konstigt problem

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
nicozze
Elmoped

konstigt problem

Inlägg av nicozze »

hej... Är det någon som vet vad problemet är när exakt effekt kurvan ska komma så går den ner i varv? så axxar den sakta till 40 sen stannar den och axxar jättelångsamt sen drar det igen vid 60+

setup: aerox

urpluggat rör
3.8 grams vikter
22% tryckfjäder
85 i munstycke
helt ny koppling men org kopplings fjädrar
Vivven
Farsans gamla zündapp

Re: konstigt problem

Inlägg av Vivven »

nicozze skrev:hej... Är det någon som vet vad problemet är när exakt effekt kurvan ska komma så går den ner i varv? så axxar den sakta till 40 sen stannar den och axxar jättelångsamt sen drar det igen vid 60+

setup: aerox

urpluggat rör
3.8 grams vikter
22% tryckfjäder
85 i munstycke
helt ny koppling men org kopplings fjädrar
Onödigt slitage med 22% tryckfjäder.. fimpa den helt!
Prova med tyngre vikter. Munstycket låter lite stort.. zx och aerox går bra med 84-86..
MAN MADE HELL
nicozze
Elmoped

Inlägg av nicozze »

Men ska jag ta bort tryckfjädern och sätta dit orginal, jag vill ha en skön start också!
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

nicozze skrev:Men ska jag ta bort tryckfjädern och sätta dit orginal, jag vill ha en skön start också!
ta bort tryckfjädern och sätt dit original sen byter du kopplingsfjädrarna till lite hårdare så har du ett bra acc :)
MAN MADE HELL
nicozze
Elmoped

Inlägg av nicozze »

Jag gjorde det och den gick ner i varv efter 25km/h så axxa den långsamt till 65+ sen drar den :S
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

vad har du för % på kopplingsfjädrarna ? för förhårda fjädrar innebär att den drar iväg på högre varv.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
nicozze
Elmoped

Inlägg av nicozze »

just nu har jag på den 3,8 gram vikter vita kopplings fjädrar (lättaste från stage 6) vin röd tryckfjäder från mk den gick ``bäst´´ med denna setupen men den axxar jätte långsamt till 60 sen axxar den iväg vid 30-40 så stannar den helt i motvind vill den inte gå upp i hastighet och kopplingen är endast 4 dagar gammal :? någon som vet vad problemet kan vara ???
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Remmen kan väl aldrig slira med den setupen? Ta bort tryckfjädern (den ska du bara ha om remmen slirar) annars tappar du bara effekt :) testa iaf att ta bort den ^^
nicozze
Elmoped

Inlägg av nicozze »

Den funkar jätte dåligt med orginal tryckfjädern men jag har precis bytat rem till en orginal kan den vara för hård för att pressas upp?
Låst