Späll i ljuddämpare

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Späll i ljuddämpare

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Hej, jag har ritat lite på en ljuddämpare som man kanske skulle kunna använda istället för en så kallad "blackbox" som polisen redan kan allting om. Det jag hade tänk ser ut såhär:
Bild

Kanske inte den bästa bilden men jag hoppas på att ni fattar endå. :P
Derbi_senda_sm_xtreme
Elmoped

Inlägg av Derbi_senda_sm_xtreme »

haha vore najs om den funka! :lol:
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

haha smart :D
MhFuria1995
Elmoped

Inlägg av MhFuria1995 »

Tror tyvärr inte att det funkar, jag provade att plugga min ljuddämpare men den gick som vanligt, dock höll inte röret helt tätt så det hängde nog på det...
Du skulle inte vilja sälja dina 4 blinkers för 200 kr ? Nej jag ska ha 50 kr styck för dem :)
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

vet att någon här på forumet emil123?? gjorde en ljuddämpare med typ "ryck spärr" alltså liknande som din ritning med en bricka som hindrade avgasarena och den fungerade utmärkt enligt honom!
MAN MADE HELL
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Vivven skrev:vet att någon här på forumet emil123?? gjorde en ljuddämpare med typ "ryck spärr" alltså liknande som din ritning med en bricka som hindrade avgasarena och den fungerade utmärkt enligt honom!

emil123 håller bara till på mnf , bara kontakta han där via
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Smolle94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smolle94 »

det finns redan ett avgasrör till 4-takt som är så.

det är bättre att förlänga röret 5-10 cm istället för att sätta den i ljuddämparen
Kvinnor är som fordon, dom kostar både tid och pengar. Men vi älskar dom ändå
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Smolle94 skrev:det finns redan ett avgasrör till 4-takt som är så.

det är bättre att förlänga röret 5-10 cm istället för att sätta den i ljuddämparen
Den blir ju osynligare i ljuddämparen.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

finns redan i många tunga fordon, tex lastbilar. då har man en switch i hytten som man slår om. den switchen skickar en impuls till ett relä som styr en tryckluftsventil. när systemet trycksätts så viklas spjället så att det stryper avgasflödet. i detta fall kallas det "avgasbroms" men principen är densamma. och ja, det funkar utmärkt, bara man får det tätt osv.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Om man gör ett mindre hål i "spjället" och lyckas att få det helt tätt i röret, så blir det ju samma sak som en plugg ju :) Så det borde ju funka :D
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Min idé var att sätta in en kulventil som man använder inom vvs osv i önskad storlek ( beror på vilken inner diameter är osv..) antingen eldriven eller en simpel med ett snöre.
Skriv svar