Kollade runt och lite så hittade en förgasartråd, men ingen verkade gilla den så jag skriver här istället
Jag funderar på att köpa en ny setup till min moped vet inte riktigt vad jag ska köpa för något. Det jag undrar är vilken storlek man ska ha på förgasaren? Om man ska ha trim avgasrör och allt annat förutom en 70cc?:)
tacksam för svar:) då det kanske/förmodligen kommer ett scooterprojekt
Hej, vad tror ni att det är för storlek på original munstycket på en Rieju drac 05 och vad tror ni man ska öka med om man drar pluggen och inget annat.
på dracarna brukar det vara 16mm förgasare orginal vad jag vet och då brukar man inte behöva byta men det är bara att skruva bort flottörlocket och kika vad det står på munstycket och öka med en 5-10 i storlek om du drar pluggen
kan 66 munstycke vara rätt till Derbi Senda -02 med förgasare, cylinder i original och en mk krök + sportluftfilter? har tästat med större munstycke som 78 och då har den inte gått bra. den går hyfsat bra med 66 munstycke men är det för litet?
Tjena, min polare har precis satt på ny förgasare baritkit pwk 24 mm, och det läcker massor ur flottör skålen ur den slangen men varför ?? han har 110 munstycke!
Det är slangen för att tömma hela flotörkoppen
Det ska sitta en liten spårskruv på utgjutningen på undersidan av flotörkoppen.
Skruva in den så ska de inte läcka mer
a6lex skrev:En "liten" motortvätt skulle nog inte skada
haha, aa ska göras...
jaha, ok
Fast nu är det ett annat problem,, den går att varva upp bra o så.. men den vill ju inte varva ner snabbt heller, stannar på höga varv i ca3-6 sen varvar den ner sakta
haha, aa ska göras...
jaha, ok
Fast nu är det ett annat problem,, den går att varva upp bra o så.. men den vill ju inte varva ner snabbt heller, stannar på höga varv i ca3-6 sen varvar den ner sakta
Går Trotteln lätt upp och ner? Kontrolera att den inte läcker tjuvluft någonstans
haha, aa ska göras...
jaha, ok
Går Trotteln lätt upp och ner? Kontrolera att den inte läcker tjuvluft någonstans
aa väldigt lätt!, men det finns ett boostbottle uttag på insuget., kan det vara det ??
Är inte hundra men logiskt sätt borde det ju vara de
Finns ju inga backventiler på en sån, plugga igen det i vilket fall om du inte ska ha de så ska de nog bli bra
a6lex skrev:Är inte hundra men logiskt sätt borde det ju vara de
Finns ju inga backventiler på en sån, plugga igen det i vilket fall om du inte ska ha de så ska de nog bli bra
a6lex skrev:Är inte hundra men logiskt sätt borde det ju vara de
Tjenare jag har en Rieju rrx 06. urpluggad och drevad 12/52, har bytt till 96 i huvudmunstycke men när jag tar bort plattan som sitter för luftfiltret så den får mer luft.
(som jag tror är att ta bort "pluggen" på luftburken så dör den nästan vid högre hastigheter än 30 km/h. Ska jag byta huvudmunstycke så den får mer soppa. eller ska jag skruva på luftskruven?
Tjenare, har en Cpi sm 07 och på den har jag dragit pluggen i röret och även bytt till 13kuggars fram.
Vad bör jag ha för munstycke för att det ska bli optimalt?
Och även vad är det orginal på Cpi sm 07.
Tacksam för svar