Hur man tjuvkopplar en Aerox

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Korzo
Elmoped

Hur man tjuvkopplar en Aerox

Inlägg av Korzo »

Hej jag undrar hur man tjuvkopplar en Yamaha aerox, det är en röd, brun och en grå kabel.

Min kompis skulle visa att han kunde tjuvstarta en moppe med en lite plastbit, Så han provade att TRYCKA ner en jävla plastbit i mitt tändnings lås.
Sen då han skulle dra upp den så hade den fastnat så den gick av en bit ner i tänningen.

Har beställt nytt T-lås som kommer på tisdag eller onsdag, men skulle vilja ut och ut köra lite, hade precis dragit V-ringen.

Har bild på T-låset om någon inte tror mig :)
Användarens profilbild
friberg
Varnad

Inlägg av friberg »

lägg upp bilden :D
*fult ord* mods
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

lägg upp bilden så kan jag förklara.
Användarens profilbild
Jimmye
Elmoped

Inlägg av Jimmye »

Låter som en.... ursäkta jävligt omogen/dum ide att försöka tjuvkoppla sin egen moppe.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Ge fan i moppen, köp en egen
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

varesäg du talar sanning eller ska sno en moppe så gäller detta:

om ni är så dumma att ni stoppar in en plastbit i tändningslåset och försöker starta så ska ni inte ha ngn hjälp.

om du har beställt nytt lås så behöver du inte tjuvkoppla den.
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

PoWeRKinG skrev:varesäg du talar sanning eller ska sno en moppe så gäller detta:

om ni är så dumma att ni stoppar in en plastbit i tändningslåset och försöker starta så ska ni inte ha ngn hjälp.

Han kanske behöver använda den innan det nya låset kommer
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Inlägg av Peddobear »

Onödigt..
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Zer0x skrev:
PoWeRKinG skrev:varesäg du talar sanning eller ska sno en moppe så gäller detta:

Han kanske behöver använda den innan det nya låset kommer
well. likabra att vänta dom 3 dagarna det brukar ta..

men om du nu måste ha så tycker jag din idiotkompis ska fixa ngt tillfälligt åt dig..
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

TS kan ju ev. också sett en fet aerox i sitt kvarter utan styrlås så han tänkte bli en moppe rikare idag.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ktm_danielsson skrev:TS kan ju ev. också sett en fet aerox i sitt kvarter utan styrlås så han tänkte bli en moppe rikare idag.
det tänkte vi nog alla ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Re: Hur man tjuvkopplar en Aerox

Inlägg av bensinskalle »

Korzo skrev:Hej jag undrar hur man tjuvkopplar en Yamaha aerox, det är en röd, brun och en grå kabel.

Min kompis skulle visa att han kunde tjuvstarta en moppe med en lite plastbit, Så han provade att TRYCKA ner en jävla plastbit i mitt tändnings lås.
Sen då han skulle dra upp den så hade den fastnat så den gick av en bit ner i tänningen.

Har beställt nytt T-lås som kommer på tisdag eller onsdag, men skulle vilja ut och ut köra lite, hade precis dragit V-ringen.

Tycker du ska slå din "kååmpiz" jävligt hårt på käften ;) Skulle jag ha gjort om han lyckats med det där...

Vem är så jävla dum så han tror att man kan dyrka upp ett tändningslås med en plastbit?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbex »

Haha vilken dum kompis du har :)
Användarens profilbild
a6lex
Svårstartad skrothög

Inlägg av a6lex »

Om du inte ens kan tjuvstarta en moppe som vem som helst med något kunnande alls i el kan, så SKA du lämna in den till en verkstad.

Skillnad om det vart en Peugeot med startspärr och insprutning.

Om de nu sitter en plastbit i tändningslåset så plocka isär skiten o ta bort den!
Användarens profilbild
Bjule
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bjule »

Vad har du nykeln till? :D No need to hotwire! :D haha. Tänker inte bidra till att en moped blir snod ifall du inte pratar sanning. lägg upp en bild så tror vi dig .
-Han ser man bra i mörkret

-Kör på honom och säg att du inte såg honom.
eeazz
Elmoped

Inlägg av eeazz »

Som alla andra moppar (?)
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

bensinskalle skrev:
Korzo skrev:Hej jag undrar hur man tjuvkopplar en Yamaha aerox, det är en röd, brun och en grå kabel.

Tycker du ska slå din "kååmpiz" jävligt hårt på käften ;) Skulle jag ha gjort om han lyckats med det där...

Vem är så jävla dum så han tror att man kan dyrka upp ett tändningslås med en plastbit?

+1
Eklund^

Derbi Drd Racing!
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

bensinskalle skrev:

+1
Eklund^

Derbi Drd Racing!
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

om Du nu vill veta så tar du av höger z kåpa , där bakom kommer det 3 sladdar från cdin , dra ut den svart vita ( gamla tändningen kanske funkar på den nya )
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

det är skit ätt att tjuvkopla bara ta de ena sladden frånstart rläettill de adra så går den i gång direkt
Låst