Ingen axx överhuvudtaget!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Ingen axx överhuvudtaget!

Inlägg av GileraIce04 »

Tjena, Idag så bytte jag vikter Från 8G till 6,5G .. Sen så bytta jag också kopplingsfjädrar... hade orginal(8varvs) till Racing (4 varvs) Sen så när jag skulle test köra den så när man gav full gas så körde den typ bara 3-6km/h ... vad kan problemet vara :/?

Tack på förhand! :D
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

kan de vara så att det är för hårda fjädrar så den inte orkar gå ut och greppa;) du sprayade inte med typ 5-56 när du plockade bort kopplings klockan? då kan den slira ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

yamaha2pwn skrev:kan de vara så att det är för hårda fjädrar så den inte orkar gå ut och greppa;) du sprayade inte med typ 5-56 när du plockade bort kopplings klockan? då kan den slira ;)
tjena, Jasså? så ska jag köpa sport fjädar istället? :/

Nej nej, sprayade inget på den .. :/
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

men om du håller fullgas, känns det som han vill gå iväg då eller? och pålägre varv så står han bara still? om du sätter tillbaka org fjädrar och problemet försvinner så kan du prova med lättare fjäder ;)

Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

yamaha2pwn skrev:men om du håller fullgas, känns det som han vill gå iväg då eller? och pålägre varv så står han bara still? om du sätter tillbaka org fjädrar och problemet försvinner så kan du prova med lättare fjäder ;)
Jaop ungefär som du säger.... Mina org är krokiga som f... Fick ta i lite för att de skulle lossa ;p
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

hur ser resten av din setup ut då? om du har orginal så kan de vara så att den inte orkar trycka ut helt ju, men du kan ju låna nån polares fjädrar och se hur de går ;)

Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

yamaha2pwn skrev:hur ser resten av din setup ut då? om du har orginal så kan de vara så att den inte orkar trycka ut helt ju, men du kan ju låna nån polares fjädrar och se hur de går ;)
Eh.. Har dragen plugg, ingen v-ring och *Locken*(Vet inte vad de heter 2st) I Variatorn är borta, strypningen i LuftFiltret är också borta.. ja tror de var allt :)
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

Lånar lite..... Min adly går nu men när man drar gas så flyttar den på sig mycket långsamt tills den slut varvar ur , tips på vad jag kan göra ????
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

GileraIce04 skrev:
yamaha2pwn skrev:hur ser resten av din setup ut då? om du har orginal så kan de vara så att den inte orkar trycka ut helt ju, men du kan ju låna nån polares fjädrar och se hur de går ;)
Eh.. Har dragen plugg, ingen v-ring och *Locken*(Vet inte vad de heter 2st) I Variatorn är borta, strypningen i LuftFiltret är också borta.. ja tror de var allt :)
tja har ju ingen erfarenhet om vilka fjädrar som behövs men prova du ett par lite lättare ;)

Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

yamaha2pwn skrev:
GileraIce04 skrev:
tja har ju ingen erfarenhet om vilka fjädrar som behövs men prova du ett par lite lättare ;)
Jo tack, Det ska jag :)
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

Så nu har jag fixat en film till mitt problem...

[/img][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IhWgPrNtsjs[/youtube]

Ska den i slutet var så lös...? :/
Användarens profilbild
speedfajt
Elmoped

Inlägg av speedfajt »

Det du tog ut var start drevet och det ska mycket väl sitta sådär löst, problemet är troligen "locken" du tagit bort eller kopplingsfjädrarna är felmonterade.
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

speedfajt skrev:Det du tog ut var start drevet och det ska mycket väl sitta sådär löst, problemet är troligen "locken" du tagit bort eller kopplingsfjädrarna är felmonterade.
jasså? Okej :) Vad är ''Locken''? är det typ de ''kuddarna'' som är utan på kopplingen :?: Hur kan de vara fel monternade? de e väl bara att pressa ner dem :D?
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Inlägg av VeilSide1337 »

jag tror helt enkelt att du har för lätta vikter och för hårda kopplingsfjädrar, prova att sätta på mjukare fjädrar och tyngre vikter
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

Det där är för att du har alldeles för lätta vikter! Sätt i tyngre, varför bytte du vikter från första början?
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

VeilSide1337 skrev:jag tror helt enkelt att du har för lätta vikter och för hårda kopplingsfjädrar, prova att sätta på mjukare fjädrar och tyngre vikter
Okej, Han killen som hade moppen inann hade 70cc och massa annat trimm... Nu när jag tittade igår så var det 8G V-Vikter ... den hade rätt så bra axx men när man kom upp i 25km/h Så varvade den jätte mycket och går trögare... (Man kan säga att hela moppen hoppar för den skarkar så mycket...)
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

erkan94 skrev:Det där är för att du har alldeles för lätta vikter! Sätt i tyngre, varför bytte du vikter från första början?
aha ska jag bytta tillbacka till 8G igen :D?, för jag trodde de var för tunga... ;)
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

Ja, byt tillbaka :) eller testa några som inte är så lätta, typ 7,5
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

erkan94 skrev:Ja, byt tillbaka :) eller testa några som inte är så lätta, typ 7,5
okej, för jag har just nu 6,5G :P tror jag... :D
Låst