gör han nåt fel? nån som har nåt tips?

Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
varför byta från 60cc till 50cc? :O använd aldrig våld!G30FF123 skrev:Jag och min kompis byte från en 60cc till en 50cc med 5,5 hk på hans Suzuki K50. När vi monterade cylindern och kolven så hade vi problem att få på den, det tog sin tid. Till slut så orkade vi inte mer, så vi tog till våld, och det gick bra, med kolven gick så förbannat trögt i cylindern, man orkade just och pass kicka, men vi sket i det och monterade allt iaf (vi vet att det inte är så bra, men han har 5 cyllar, så det gör inte om en går sönder).
När vi monterade allt så kickade vi allt vad vi kunde, så gick det till sig och blev perfekt och fungerade fin fint, + motorn startade till och med på första kicken!
Jag rekommenderar att inte göra så som vi gjorde, men det funkar!
han som äger moppen ska göra den orginal och sälja den.PoWeRKinG skrev:varför byta från 60cc till 50cc? :O använd aldrig våld!G30FF123 skrev:Jag och min kompis byte från en 60cc till en 50cc med 5,5 hk på hans Suzuki K50. När vi monterade cylindern och kolven så hade vi problem att få på den, det tog sin tid. Till slut så orkade vi inte mer, så vi tog till våld, och det gick bra, med kolven gick så förbannat trögt i cylindern, man orkade just och pass kicka, men vi sket i det och monterade allt iaf (vi vet att det inte är så bra, men han har 5 cyllar, så det gör inte om en går sönder).
När vi monterade allt så kickade vi allt vad vi kunde, så gick det till sig och blev perfekt och fungerade fin fint, + motorn startade till och med på första kicken!
Jag rekommenderar att inte göra så som vi gjorde, men det funkar!
OnT: kolla så att kolvringarna trycks in riktigt. det sitter en liten "prick" i spåret på kolven där kolvringarna sitter. kolvringarna ska inte vara över utan "prickarna" ska vara mellan kolvringens ändar när den är ihoptryckt.
sen tar du och smörjer in loppet och kolven med lite 2t-olja och trycker i kolven så kolvringarna är i loppet.
montera kolven på veven medans den sitter i loppet på cylindern. när den sitter fast så skruvar du på cylindern helt
utan tändstift så kickar du ca 5 gånger så 2t-oljan sprider sig och du märker då om något är fel om det låter eller käns konstigt när du kickar. om du är misstänksam så plockar du dän den igen och kollar vad orsaken är
på med tändstiftet och tuta och kör!
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju