Jag blir bara så dj..... trött.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Jag blir bara så dj..... trött.

Inlägg av nippertippan »

Sedan när är jag synonymt med TSR? jag varken äger placet eller tillhör admin, modd eller crew. inte för att jag har mål att nå dit heller. Jag har andra mål i livet.

Men när trådar som http://www.moppenet.nu/showthread.php/8094-TSR-hat dyker upp blir man ganska bestört. framför allt trött.

jag må ha mina åsikter om MNF, men det är då fan inte TSR:s officiella ställning i saken.
Framför allt, jag grundade mina misstankar på väl dokumenterade händelser, där källan klart kunde härledas vart det kom ifrån.
alltså inga som helst personliga tankar bakom.
I synnerhet inte när aktiviteten var så lik från det som nu skedde.

jag har bett att få infört en text på MNF som klart ger vid hand att mina åsikter INTE är TSR:s utan mina egna personliga, men förstår inte varför det skall kläs på hela TSR som organisation.

Jag har läst beteendevetenskap och jag kan läsa mig till en rad saker jag fått fram ur texten.
1: TSR upplevs som en storebror man är rädd för.
2: man projicerar hotet på EN person man upplever som en fara ( i vad det
skulle beröra mig är dock en gåta)
3: man försöker skyla över sig egen roll i det hela
4: genom att svärta ner TSR, och mig själv, försöka "minska hotbilden" och se bättre ut i deras egna ögon

Ett tydligt exempel på att MNF känner nåt diffust "hot" från TSR.
I vad vet jag inte, men det känns beklämmande.

Därför så har jag, för både mitt och TSR:s bästa bett få denna text införd på MNF:

"Jag har roat läst vad ni har skrivit om mig.

Men vill klargöra några detaljer, har inget som helst intresse av MNF, vad det står för, dess medlemmar, eller vad ni gör för era medlemmar.

Smutskastning är ingen snygg sak. och jag aktar mig noggrant för det.

Jag har inget intresse av att åka på MNF-meets eller andra events som är adresserade till MNF, det har jag inte haft på dryga 2 år nu, och det för allas bästa, jag har gått vidare i livet och har satt mig nya mål att nå nu.

högre satta än att åka mopedmeets.

jag hjälper till på TSR när jag kan och har kunskap till det.

Det enda jag inte vill höra är att jag inte vill höra är att "jag är i dum i huvudet" för att jag inte åker på MNF-events. Inte ens Göteborg meet som anses som något av ett måste att försöka åka på, trots att jag finns inom räckvidd att åka och närvara.

uppkomsten till den här infekterade historien är den spamning TSR utsattes för från somliga på MNF v1.0 för ett par år sedan, och som i mycket liknade detta nu uppkomna tilltag.
Så vissa misstankar har varit välgrundade, det ni kallar muppar kan ha vart i farten och de facto misskrediterat MNF.

jag har en del enskilda personer jag har svårt att tåla inom MNF. men det är helt mellan mig och dem personerna privat, och skall inte tas upp här

Så Be well, ni sköter ert och jag mitt så är alla parter glada och lyckliga

f.d "badass/skåningen"

Jag tycker hela historien är beklaglig ur många synvinklar.
Och visar en småaktighet jag trodde mig ha sluppit sedan MNF v1.0 gick i graven.
Forumets nippertippa! Puss på er!
rideAerox
Avstängd

Inlägg av rideAerox »

herreguuuud, kan du ge dig nån gång? och sen när blev TSR "storebror" till MNF? snarare tvärsom?
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk26 »

om du tycker mnf håller på att gör sånna trådar vf gör du sånna här ? igga det ist...
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

tar tillbaka allt gott jag sagt om mnf. nu har dom fan bevisat vilka svin dom är. mina projekt ska ner därifrån och ska aldrig ha något att göra med skiten.

att jag får skit för att jag är medlem på tsr och gillar (gillade) båda forumen och vill kolla på roliga projekt. det ä bara banslig stil om ni frågar mig.

sen när moderatorer skriver "hahaha, det var väldigt roliga konspirationsteorier, och skåningen är ju lika skullfucked som vanligt :D" är ju totalt respektlöst.

dock är inte jag lika barnslig som en hel del mnf:are är och kommer inte totalspamma mnf med skit.

kommer aldrig visa mig där igen. må dom brinna i helvetet.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

men fan va tards det finns! skåne drar ner statusen på detta forum! och TSR är bra, men mnf är originalet som är det bästa forumet. alla vet det. skåne asså vafan, jävla dramaqueen. var bara tyst o sluta skriva milslånga texter om skit, din jävla husvagn med korvstånd du kallar restaurang, dina meriter osv så slipper vi masa gnäll.
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

PoWeRKinG skrev:tar tillbaka allt gott jag sagt om mnf. nu har dom fan bevisat vilka svin dom är. mina projekt ska ner därifrån och ska aldrig ha något att göra med skiten.

att jag får skit för att jag är medlem på tsr och gillar (gillade) båda forumen och vill kolla på roliga projekt. det ä bara banslig stil om ni frågar mig.

sen när moderatorer skriver "hahaha, det var väldigt roliga konspirationsteorier, och skåningen är ju lika skullfucked som vanligt :D" är ju totalt respektlöst.

dock är inte jag lika barnslig som en hel del mnf:are är och kommer inte totalspamma mnf med skit.

kommer aldrig visa mig där igen. må dom brinna i helvetet.
Jag skriver inte under på det men ja, de kan låta mig vara ifred framöver.
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Vaffan jag fattar ingenting.
Mnf är det = moppeforum.net?
Och sen finns det moppenet.nu..

Är det moppeforum.net eller moppenet.nu som typ tjafsar?

Wtf haha, tsr sökte jag mej till först, sen såg jag moppeforum.net.

Nu såg jag moppenet.nu för första gången, blandar ihop moppeforum.net med moppenet.nu o.0

Fattar inte vad du håller på med Skåningens... Att känna sånt hat mot en grupp med ungdomar när man är i 30 års åldern, det kallar inte jag speciellt moget :/

Vem bryr sig om vilket forum som funnits längst, orka att du sitter och skriver massa inlägg om ditt hat mot Mnf i varannan tråd, skärp dej!

Dom sitter ju och skrattar åt oss, när du sitter och bumpar massa trådar om att du ogillar en grupp ungdomar på internet som delar samma intresse som du.

Jag kommer aldrig lämna tsr iaf!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

daveneos skrev:Dom sitter ju och skrattar åt oss, när du sitter och bumpar massa trådar om att du ogillar en grupp ungdomar på internet som delar samma intresse som du.
såklart dom på skrattar åt tsr..
och ja mest skåning då..

det är en bra sida fast för många idioter som inte kan ett skit kommer hit postar utan att läsa regler eller nått sånt och vad gör tsr åt det? inget!

skåning borde tagga ner..
om inte ens bannad? för hon skriver nästan OT i alla trådar jag kollat i

och hon är mellan 30-40år vafan hon borde ha mest vett av oss alla...

bara pinsamt skåning!!
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

daveneos skrev:Vaffan jag fattar ingenting.

Nu såg jag moppenet.nu för första gången, blandar ihop moppeforum.net med moppenet.nu o.0

Fattar inte vad du håller på med Skåningens... Att känna sånt hat mot en grupp med ungdomar när man är i 30 års åldern, det kallar inte jag speciellt moget :/

Vem bryr sig om vilket forum som funnits längst, orka att du sitter och skriver massa inlägg om ditt hat mot Mnf i varannan tråd, skärp dej!

Dom sitter ju och skrattar åt oss, när du sitter och bumpar massa trådar om att du ogillar en grupp ungdomar på internet som delar samma intresse som du.

jag låter dem skratta, det är vi som skrattar sist
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

Skåningens-handelsbod skrev:

men var tyst! du är så jävla misslyckad
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

erik_94 skrev:

nej då, har lite andra planer bara, jag skall skratta dem i ansiktet.
jag vill bara inte bli skickad i skottgluggen av MNF-nötterna emot TSR.
Sedan skiter jag i om de garvar åt mig.
Senast redigerad av nippertippan den 29 mars 2011, 15:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

erik_94 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: jag låter dem skratta, det är vi som skrattar sist
du skämmer ut dig själv gumman
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

erik_94 skrev:
erik_94 skrev: men var tyst! du är så jävla misslyckad
Läs mitt svar ovan
Så kanske du förstår trådens syfte?

man använder inte en enskild medlem för att försöka skjuta hål på ett annat forum
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

skit snack!

"Sen när blev TSR en storebror? MNF har startas om en gång, och vi har kommit om TSR sen länge.

MNF var först, och kommer därav alltid vara "fadergestalten" till TSR och moppeforum.net"

sug på den :lol:
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

aerox-sami skrev:1: TSR upplevs som en storebror man är rädd för.

skit snack!

"Sen när blev TSR en storebror? MNF har startas om en gång, och vi har kommit om TSR sen länge.

MNF var först, och kommer därav alltid vara "fadergestalten" till TSR och moppeforum.net"

Du har inget att säga mig.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

erik_94 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: nej då, har lite andra planer bara, jag skall skratta dem i ansiktet.
Läs mitt svar ovan
Så kanske du förstår trådens syfte?

man använder inte en enskild medlem för att försöka skjuta hål på ett annat forum
nej, men i detta fall så är ju du ganska tacksam att hänga ut som riksmongo nummer 1! du är ju fan bakom flötet
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

skit snack!

Du skriver ot i varje tråd att du hatar mnf, palla..
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

skit snack!

pinsam du är..
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

2: man projicerar hotet på EN person man upplever som en fara ( i vad det
skulle beröra mig är dock en gåta)
3: man försöker skyla över sig egen roll i det hela
4: genom att svärta ner TSR, och mig själv, försöka "minska hotbilden" och se bättre ut i deras egna ögon

nu skall jag rätta dig.
1: TSR upplevs som moppeforumet med många oseriösa medlemmar men också några få mycket kunniga, ni vet säkert vilka jag menar. MNF kommer alltid vare fadersgestalten.

2: Man syftar inte på att hela TSR består av fuckon men ungefär 85/90% Består av idioter som spampostar bumpar i ett och kommer med otroligt onödiga trådar.

3: Varför skulle man försöka skyla över sin roll i det hela när tråden på MNF gjordes enbart för att visa erat omogna hat mot MNF?

4: Vi försöker inte se bättre ut i ''våra egna ögon'' när vi ''svärtar ner'' TSR (som vi inte gör) statuerar bara fakta att 90% av TSR e fuckon.
Som tidigare nämnt kommer MNF alltid vara forumet med större kunskapskälla och erfarna medlemmar.

kan nämna några av dom medlemmar (inte alla) Som verkligen har kunskap här på forumet:
Samtliga mods, aerox-sami, erik_94, 2stroke4ever och några fler.

Skåningen du är enligt mig och antagligen många andra en medelålders kärring som sitter och gnatar om sin rivalitet på ett mopedforum och allmänt skämmer ut dig med dessa trådar.
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

Hihi lite kul e det
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

aerox_killen95 skrev:
Skåningen du är enligt mig och antagligen många andra en medelålders kärring som sitter och gnatar om sin rivalitet på ett mopedforum och allmänt skämmer ut dig med dessa trådar.
Keep your opion for yourself, jag säger inte vad jag tycker om dig öppet.
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

aerox_killen95 skrev:
Men jag säger vad jag tycker om dig öppet.
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

aerox_killen95 skrev:
Lägg ner bara, ditt beteende är bara löjligt.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Fuck this. Hänglås på, kommer bara sluta i bråk och onödigt tjaffs.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Jonas
Legenden

Inlägg av Jonas »

Låst