Historia
Setup
Utseende
Mål
Tja! Jonas heter jag, jag har så länge jag kommer ihåg alltid varit intresserad av motorer detta beror nog mest på mina brorsor och att dom har kört cross osv...
Ända sen min brorsor hade moppe har det varit självklart för mig att jag också ska ha det

Det var en sommardag när jag var 14 som min brorsa ringde mig och sa att han eventuellt hade fixat en Yamaha dt 2004 som var sliten, men billig och att vi skulle fixa i ordning den

Jag frågade när vi skulle åka och titta på den men han sa att ägaren ville fixa i ordning lite på den innan vi kunde komma och kolla på den, så jag fick vänta...
Sen så en vecka innan nyår så hörde jag av mig till ägaren, och vi kom överens om att jag kunde komma på 13-dagen

Sagt och gjort så åkte vi och köpte den.
Va säger ni grabbar, nog med historia nu? Jag själv tycker att de börjar bli dags för lite bilder

setup:
avstrypt orginalrör
13/53 drevning
blackbox XD
utseende: kommer/beställt/köpt=

tnt lighty röd växelpet

tnt lighty bromspedal röd

mini diod bakljus

TNT Kopplings/bromsgrepp röd

tnt röd transmissionskåpa

vita polisport handskydd

sm fälgar

LED blinkers fram/bak

svart kåpset

svart sadelöverdrag

Derbi-look på lampan

MK thrower ljuddämpare

fatbar

stage6 f1 backspegel

mål:
Få en av feet dt som går bra

Ha kul!
Bli klar tills jag fyller år
Så här såg den ut när vi köpte den:

efter en liten stund meckande:

ungefär hur det blir sen:

update 24/3 2011
hejsan har inte hänt något i projektet tyvärr

bjuder på en bild på kåpsetet och handskydden:

Update 26/3 2011
tjatja det här blir också en liten update som bara visar hur moppen ser ut just nu med de röda detaljerna

hoppas på att byta däck o kåpset i helgen mer update i sånna fall

Update 27/3 2011
ja har hunnit ganska mycket i helgen vi har bytt däck fixat det sista motormässigt ock även satt på det nya kåpsetet

så här såg den ut när vi var klara i lördags kväll:

och just nu ser den ut såhär:

har kommit ganska långt på projektet men finns saker kvar att göra bland annat: sm fälgar, svart sadel, och sätta på handskydden som ligger hemma

Update 28/3-11
tjena, projektet kommer nog tyvärr stå still ett tag nu

Update 2/4-11
tja har inte hunnit så mycket på moppen har fortfarande inte fårr drevet

bild på resultatet med styret tycker det vart mycket bättre:

3/4-11
tja bjuder på en bättre bild med det nya styret:

Update 4/4-11
tja står stilla i projektet just nu eftersom jag kommer gå AM utbildning nu den här veckan... men ska försöka fixa sedeln och sätta dit 11 drevet om det kommer

Jag och några polare (bla knappen95 @ tsr) har startat ett Crew/team som går under namnet Team Factory

kommer bli en grymt bra säsong tillsammans med alla oss i Team Factory

stay tuned for updates

Update 9/4-11
tjenare

har lite planer på att fixa min lampa i fram så det blir lite mer Derbi-look på den men vet inte riktigt hur jag ska få till det ?

ungefår så hade jag tänkt göra:

kom med tips på hur jag ska göra för att de ska bli bra?

ciao 4 now:D
Update 19/4-11
taj alla:D
har inte gjort så värst mycket på moppen... har tyvärr inte bytt sadeläverdrag men det kommer snart

däremot så har jag
*polerat upp fälgarna
*bättrat på/lackat ramen o svingen mycket för att skicket på svingen gjorde så att hela moppen såg sliten ut och när vi ändå höll på så kunde vi lika gärna lacka de slitna på ramen också

så vi mattade ner ytan och maskerad allt runt om sen lackade vi O JAG VART RIKTIGT NÖJD

har bara bild på ena sidan där ser man att svingen var ganska sliten och de synns inte men hyssat rostig....

bild på andra sidan när den var lackad man ser sjuk skillnad om man säger så

aja det var allt för nu men mer bilder på fälgarna och resultatet med lacking kommer inom kort

Update 20/4-11
tja jag vet inte om man kan kalla det här för update men ja kommer lägga ut de bilderna som ja skrev om i förra updaten

resultatet me lacking vart nöjd

polerat fälgarna ( obs det är vattenfläckar på hjulen)

där ser man hur bra lacken blev :

helhetsbild (måste fixa naven)

det var allt för nu stay tuned for updtaes

update 8/5 11
hejsan alla här på tsr:D
har inte hänt så mycket på moppen men en sak som var sjukt viktig för att moppen skulle bli enheltlig har vi i alla fall gjort

sadeln är äntligen svart

tycker det vart grymt mycket bättre (som natt o dag)
bilden är inte den bästa men får duga just nu....
de va allt för nu och bättre bilder kommer om ca en vecka så stay tuned

Update 14/5-11
tja alla

vart grymt mycke bättre right?

jag fyller år imorrn (söndag) o kommer att skriva teori provet för am kort på måndag så önska mig lycka till

nästa update blir nog när jag har fått hem min fina mk thrower dämpare som ska ersätta den fula oginal dämpen

så stay tuned

Update 19/5-11
hej jag vet inte om jag kan kalla de här för update utan mer en lägesraport

jag har inte hjort något mer på moppen men väntar fortfarande på min efterlängtade ljuddämpare:(
däremot så har jag en riktigt rolig nyhet jag klarade am kortet i måndags

aja ching chong o stay tuned:D
Update 28/5-11
hej alla på tsr:D det har varit en grymt rolig helg/dag på frihamnen marathon va lätt de bästa på länge

har nu äntligen bytt ljuddämpare till min MK thrower. det vart MYCKET bättre men har däremot inga bilder nu... men de kommer förhoppningvis i morgon

Update 29/5-11
hej alla vet inte om ja kan kalla det här för update men här kommer i alla fall bilden som jag skrev om i förra updaten

är skukt nöjd med dämpen

kan även medela att jag bara har 2 saker kvar att göra på mopeden(om jag inte kommer på nått mer förstås) men dom 2 sakerna är
*byta packboxar i framgaffeln
*införskaffa sm hjul

det var allt för nu

Update2/6-11
hej alla

Update 19/6-11
hejsan

aja nog me text o nu till lite fina bilder

när ni ändå har kommit såhär lång så kan ni KOMENTERA

Update 11/7-11
tjena tsr
har inte hänt så mkt på moppen efter att jag bytte till sm pga att jag inte vet vad ja ska göra mer. så kom med förslag

men en sak har jag gjort i alla fall, vi har bytt packboxar i framgaffeln då dom andra var helt slut o dämpen läckte som e soll

bjuder på lite bilder också

säg vad ni tkr jag ska göra o när ni ändå är här nere kan ni lika bra komentera

Update 22/7-11
tjena alla på tsr

det här blir väll mer en lägesrapport än update

aja fick för mig att jag skulle byta ut lite grejer på moppen så idag la jag en beställning på :
* motoforce/TNT fartbegrensare
* TNT transmissionskåpa (ALU) AM6 (röd eloxerad)
* str8 backlampa (led) black line
har även skaffat en däckpenna så jag ska fylla i texten på däcken så fort jag kmr hem från semestern då blir d även update på de nya grejerna med

aja ha de gött o glöm inte att komentera

Update 1/8-11
tjena

har en dålig nyhet också...
har kraschat med moppen idag ner i ett dike... moppe klarade sig men en mindre defekt framskärm men inge man tänker på

jag däremot fick ett djupt jack i armen och fick åka in till akuten o sy

Update 18/8-11
tjana tsr

har inte hänt nåntning på moppen tyvärr :/ har fått lite planer på att höja den... men vet inte hur mycket och om jag måste göra en egen elr om man kan köpa nånstans

bilder kmr troligtvis så i vecka har inte haft tid att foto nånting just nu

Update 27/8-11
tjena har fortfarande inte tagit dom där förbaskade bilderna på moppen XD men ska göra det imorgon jag lovar

idag gjorde jag en rolig grej... kör ju urpluggat med 13/53 drevning just nu o tyckte jag behövde lite mer drag.. så jag provade att strypa egr ventilen... jag trodde inte det skulle göra någon skillnad men det gjorde det

Update 1/9-11
tja har funderat på höjjningen nu.. och kommit fram till att jag ska höja den 3-4 cm o sen senare under vinterna ska jag försöka få dit en fetare bakdämp som är hårdare dessutom

ska få tag i material så kmr höjjningen efter det

aja nu över till bilderna jag pratade om i förra updaten (vet att dom skulle ha kommit tidigare men har hänt sjkut mycket grejer i mitt liv så har inte haft tid ;P)

den är skitig på bilderna ja vet men d beror på en liten icident med polisen natten innan då jag var tvungen att åka lite skog

ha det gött så länge

Lägesrapport 25/9-2011
hej alla!
har tyvärr inte hänt ett skvatt på moppen

o då undrar jag om ni har några tips på hur man ska göra för att kunna stegra så lätt som möjligt med min moppe?

har däremot funderat på att höja bakramen istället för hela svingen... ni får gärna säga vad ni tycker samt om d är bättre/sämre med höjning när man ska stegra

ska försöka fixa en update inom snar framtid

ha de gött så länge !!