Reggplåten

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Azzy
Elmoped

Reggplåten

Inlägg av Azzy »

Tjena visste inte vart jag skulle posta så jag postar här !

Har precis trimmat moppen med trimrör byt vikter och kopplingsfjädrar och jag undrar hur jag ska göra med reggen. Ska jag låta den sitta på eller ta bort den helt eller sätta den under moppen ? Har hört att man får typ 1500 utan reggen men om den sitter typ under så kan man få typ 500 ? Tacksam för svar !
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

ta bort den och kör ifrån polisen? :) Det hade jag gjort :) sen om man är lika snål som jag så avställer man den så slipper man betala försäkringar och skit :) För du har väl ändån inte tänkt att köra på en bil? ;) Och om jag inte minns fel så gäller inte försäkringen om man har trimmat? :P Kan ju även vara så att om moppen är trimmad och du kör på en bil så måste polisen göra en utredning om att moppen är trimmad :P (Rätta mig om jag har fel)
Azzy
Elmoped

Inlägg av Azzy »

aa men jag tar nog bort reggen verkar smartast annars tar dom ju bara nummret och kommer hem hit men men ja vet faktiskt inte har inte heller koll på det där :P
NRGmarcus
Elmoped

Inlägg av NRGmarcus »

DiNozzan skrev:ta bort den och kör ifrån polisen? :) Det hade jag gjort :) sen om man är lika snål som jag så avställer man den så slipper man betala försäkringar och skit :) För du har väl ändån inte tänkt att köra på en bil? ;) Och om jag inte minns fel så gäller inte försäkringen om man har trimmat? :P Kan ju även vara så att om moppen är trimmad och du kör på en bil så måste polisen göra en utredning om att moppen är trimmad :P (Rätta mig om jag har fel)
Som sagt ställ inte av den, det är det dummaste du kan göra. försäkringen gäller inte för dig men om du krashar med någon annan så betalat försäkrings bolaget det men du får stå för ditt eget vilket inte är så mycket.
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

NRGmarcus skrev:
DiNozzan skrev:ta bort den och kör ifrån polisen? :) Det hade jag gjort :) sen om man är lika snål som jag så avställer man den så slipper man betala försäkringar och skit :) För du har väl ändån inte tänkt att köra på en bil? ;) Och om jag inte minns fel så gäller inte försäkringen om man har trimmat? :P Kan ju även vara så att om moppen är trimmad och du kör på en bil så måste polisen göra en utredning om att moppen är trimmad :P (Rätta mig om jag har fel)
Som sagt ställ inte av den, det är det dummaste du kan göra. försäkringen gäller inte för dig men om du krashar med någon annan så betalat försäkrings bolaget det men du får stå för ditt eget vilket inte är så mycket.
har han trimmat moppen så gäller iaf inte försäkringen.

sålänge skylten inte syns bra så får du antingen en varning eller en böter på1500kr
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Men snälla, trafikförsäkningen gäller. Och det är inte direkt så att man väljer att inte krocka. Om du kör in i en ferrari så blir det DU som får betala skadorna, och reservdelar till ferraris är inte billiga..

Ge inte råd om ni inte kan något...
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Om du har trimmat, så gäller fortfarande trafikförsäkringen, den som står för kostnaden för eventuella bilar som blir skadade...
Azzy
Elmoped

Inlägg av Azzy »

Okej, tack för alla svar ska kolla runt lite o kolla lite mer exsakt vad det blir för böter..
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

om du tar bort skylten så blir det förmodligen 1500 i böter för det. men är det en sjysst polis så tar han dig endast för olovlig körning, eventuellt kan du säga att du precis tappat den :roll:

Enligt länsförskäkrningar som va på skolan och snackade försäkrningar förra vaeckan, så gäller trafik försäkrnignen om du kör trimmat så de betalar ut till han du kör på, dock så fort du får en inkomst så kmr de dra en viss summa av lönen tills du betalat tillbaka summan försäkrings bolaget gav ut. i korta ord: kör du på nån och kör trimmat så blir du återbetalings skyldig till F-bolaget.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Skriv svar