hej! min kompis har en mrx som bara dog när han körde på skoterleden, han har sportluft, urpluggat original rör, 12mm förgasare. sen kickade vi as mycke, den starta sen dör den, och om du håller fullgas och kickar och den startar så går den bara brum brum brum sen dör den. antingen så var de vatten fulla vevhuse eller så var den jätte sur! för de var typ en deciliter vatten/bensin blandning i vevhuset. men vi tömde de vevhuset kollade cylinder och kolv inge fel, rensa förgasaren och luftfiltret, kollade också bränsle filtret i tanken och de var och så bra. nu startar den men den går bara brum brum brum, snälla någon som vet vad felet kan vara?!
men jur ser gnistan ut? det kan ju vara ett fel längre bak i typ tändspolen eller cdi box. sedan kan de ju sugit in vatten om det var väldigt blött, då ska man bara köra igenom bensin riktigt ordentligt. och kolla så förgasaren spelar som han ska.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:men jur ser gnistan ut? det kan ju vara ett fel längre bak i typ tändspolen eller cdi box. sedan kan de ju sugit in vatten om det var väldigt blött, då ska man bara köra igenom bensin riktigt ordentligt. och kolla så förgasaren spelar som han ska.
har den sugit in vatten så skulle de hamna i vev huse eller hur? vevhuset är tomt.
gnistan är fin.
hur kollar jag om förgasaren "spelar som han ska"?
alla packningar är hela. nu har de inget med vatten eller något att göra, vi tog bort svänghjule och en skruv till tändplattan hade skallra lös och lagt sig i svänghjulet. vi bytte till ett annat sväng hjul som var helt och nu har vi ingen gnista. någon som vet nått som kan ha hänt? OBS vi hade gnista innan vi bytte svänghjul, har prova med de gamla men de är ändå ingen gnista!! snabba svar tack
vesterberg_ skrev:alla packningar är hela. nu har de inget med vatten eller något att göra, vi tog bort svänghjule och en skruv till tändplattan hade skallra lös och lagt sig i svänghjulet. vi bytte till ett annat sväng hjul som var helt och nu har vi ingen gnista. någon som vet nått som kan ha hänt? OBS vi hade gnista innan vi bytte svänghjul, har prova med de gamla men de är ändå ingen gnista!! snabba svar tack
vesterberg_ skrev:alla packningar är hela. nu har de inget med vatten eller något att göra, vi tog bort svänghjule och en skruv till tändplattan hade skallra lös och lagt sig i svänghjulet. vi bytte till ett annat sväng hjul som var helt och nu har vi ingen gnista. någon som vet nått som kan ha hänt? OBS vi hade gnista innan vi bytte svänghjul, har prova med de gamla men de är ändå ingen gnista!! snabba svar tack
Kolla så du inte har råkat knäcka till sensorn
vilken är de? de sitter väl 2 grejer på tändplatta? plus alla magnet grejer eller?
vesterberg_ skrev:alla packningar är hela. nu har de inget med vatten eller något att göra, vi tog bort svänghjule och en skruv till tändplattan hade skallra lös och lagt sig i svänghjulet. vi bytte till ett annat sväng hjul som var helt och nu har vi ingen gnista. någon som vet nått som kan ha hänt? OBS vi hade gnista innan vi bytte svänghjul, har prova med de gamla men de är ändå ingen gnista!! snabba svar tack
Kolla så du inte har råkat knäcka till sensorn
vilken är de? de sitter väl 2 grejer på tändplatta? plus alla magnet grejer eller?
Det är en kub som sitter på högersidan av svänghjulet, den som registrerar när svänghjulet åker förbi och sen skickar signalen till cdi-boxen
vesterberg_ skrev:kan du förklara lite bättre? förstår inte:)
Om du har svänghjulet framför dig så har du en svart sensor fastskruvat med 2 skruv i blocket som ligger imot svänghjulet
Du kan inte missa den om du kollar
okej, såg att de var 2 kablar som var nötta så jag tejpa dom och satt ihop allt igen,och då hade jag gnista, den starta på första kicken och gick nåra sec sen dog den pga att den sluta få gnista...