Kickproblem på Drac -02

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Fredrik D
Elmoped

Kickproblem på Drac -02

Inlägg av Fredrik D »

Nu har jag tömt olja, skruvat bort, justerat, mekat med den tunna packningen, skruvat ihop och fyllt på olja så många gånger så nu får det vara nog. :evil: Hur jag än gör, så fastnar kicken nere och det rasslar om kuggen. HUR ska eländet sitta innanför kåpan vid kicken? Finns det någon vänlig själ som kan förbarma sig och berätta hur jag ska göra? :?:
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Re: Hjälp! Kickproblem på Drac -02

Inlägg av Bergsten »

Fredrik D skrev:Nu har jag tömt olja, skruvat bort, justerat, mekat med den tunna packningen, skruvat ihop och fyllt på olja så många gånger så nu får det vara nog. :evil: Hur jag än gör, så fastnar kicken nere och det rasslar om kuggen. HUR ska eländet sitta innanför kåpan vid kicken? Finns det någon vänlig själ som kan förbarma sig och berätta hur jag ska göra? :?:
Ta bort kåpan osv som att du ska göra om det. Testa att montera några gånger utan att fylla på olja (så du slipper å tömma om det inte blir rätt), aja testa att montera några gånger tills du tillslut hittar hur man gör, sedan så gör du om det tills du är säker, sedan kan du hälla i oljan. Har tyvärr inge bättre svar men så kommer jag göra eftersom jag inte heller vet hur det ska sitta, men tror det ska funka :roll:
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Fredrik D
Elmoped

Inlägg av Fredrik D »

Jo, det är ju en idé, men det borde väl rimligtvis finnas någon skiss, ritning eller liknande. Det är ju en av de vanligaste motorerna på
moppar.... Jag vet inte ens hur grejorna satt då de trillade ut på garagegolvet när jag plockade isär det hela (första gången), fast det bara är ett fåtal delar som ska dit.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

det är jö inte så svårt att lista ut , delarna kan jö bara sitta op ett sätt . ena drevet ska alf åka ut och gripa tag , och sen ska fjädern dra till baks det , tror det är ett jack är den ska i .
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Osten R »

vet inte exakt hur de ser ut på en AM6 men på min Derbi så hadde jag också problem med kicken och efter ett antal försök att fixa de märkte jag att plast bushingen som håller fjädern på rätt plats hade pajat. hoppas de kan hjälpa dig på nått sätt :)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

antar du fortfarande letar efter svar. ta och sätt på kicken på kickaxeln och dra så den blir riktigt spänd medans kåpan är av från motorn. sedan tar du saken som sitter emot fjädern på axeln och gör så den kommer in och förbi stoppet som sitter i blocket.. svårt som f*n att förklara men du fattar nog någolunda. håll iaf själva axeln i spänn så ska du se att det går bra!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

2stroke4ever skrev:antar du fortfarande letar efter svar. ta och sätt på kicken på kickaxeln och dra så den blir riktigt spänd medans kåpan är av från motorn. sedan tar du saken som sitter emot fjädern på axeln och gör så den kommer in och förbi stoppet som sitter i blocket.. svårt som f*n att förklara men du fattar nog någolunda. håll iaf själva axeln i spänn så ska du se att det går bra!
Menar du wtt ta av.kåpan och sätta dit dreven sen kolla om den fungerar ?
Så skulle jag hs gjort :)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

ja han lär såklart ta av hela kåpan och sedan sätta kicken riktigt spänd sen sätta fast dreven så kickaxeln alltid ligger i spänn.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Fredrik D
Elmoped

Inlägg av Fredrik D »

Äntligen! Nu funkar det! Tack för alla tips!
Låst