Håller med dig, 45 med crossmoppe är as segt, tackar för seriöst svargalldoll skrev:ja, själv har jag en trimmad moppe, anledningen till att jag kör trimmat är för att jag e jävlit fartberoende och skulle aldrig klara av att köra fram i 45, speciellt inte med 6 växlar, har man en vespa skulle jag KANSKE kunna köra i 45. Men när man kör trimmad så är man ( jag iaf ) alltid rädd att snuten ska va bakom mig eller nått sånt.
okej, lät ju dumt med prejning när det va på 50 vägar ;o2stroke4ever skrev:jag började med att köra ostrypt pga bilar och lastbilar som inte var nöjda med att jag körde i mina 50km/h på 50väg. De visade väldigt ofta sitt missnöje med prejning. När jag började köra ostrypt var det 100 gånger så roligt och mycket mera säkert att köra.
nu har jag dock trimmat lite till men det får man bjuda på, det är ju inte allt för länge man kör moppe![]()
har också vart lite sån, om det är värt risken att trimma..Tuta skrev:Jag körde original ganska länge, tyckte att det va kul ändå och kanske inte värt risken. Plus att Mamma skulle bli helt skogstokig om hon fick reda på det
Har bara dragen v-ring nu och lite förgasarjusteringar så axxet är ju inte förbättrat på något vis, men utanför stan är det ju mycket skönare att köra i 70 istället för 50. Dels så slipper man många (långt ifrån alla) idiotomkörningar men även att det inte blir lika tråkig att bara köra rakt fram...
Men nu blev jag sugen på att trimma mer
okej najs, tack för seriöst svar (:hutti skrev:Man trimmar för att man vill vara tuff eller för att bara åka snabbt,
Jag trimma pga att förra ägaren la in en huylsnyckel som plugg sen när jag tog bort den gick moppen rent och bra, sedan skaffa jag mk sp för att det är snyggt och lite mer skryter rör till 50cc. Sedan är de tråkigt att behöva växla varannan sekund utan någon effektkurva.
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
+2ktm_danielsson skrev:Frågan var inte vad du har för setup, frågan var "Varför trimma?".Moppe Sebbe skrev:Asså 30 km är knappt någon fart går ju skit segt
Jag kör med:
ostrypt CdI
MK thrower avgassytem ostrypt
14/70 drev
den toppar runt 80-90 perfekt hastighet
du blir inte prejjad !. skit snack.derbiofc skrev:för att man blir ihjälkörd i stan om man bara kan hålla 45. 60 och att hålla fartbegränsningarna är mer lagom så slipper man oroa sej för att bli prejad så fort man kör i stan
vongyllis skrev:du blir inte prejjad !. skit snack.derbiofc skrev:för att man blir ihjälkörd i stan om man bara kan hålla 45. 60 och att hålla fartbegränsningarna är mer lagom så slipper man oroa sej för att bli prejad så fort man kör i stan
jag har körkort.. och tror inte en jävel som sitter i bil vill riskera livet på en mopedist.
riskera körkort osv..
så det är stort skit snack som ni säger.
sen att du kör 45 i stan.. så bryr sig nog inte dom flesta bilisterna om dig.. och om de finns någon tattare i bil så kan du alltid köra åt sidan så han kommer förbi ?