Hur stryper man av sin Luftburk och CDIbox?Måste bara strypa av den för får inte köpa Trimm som sportluftfilter , rör lr ny cylinder
Har en Derbi Senda X-treme 07
Har också samma modell som du Jag har köpt mig en ny ostrypt CDI-box och sen om du ska dra luftburkspluggen är det bara oh dra bort dom 3 "skorsstenarna" ovanför luftburken ;D
för o strypa av luftburken så om du tar bort sadeln så ser du en svart luftburk långt bak och så ser du en gummigrej på den med 3 st rör bara dra bort den gummigrejen så e du klar. cdi boxen tycker jag inte du ska byta då du kör med orginal rör och orginal cylinder då kommer den ändå inte varva mer än den stryps vid.
de du ska göra därremot är att dreva om den , twostroke säljer drivpaket du ska ha 13/53 jag hade de på min Senda extreme och den axxar asbra och toppar 64 jag hade då även luftburken ostrypt
Hur stryper man av sin Luftburk och CDIbox?Måste bara strypa av den för får inte köpa Trimm som sportluftfilter , rör lr ny cylinder
Har också samma modell som du Jag har köpt mig en ny ostrypt CDI-box och sen om du ska dra luftburkspluggen är det bara oh dra bort dom 3 "skorsstenarna" ovanför luftburken ;D
Okej va bra hur mkt kostar en ostrypt CDI box? vad har du mer gjort med din moped?
som avgasporten å sånna i cylindren dom filar/slipar du upp men du måste kunna sånt här annars går de skit vilka ....... va de heter å sånt inan du går in på portning
banshee skrev:skaffa lite drev, en cdi och kanske en boost bottle
boost bottle kommer absolut inte göra någon skillnad alls. ta bort strypningar på röret såsom blindtarm (vill du att de inte ska synas så svetsar du en bricka för hålet och svetsar på tarmen igen. boosten gör knappt skillnad om du har rör ens, lite lägre förbrukning och kanske lite bättre respons på gasen men du kommer inte känna av det på orgrör och org cylinder. du kan tjäna på bottlen (om det är en bra bottle som vekligen funkar) på lite värre setups mot midrace eller de vassaste sportsetupsen såsom t ex sp, guss och så
Okej va bra hur mkt kostar en ostrypt CDI box? vad har du mer gjort med din moped?
Jag har : Dos Salidos, 12/53, ostrypt CDi, 85 munstycke och dragen luftburksplugg ^^
Joz skrev:för o strypa av luftburken så om du tar bort sadeln så ser du en svart luftburk långt bak och så ser du en gummigrej på den med 3 st rör bara dra bort den gummigrejen så e du klar. cdi boxen tycker jag inte du ska byta då du kör med orginal rör och orginal cylinder då kommer den ändå inte varva mer än den stryps vid.
de du ska göra därremot är att dreva om den , twostroke säljer drivpaket du ska ha 13/53 jag hade de på min Senda extreme och den axxar asbra och toppar 64 jag hade då även luftburken ostrypt
äre samma å¨en DRD racing? drev o luftburk = ca 64?