Stage6 Viton Insug + Spacer problem

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Dowolley
Elmoped

Stage6 Viton Insug + Spacer problem

Inlägg av Dowolley »

Tjenare!
Tänkte börja med att säga hur idiotisk jag är som köper en Viton Spacer o Insug utan att kolla insugsanslutningen på min Dellorto Black Racing 21mm förgasare, gör alltid det i vanliga fall men behövde slänga iväg en beställning snabbt på en del saker och glömde helt bort och kolla måtten och antog att det skulle passa.

Det är nu så att insuget är alldelles för stort för anslutningen på förgasaren, vet ni hur jag skulle kunna modifiera så att det passar utan att behöva köpa ett nytt mindre insug? Om jag nu skulle behöva det ändå, skulle andra mindre insug passa till fästena på spacern? Tack på förhand!

//Sam Strömfelt
gilera_stalker
Elmoped

Re: Stage6 Viton Insug + Spacer problem

Inlägg av gilera_stalker »

Dowolley skrev:Tjenare!
Tänkte börja med att säga hur idiotisk jag är som köper en Viton Spacer o Insug utan att kolla insugsanslutningen på min Dellorto Black Racing 21mm förgasare, gör alltid det i vanliga fall men behövde slänga iväg en beställning snabbt på en del saker och glömde helt bort och kolla måtten och antog att det skulle passa.

Det är nu så att insuget är alldelles för stort för anslutningen på förgasaren, vet ni hur jag skulle kunna modifiera så att det passar utan att behöva köpa ett nytt mindre insug? Om jag nu skulle behöva det ändå, skulle andra mindre insug passa till fästena på spacern? Tack på förhand!

//Sam Strömfelt
du kan gå och köpa en bit gummislang och sätta på på förgasar anslutningen så den blir grövre, det har jag gjort till min 19 mm dellorto för jag köpte stage6 insugnings kit och anslutningen var skit stor,
stage6 70cc Sport pro
Doppler - Luftfilter Power II
dellorto19mm black edition
avgasrör doppler rr7
Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
kopplingen Stage6 Torque Control MKII
Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
vita fjädrar och vit polini tryckfjäder
stage6 insugningskit
Racingtändkabel från NGK
Dowolley
Elmoped

Inlägg av Dowolley »

Och det fungerar perfekt? Effektförluster?
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

Dowolley skrev:Och det fungerar perfekt? Effektförluster?
bara det är tätt så är det inga problem :)
MAN MADE HELL
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

eller så köper du en anslutning till insuget som passar förgasaren. finns ju flera olika till den.

edit: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7553
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Låst