Förgasare blir frostig

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Förgasare blir frostig

Inlägg av somlow »

Tjena ! som topic lyder så blir min förgasare frostig efter ett litet tag på tomgång, någon som vet varför den blir så ?
Förgasaren är dellorto 19mm black edition

Edit: kan tillägga att den går knapp att ens att åka på, den rullar kanske i 1 km/h
Senast redigerad av somlow den 2 april 2011, 14:36, redigerad totalt 2 gång.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

hur menar du med frostig?
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

erkan94 skrev:hur menar du med frostig?
den blir iskall och får frost på sig
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

är den rätt bestyckad? för litet/stort munstycke?
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

erkan94 skrev:är den rätt bestyckad? för litet/stort munstycke?
har 110 i nu :p
dreamhustler
Elmoped

Inlägg av dreamhustler »

den kanske får för mycket luft ?
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

dreamhustler skrev:den kanske får för mycket luft ?
nja det tror jag inte, den dör efter ett litet tag så :p
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

hur kallt är det ute där du är? bensin fryser inte.. utan det blir "superkallt"
om du häller flytande bensin som är nedkylt under 0 grader så fryser det du häller bensinen på eller hur man ska förklara dvs din förgasare blir frostig
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

Vivven skrev:hur kallt är det ute där du är? bensin fryser inte.. utan det blir "superkallt"
om du häller flytande bensin som är nedkylt under 0 grader så fryser det du häller bensinen på eller hur man ska förklara dvs din förgasare blir frostig
det är 6+ så det är lite skumt
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Alltså tomma irrelevanta gissningar är inte nödvändiga

Tjena ! som topic lyder så blir min förgasare frostig efter ett litet tag på tomgång, någon som vet varför den blir så ?

Edit: kan tillägga att den går knapp att ens att åka på, den rullar kanske i 1 km/h
Du får ta och vara lite mer specifik.

Metall är i regel kallt att ta på

När bensin läcker ut kan det bli vitt när det dunstar och det upplevs som kallt.

Bensinen i sig har även kylande förmåga. Innan förgasaren blir uppvärmd av motorn kan den vara kall.

110 låter jättebra till en 19mm förgasare
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

bensinskalle skrev:
Alltså tomma irrelevanta gissningar är inte nödvändiga

Du får ta och vara lite mer specifik.

Metall är i regel kallt att ta på

När bensin läcker ut kan det bli vitt när det dunstar och det upplevs som kallt.

Bensinen i sig har även kylande förmåga. Innan förgasaren blir uppvärmd av motorn kan den vara kall.

110 låter jättebra till en 19mm förgasare
jo för den blir vit efter ett litet tag på tomgången och väldigt kall, så det är ingen fara ? har aldrig varit med om detta tidigare så därför jag undrar :), okej så bra tack så mycket :)
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

aluminium tar luftens temperatur rätt fort. och är de ca 0 grader ute eller nån pluss, och sen är det ganska höga flöden i förgasaren så förvandlas den temperaturen snabbt till minusgrader och förgasaren blir frostig. och sen när bensin dunsta så blir de väldigt kallt. så de bidrar det med. och är de fuktigt i luften som de brukar vara såhär års så fryser det när de tar i förgasaren.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

beckvall skrev:aluminium tar luftens temperatur rätt fort. och är de ca 0 grader ute eller nån pluss, och sen är det ganska höga flöden i förgasaren så förvandlas den temperaturen snabbt till minusgrader och förgasaren blir frostig. och sen när bensin dunsta så blir de väldigt kallt. så de bidrar det med. och är de fuktigt i luften som de brukar vara såhär års så fryser det när de tar i förgasaren.
då förstår jag tack så mycket :)
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

ispropp , lägg i k-sprit i soppan
Köper bromsok fram till viva city
Låst