Pontusandersson95 skrev:kan vara massa problem
berätta vad som hänt innan den pajja
setup?
nyligen bytta delar osv
Den är orginal har varit trimmad av förra ägaren.
Det kommer bensin till förgasaren.
Tyvär så köpte jag den som den är och förra ägaren hade samma problem :p.
Har bytt tändstift
alltså I förgasaren nu, inte runt om? hmm de kan vara för mkt olja i bensinen eller har förra ägaren blandat både i tanken och kört med olje pump, men ta gärna en bild så kan vi se bättre. men där haru förmodligen ditt problem gör rent förgasaren och se om de blir bättre
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Alltså när ja köpte moppen så var det ingen olja så jag hällde i det och så tog jag bort förgasaren och öppnade den där "koppen" för att kolla munstycket och då var det olja där.+ att det stod att det skulle vara 3 st munstycket varav 1 skulle vara huvudmunstycket men jag ser bara 1 :S
somsagt, ta gärna en bild har du tankat många ggr då? för om föregående ägare blandade 2,5% i tanken och du hällde på ny olja i olje tanken så skulle moppen gått med 5% olja, vilket är för mkt
yamaha2pwn skrev:somsagt, ta gärna en bild har du tankat många ggr då? för om föregående ägare blandade 2,5% i tanken och du hällde på ny olja i olje tanken så skulle moppen gått med 5% olja, vilket är för mkt
Har hällt i lite bensin bara.
Alltså vad ska det va för % och i vilken tank? (värdelös på mopeder)
Eftersom jag inte vet vad det är han har blandat så är vell ända alternativet att byta bensinen?
på en orginal moppe räcker det med 2% olja i bensinen, det finns en olje tank på moppen där du kan fylla på olja som autmatiskt ger rätt blandning till en org moppe. annars blandar man ner olja direkt i bränsle tanken och då ska man inte använda olje tanken. så om de inte fanns nån olja i olje tanken kan förra ägaren ha blandat i tanken. och om du inte har tankat så mkt (om du bara slått på typ 1-2 liter) så har oljeblandningen blivit för stor.
ja om du inte är säker på att det inte är oljeblandad bensin och du kör med separat oljetank så skulle jag bytt