det är 6+ så det är lite skumtVivven skrev:hur kallt är det ute där du är? bensin fryser inte.. utan det blir "superkallt"
om du häller flytande bensin som är nedkylt under 0 grader så fryser det du häller bensinen på eller hur man ska förklara dvs din förgasare blir frostig
Alltså tomma irrelevanta gissningar är inte nödvändigadreamhustler skrev:den kanske får för mycket luft ?
Du får ta och vara lite mer specifik.Tjena ! som topic lyder så blir min förgasare frostig efter ett litet tag på tomgång, någon som vet varför den blir så ?
Förgasaren är dellorto 19mm black edition
Edit: kan tillägga att den går knapp att ens att åka på, den rullar kanske i 1 km/h
jo för den blir vit efter ett litet tag på tomgången och väldigt kall, så det är ingen fara ? har aldrig varit med om detta tidigare så därför jag undrarbensinskalle skrev:Alltså tomma irrelevanta gissningar är inte nödvändigadreamhustler skrev:den kanske får för mycket luft ?
Du får ta och vara lite mer specifik.Tjena ! som topic lyder så blir min förgasare frostig efter ett litet tag på tomgång, någon som vet varför den blir så ?
Förgasaren är dellorto 19mm black edition
Edit: kan tillägga att den går knapp att ens att åka på, den rullar kanske i 1 km/h
Metall är i regel kallt att ta på
När bensin läcker ut kan det bli vitt när det dunstar och det upplevs som kallt.
Bensinen i sig har även kylande förmåga. Innan förgasaren blir uppvärmd av motorn kan den vara kall.
110 låter jättebra till en 19mm förgasare
då förstår jag tack så mycketbeckvall skrev:aluminium tar luftens temperatur rätt fort. och är de ca 0 grader ute eller nån pluss, och sen är det ganska höga flöden i förgasaren så förvandlas den temperaturen snabbt till minusgrader och förgasaren blir frostig. och sen när bensin dunsta så blir de väldigt kallt. så de bidrar det med. och är de fuktigt i luften som de brukar vara såhär års så fryser det när de tar i förgasaren.