om du har en månad kvar
, palla slösa mer nu dåmen får la se hur det blir
btw.. när jag fick åka polisbil hem så frågade jag poliserna om det va samma straff om moppen gjorde 100 eller 70 då svarade han fakist nää desto fortare den går desto mera böter. å att det där med att spela ingen roll hur om man har lite eller mkt trim inte stämmer, fast klart han kanske bara sa det för att jag inte skulle trimma moppen mera XDyamahadt55 skrev:aa veta6lex skrev:Du får ju inte ett värre sträff för du har 70cc![]()
Är samma straff som om du skulle köra ostryptmen tänkte att polisen kanske är snällare med böter om det är snälla poliser
MEnar du BoostBottle ??yamahadt55 skrev:någon som vet om powerbox skulle höja effekten något?
aa exakt såna menar jagJacke15 skrev:MEnar du BoostBottle ??yamahadt55 skrev:någon som vet om powerbox skulle höja effekten något?
om du menar det så, så ja det gör det.. jag kände lite skillnad. den har jämnare varv om man säger så+ lite mer acceleration
fast om ja inte har fel så tror ja det inte kommer bli jätte skillnad för dig?!
, mer skillnad vid mer trimning??
rätta mig om ja har fel?
Det ja har nuyamahadt55 skrev:aa exakt såna menar jagJacke15 skrev:MEnar du BoostBottle ??yamahadt55 skrev:någon som vet om powerbox skulle höja effekten något?
om du menar det så, så ja det gör det.. jag kände lite skillnad. den har jämnare varv om man säger så+ lite mer acceleration
rätta mig om ja har fel?
okej, vad hade du för setup med den då?
okejJacke15 skrev:Det ja har nuyamahadt55 skrev:aa exakt såna menar jagJacke15 skrev: MEnar du BoostBottle ??
rätta mig om ja har fel?
okej, vad hade du för setup med den då?
Hebo 70
24 mm stage 6
prorace överliggande
(boostbottle)
drev
cdi
polini membran