jag skulle vilja ha lite hjälp med moppen. Det är så att när jag var på väg till skolan så helt plötsligt gick inte växelspaken tillbaka till utgångs läget. När jag växla ner så stanna den där och gick inte tillbaka samma sak när jag skulle växla upp så stanna den kvar.
vad kan va felet har någon slags fjäder hoppat av el har aldrig varit inne i en AM6
han menar att han när han växlar upp så stanar växelpinnen uppe och när han växlar ner så stannar den kvar där nere .jag tror att någon slags fjäder eller något sådant kan ha hoppat av
Hmmm... Är nog bara nåt kugghjul eller nåt som hackat upp sig tror jag men är inte säker...Om du plockar av vänstra motorhalvan kan du ju snabbt kolla o ta en bild så kan vi se. Förresten du har tillräckligt med olja i va?
Yamaha_rider skrev:Växelspaken Växelpinnen menar du eller? Vad menar du med inte tillbaka till utgångsläget? Går växlarna inte i?
a ojdå växelpinnen är det ju Jag kan lägga i växel men ifall jag lägger i ettan som är neråt så stannar den där. den går liksom inte up av sig själv växelpinnen asså. växelpinnen ska ju ligga i mitten uppåt högre växel neråt lägra växel när man har tryggt växelpinnen neråt eller uppåt så går den inte tillbaka till mitten utan stannar kvar
Yamaha_rider skrev:Hmmm... Är nog bara nåt kugghjul eller nåt som hackat upp sig tror jag men är inte säker...Om du plockar av vänstra motorhalvan kan du ju snabbt kolla o ta en bild så kan vi se. Förresten du har tillräckligt med olja i va?
olja ska det finnas i ifall det inte har hänt nått
men måste jag inte ta ur oljan först inann jag tar bort vänsta sidan ?