DT50_Jonte's Yamaha Dtr sm|| TF Edition||update 25/9 tips?

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

vad ska jag ha för sadel?

Omröstningen slutade 22 april 2011, 00:06

helsvart?
5
100%
svart med vita sidor?
0
Inga röster

Antal röster: 5

DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

DT50_Jonte's Yamaha Dtr sm|| TF Edition||update 25/9 tips?

Inlägg av DT50_Jonte »

Upplägg:
Historia
Setup
Utseende
Mål

Tja! Jonas heter jag, jag har så länge jag kommer ihåg alltid varit intresserad av motorer detta beror nog mest på mina brorsor och att dom har kört cross osv...
Ända sen min brorsor hade moppe har det varit självklart för mig att jag också ska ha det :D

Det var en sommardag när jag var 14 som min brorsa ringde mig och sa att han eventuellt hade fixat en Yamaha dt 2004 som var sliten, men billig och att vi skulle fixa i ordning den :D
Jag frågade när vi skulle åka och titta på den men han sa att ägaren ville fixa i ordning lite på den innan vi kunde komma och kolla på den, så jag fick vänta...
Sen så en vecka innan nyår så hörde jag av mig till ägaren, och vi kom överens om att jag kunde komma på 13-dagen :D
Sagt och gjort så åkte vi och köpte den.
Va säger ni grabbar, nog med historia nu? Jag själv tycker att de börjar bli dags för lite bilder :D

setup:
avstrypt orginalrör
13/53 drevning
blackbox XD

utseende: kommer/beställt/köpt= :) klart = :D ligger hemma= :P vet ej= :?:
tnt lighty röd växelpet :D
tnt lighty bromspedal röd :D
mini diod bakljus :D
TNT Kopplings/bromsgrepp röd :D
tnt röd transmissionskåpa :D
vita polisport handskydd :?:
sm fälgar :D
LED blinkers fram/bak :D
svart kåpset :D
svart sadelöverdrag :D
Derbi-look på lampan :?:
MK thrower ljuddämpare :D
fatbar :D
stage6 f1 backspegel :D

mål:
Få en av feet dt som går bra :P
Ha kul!
Bli klar tills jag fyller år

Så här såg den ut när vi köpte den:Bild

efter en liten stund meckande:Bild

ungefär hur det blir sen:Bild :D :D

update 24/3 2011

hejsan har inte hänt något i projektet tyvärr :( men ska försöka få ihop den så gått de går i helgen :D
bjuder på en bild på kåpsetet och handskydden:
Bild

Update 26/3 2011

tjatja det här blir också en liten update som bara visar hur moppen ser ut just nu med de röda detaljerna

Bild

Bild

hoppas på att byta däck o kåpset i helgen mer update i sånna fall :P

Update 27/3 2011

ja har hunnit ganska mycket i helgen vi har bytt däck fixat det sista motormässigt ock även satt på det nya kåpsetet :D

så här såg den ut när vi var klara i lördags kväll:
Bild

och just nu ser den ut såhär:
Bild

Bild

Bild

har kommit ganska långt på projektet men finns saker kvar att göra bland annat: sm fälgar, svart sadel, och sätta på handskydden som ligger hemma :D

Update 28/3-11

tjena, projektet kommer nog tyvärr stå still ett tag nu :( men jag har beställt ett 11 drev och ska försöka sätta på handskydden i veckan och eventuellt byta styret ... mer bilder kommer i sånna fall :D

Update 2/4-11

tja har inte hunnit så mycket på moppen har fortfarande inte fårr drevet :( men han köpa och byta styret idag till ett som va mycket skönare och snyggare :D

bild på resultatet med styret tycker det vart mycket bättre: Bild

3/4-11

tja bjuder på en bättre bild med det nya styret:Bild

Update 4/4-11

tja står stilla i projektet just nu eftersom jag kommer gå AM utbildning nu den här veckan... men ska försöka fixa sedeln och sätta dit 11 drevet om det kommer :D

Jag och några polare (bla knappen95 @ tsr) har startat ett Crew/team som går under namnet Team Factory :D
kommer bli en grymt bra säsong tillsammans med alla oss i Team Factory :P
stay tuned for updates :D

Update 9/4-11

tjenare :P har nt hänt så mycket på ett tag har bytt till mitt 11 drev och sen har jag fixat reg-plåten så den syns lite bättre:D
har lite planer på att fixa min lampa i fram så det blir lite mer Derbi-look på den men vet inte riktigt hur jag ska få till det ? :D

ungefår så hade jag tänkt göra:Bild

kom med tips på hur jag ska göra för att de ska bli bra? :D
ciao 4 now:D

Update 19/4-11

taj alla:D
har inte gjort så värst mycket på moppen... har tyvärr inte bytt sadeläverdrag men det kommer snart :( ;)
däremot så har jag
*polerat upp fälgarna
*bättrat på/lackat ramen o svingen mycket för att skicket på svingen gjorde så att hela moppen såg sliten ut och när vi ändå höll på så kunde vi lika gärna lacka de slitna på ramen också :D(det synns inte på så många bilder men ramen och svingen var rätt så slitna men inte behov av att slipas ner o lackas från grunden)
så vi mattade ner ytan och maskerad allt runt om sen lackade vi O JAG VART RIKTIGT NÖJD :D

har bara bild på ena sidan där ser man att svingen var ganska sliten och de synns inte men hyssat rostig....
Bild

bild på andra sidan när den var lackad man ser sjuk skillnad om man säger så :D
Bild

aja det var allt för nu men mer bilder på fälgarna och resultatet med lacking kommer inom kort :D

Update 20/4-11

tja jag vet inte om man kan kalla det här för update men ja kommer lägga ut de bilderna som ja skrev om i förra updaten :)

resultatet me lacking vart nöjd :D Bild

polerat fälgarna ( obs det är vattenfläckar på hjulen)
Bild

där ser man hur bra lacken blev :Bild

helhetsbild (måste fixa naven)Bild

det var allt för nu stay tuned for updtaes :D

update 8/5 11

hejsan alla här på tsr:D
har inte hänt så mycket på moppen men en sak som var sjukt viktig för att moppen skulle bli enheltlig har vi i alla fall gjort :D
sadeln är äntligen svart :D
Bild
tycker det vart grymt mycket bättre (som natt o dag)
bilden är inte den bästa men får duga just nu....

de va allt för nu och bättre bilder kommer om ca en vecka så stay tuned :D

Update 14/5-11

tja alla :D här kommer bilderna me den svarta sadeln som ja skrev om i tidigare inlägg :D Bild

Bild

vart grymt mycke bättre right? :D
jag fyller år imorrn (söndag) o kommer att skriva teori provet för am kort på måndag så önska mig lycka till :D
nästa update blir nog när jag har fått hem min fina mk thrower dämpare som ska ersätta den fula oginal dämpen :D
så stay tuned :D

Update 19/5-11

hej jag vet inte om jag kan kalla de här för update utan mer en lägesraport :D
jag har inte hjort något mer på moppen men väntar fortfarande på min efterlängtade ljuddämpare:(
däremot så har jag en riktigt rolig nyhet jag klarade am kortet i måndags :D sjukt glad för de asså :D
aja ching chong o stay tuned:D

Update 28/5-11

hej alla på tsr:D det har varit en grymt rolig helg/dag på frihamnen marathon va lätt de bästa på länge :D
har nu äntligen bytt ljuddämpare till min MK thrower. det vart MYCKET bättre men har däremot inga bilder nu... men de kommer förhoppningvis i morgon :D så stay tuned:D

Update 29/5-11

hej alla vet inte om ja kan kalla det här för update men här kommer i alla fall bilden som jag skrev om i förra updaten :D
Bild

är skukt nöjd med dämpen :D
kan även medela att jag bara har 2 saker kvar att göra på mopeden(om jag inte kommer på nått mer förstås) men dom 2 sakerna är
*byta packboxar i framgaffeln
*införskaffa sm hjul :D

det var allt för nu :D men förhoppningsvis så blir det update inom kort :D

Update2/6-11

hej alla :D ja har en sjukt bra nyhet och det är att jag har införskaffat mig ett par sm fälgar till dt:n :D de behövs poleras o köpa nya däck men fick dom sjukt billigt :D dom kommer förhoppningsvis i veckan mer update då i sånna fall :D

Update 19/6-11

hejsan :D har nu äntligen fått på mina fina sm hjul o ja vart galet nöjd me dom :D jag är i stort sett klar me moppen nu om jag inte kommer på nått annat vill säga... :P men de som e kvar är att byta packboxar i framgaffeln men de ska jag göa nån gpång i veckan förhoppningsvis :D
aja nog me text o nu till lite fina bilder :P (obs dom e tagna me mobilkamera så de e nt bästa kvallen :( )
Bild

Bild

när ni ändå har kommit såhär lång så kan ni KOMENTERA :D

Update 11/7-11

tjena tsr
har inte hänt så mkt på moppen efter att jag bytte till sm pga att jag inte vet vad ja ska göra mer. så kom med förslag :D
men en sak har jag gjort i alla fall, vi har bytt packboxar i framgaffeln då dom andra var helt slut o dämpen läckte som e soll :(
bjuder på lite bilder också :D

Bild

Bild

säg vad ni tkr jag ska göra o när ni ändå är här nere kan ni lika bra komentera :D

Update 22/7-11

tjena alla på tsr :D
det här blir väll mer en lägesrapport än update :P
aja fick för mig att jag skulle byta ut lite grejer på moppen så idag la jag en beställning på :
* motoforce/TNT fartbegrensare
* TNT transmissionskåpa (ALU) AM6 (röd eloxerad)
* str8 backlampa (led) black line
har även skaffat en däckpenna så jag ska fylla i texten på däcken så fort jag kmr hem från semestern då blir d även update på de nya grejerna med :D
aja ha de gött o glöm inte att komentera :D

Update 1/8-11

tjena :D har slängt på alla delar o är galet nöjs faktiskt :D bilder kmr troligtvis imorgon :D
har en dålig nyhet också...
har kraschat med moppen idag ner i ett dike... moppe klarade sig men en mindre defekt framskärm men inge man tänker på :D
jag däremot fick ett djupt jack i armen och fick åka in till akuten o sy :( menmen jag överlever :P

Update 18/8-11

tjana tsr :D
har inte hänt nåntning på moppen tyvärr :/ har fått lite planer på att höja den... men vet inte hur mycket och om jag måste göra en egen elr om man kan köpa nånstans :) så är öppen för förslag o tips :)
bilder kmr troligtvis så i vecka har inte haft tid att foto nånting just nu :P

Update 27/8-11

tjena har fortfarande inte tagit dom där förbaskade bilderna på moppen XD men ska göra det imorgon jag lovar :D
idag gjorde jag en rolig grej... kör ju urpluggat med 13/53 drevning just nu o tyckte jag behövde lite mer drag.. så jag provade att strypa egr ventilen... jag trodde inte det skulle göra någon skillnad men det gjorde det :D så nu är jag nöjd ett tag till :D men bilderna kmr under morgon dagen ha det gött så länge :D

Update 1/9-11

tja har funderat på höjjningen nu.. och kommit fram till att jag ska höja den 3-4 cm o sen senare under vinterna ska jag försöka få dit en fetare bakdämp som är hårdare dessutom :D
ska få tag i material så kmr höjjningen efter det :)
aja nu över till bilderna jag pratade om i förra updaten (vet att dom skulle ha kommit tidigare men har hänt sjkut mycket grejer i mitt liv så har inte haft tid ;P)

Bild

Bild

Bild

den är skitig på bilderna ja vet men d beror på en liten icident med polisen natten innan då jag var tvungen att åka lite skog :P

ha det gött så länge :D

Lägesrapport 25/9-2011

hej alla!
har tyvärr inte hänt ett skvatt på moppen :( men har bestämmt mig för att börja stegra/stunta lite smått :D
o då undrar jag om ni har några tips på hur man ska göra för att kunna stegra så lätt som möjligt med min moppe? :D

har däremot funderat på att höja bakramen istället för hela svingen... ni får gärna säga vad ni tycker samt om d är bättre/sämre med höjning när man ska stegra :D
ska försöka fixa en update inom snar framtid :P

ha de gött så länge !!
Senast redigerad av DT50_Jonte den 25 september 2011, 20:11, redigerad totalt 59 gång.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

spännande men fixa bilden :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

Det här bara måste följas, kommer bli sjukt snygg! :o
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Yamahan skrev:Det här bara måste följas, kommer bli sjukt snygg! :o
tackar o bokar :D
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

yamaha2pwn skrev:spännande men fixa bilden :P
klart :D
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

Nice har du lackat själv?! :D
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Yamahan skrev:Nice har du lackat själv?! :D
nix har köpt helt nytt tyckte de va bäst så :)
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

Ja så kan man också gö ;) Men dyrt, eller?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

inte illa pinkat de där du ;)

keep the good work up!
Användarens profilbild
Yamaha125
Varnad

Inlägg av Yamaha125 »

fint, om man gillar bajs.
Trafiken dödar kör på trottoaren.
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Yamahan skrev:Ja så kan man också gö ;) Men dyrt, eller?
nej aller det beror på vad man klassar som dyrt men ca 2000 :D
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

yamaha 125

Inlägg av DT50_Jonte »

vad menar du med det?
Användarens profilbild
knappen95
Elmoped

Inlägg av knappen95 »

Fan Jonas de börjar ta form nu :D riktigt najjs! nu är de la bara sm och handskydden kvar?
säg till om du behöver hjälp :wink:
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

Najs! Nytt sadelöverdrag skulle sitta fint! ;)
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Yamahan skrev:Najs! Nytt sadelöverdrag skulle sitta fint! ;)
yesyes de kmr så snart ja kan :D du har vet möjligtvis inte vart det går att köpa sadelöverdrag? :)
CAPRIN
Elmoped

Inlägg av CAPRIN »

Var köpte du det kåpsetet? :)
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

CAPRIN skrev:Var köpte du det kåpsetet? :)
lelles mc i uppsala :D
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

DT50_Jonte skrev:
Yamahan skrev:Najs! Nytt sadelöverdrag skulle sitta fint! ;)
yesyes de kmr så snart ja kan :D du har vet möjligtvis inte vart det går att köpa sadelöverdrag? :)
Jag gick in i en vanlig tygaffär och frågade efter galontyg och köpte 1x1 meter för 40 spänn! :D
jakåp
Elmoped

Höjningssats?

Inlägg av jakåp »

Har du höjt den? i så fall hur. :wink:
Jag har en Yamaha DT50x 2004 och har köpt en höjningssats men får inte dit den. :?
jAc0b gUsTaFss0n
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Re: Höjningssats?

Inlägg av DT50_Jonte »

jakåp skrev:Har du höjt den? i så fall hur. :wink:
Jag har en Yamaha DT50x 2004 och har köpt en höjningssats men får inte dit den. :?
nix jag har inte höjt den (än i alla fall) men hur menar du? beskriv problemet så kanske jag kan hjälpa till :D
jakåp
Elmoped

Inlägg av jakåp »

har köpt en höjningssats men verkar som att jag inte kan trycka upp stötdemparen tillräckligt så vet inte vad jag ska göra :P
jAc0b gUsTaFss0n
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

jakåp skrev:har köpt en höjningssats men verkar som att jag inte kan trycka upp stötdemparen tillräckligt så vet inte vad jag ska göra :P
okej låter skumt det verkar som att du skulle haft en fjäderpress o tryckt ihop den med...
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

Ser snyggt ut! titta gärna in mitt projekt ifall du vill ha lite inspiration :D, projektet står dock stilla nu.
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

Nä kolla in mitt istället! ;)
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

har kollat båda :P ni har sjukt feta dt:s asså :) ehm jag vet ju vad som ska göras osv men hittar inte sm fälgar och har ingen aning om hur man gör distanser om man ska ha typ Rieju fälgar :P
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

DT50_Jonte skrev:har kollat båda :P ni har sjukt feta dt:s asså :) ehm jag vet ju vad som ska göras osv men hittar inte sm fälgar och har ingen aning om hur man gör distanser om man ska ha typ Rieju fälgar :P
Du kan ju svarva eller låta nån annan göra distanser. :D
Användarens profilbild
YAMAHA DT 50 R
Elmoped

,,,...

Inlägg av YAMAHA DT 50 R »

yamaha dt for the win . fin lycka till :D
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

ingen som vet vad ett par nya sm fälgar skulle kosta? :D
jakåp
Elmoped

Inlägg av jakåp »

okej får testa de :lol:
jAc0b gUsTaFss0n
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Ganska stiligt, men hade sätt bättre ut utan dom röda "detaljerna" och med nytt sadelöverdrag, kanske ett likadant fast svart/vitt istället för svart blått? :)
Eller fixa ihop något så dom röda detaljerna flyter in bättre! :)

Edit : Och sätt förhelvete inte på SM däck, DTs är såååååå feta med crossdäck! :D
Bild

Jag är odödlig
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

ktm_danielsson skrev:Ganska stiligt, men hade sätt bättre ut utan dom röda "detaljerna" och med nytt sadelöverdrag, kanske ett likadant fast svart/vitt istället för svart blått? :)

Edit : Och sätt förhelvete inte på SM däck, DTs är såååååå feta med crossdäck! :D
tackar ehm sadelöverdrag kommer så snart jag har tid att fixa det :D och har du något tips på ur jag ska få de röda detaljerna att flyta in bättre? :D
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

DT50_Jonte skrev:
ktm_danielsson skrev:Ganska stiligt, men hade sätt bättre ut utan dom röda "detaljerna" och med nytt sadelöverdrag, kanske ett likadant fast svart/vitt istället för svart blått? :)

tackar ehm sadelöverdrag kommer så snart jag har tid att fixa det :D och har du något tips på ur jag ska få de röda detaljerna att flyta in bättre? :D
byta ut dom mot vita detaljer :P
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

Dom "röda" detaljerna ser mer rosa ut! :o
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Yamahan skrev:Dom "röda" detaljerna ser mer rosa ut! :o
Blir samma med ramen på min DT på min gamla mobilkamera, den såg rosa ut på bilderna fan va gay :lol:

OnTopic : Mja vet inte, fälgarna borde du lacka svart, kanske röda? Vad vet jag, din moped :) Ah gött för med nytt sadelöverdrag kommer den se mycket bättre ut :) En crossplatta och nytt styre hade inte suttit fel :)

edit : Lacka fälgarna svarta med röd fälgtejp? Lacka ramen i svart? Eller rött?
Lacka svingen svart?Vit?Röd? Finns mycket du kan göra :)
Bild

Jag är odödlig
DT50_Jonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

ktm_danielsson skrev:
Yamahan skrev:Dom "röda" detaljerna ser mer rosa ut! :o
Blir samma med ramen på min DT på min gamla mobilkamera, den såg rosa ut på bilderna fan va gay :lol:

OnTopic : Mja vet inte, fälgarna borde du lacka svart, kanske röda? Vad vet jag, din moped :) Ah gött för med nytt sadelöverdrag kommer den se mycket bättre ut :) En crossplatta och nytt styre hade inte suttit fel :)

edit : Lacka fälgarna svarta med röd fälgtejp? Lacka ramen i svart? Eller rött?
Lacka svingen svart?Vit?Röd? Finns mycket du kan göra :)
japp det är sant styret är bytt så update kommer:) sving,ram osv får vara som det är känner att jag varken har tid eller lust för att lacka det... har planer på att fixa min i ordning min lampa så de blir mer Derbi look på den :P så crossplatta tror jag inte att det blir
Skriv svar