Mitt problem är att gasen reagaerar inte förrän typ 3 sek efter att man börjat gasa med sen efter de 3 sekunder drar den bra ända upp till 70-75 sen stannar det där.
Fråga
1: vad kan man göra för bättre gasrespons?
2: Tycker det är konstigt att jag inte kommer upp i 80 vad kan jag göra för att komma upp i 80 ? fel vikter eller vad kan det vara ?
rod_rrx skrev:har du inte bytt fjädrar så är dom för mjuka.
dom vita på en flyclutch greppar typ på 2000varv.
Asså jag köpte den häromdagen och han som jag köpte den av sa bara att han hade bytt till en fly-clutch koppling men han visste ej vad det var för några fjädrar i
att den accar dåligt kan bero på: för hårda fjädrar eller fel munstycke
men +2000rpm fjädrar och testa runt med munstycke? testat mindre?
vikter.. runt 4 låter bra.
du kan ju byta insugskit,förgasare m.m. men det känns mer värt att byta rör om du nu vill ha din moped att gå i 80?
Vivven skrev:att den accar dåligt kan bero på: för hårda fjädrar eller fel munstycke
men +2000rpm fjädrar och testa runt med munstycke? testat mindre?
vikter.. runt 4 låter bra.
du kan ju byta insugskit,förgasare m.m. men det känns mer värt att byta rör om du nu vill ha din moped att gå i 80?
Är det någon skillnad vilka som har tillverkat kopplingsfjädrarna ex om jag har en polini fly clutch och jag köper mallossi kopplingsfjädrar?
Passar de ändå?
Är det någon skillnad vilka som har tillverkat kopplingsfjädrarna ex om jag har en polini fly clutch och jag köper mallossi kopplingsfjädrar?
Passar de ändå?
Är det samma storlek och allt så ska de ju passa även vilket märke det är
Passar de ändå?
Är det samma storlek och allt så ska de ju passa även vilket märke det är
okej tack, då beställer jag mjukare kopplingsfjädrar eftersom jag måste varva och det tar typ 3 sek innan gasen reagerar så förhoppningsvis går den bättre efteråt !
RacingTobbe skrev:Men jag har hört att den blir mkt segare i starten (som i det här fallet) om man har för MJUKA fjädrar, eller har jag helt fel? xD
det han beskriver låter som att det är för hårda fjädrar eftersom hårdare fjädrar gör att moppen måste komma upp i högre varv för att dra iväg.
Så mitt råd är att: inhandla ett par mjukare fjädrar och testa dig fram
RacingTobbe skrev:Men jag har hört att den blir mkt segare i starten (som i det här fallet) om man har för MJUKA fjädrar, eller har jag helt fel? xD
det han beskriver låter som att det är för hårda fjädrar eftersom hårdare fjädrar gör att moppen måste komma upp i högre varv för att dra iväg.
Tack låter som en bra idé har beställt vita och gröna kopplingsfjädrar tror du det blir bra ?
Tack låter som en bra idé har beställt vita och gröna kopplingsfjädrar tror du det blir bra ?
jag har inte en aning på färgerna eftersom att jag kör crossmoppe men beställ mjuka och hårda och testa dig fram
men asså jag har provat en moped med väldigt hårda fjädrar och man känner ju att anledningen till att den inte går iväg är för att man varvar för lite man kunde ju stå stilla å varva tills den drog,
på dig låter det mer som att den slirar fram men jag är ingen scooter expert så jag ska inte säga nåt :P
fax110 skrev:men asså jag har provat en moped med väldigt hårda fjädrar och man känner ju att anledningen till att den inte går iväg är för att man varvar för lite man kunde ju stå stilla å varva tills den drog,
på dig låter det mer som att den slirar fram men jag är ingen scooter expert så jag ska inte säga nåt
okej får testa de nya kopplingsfjädrarna när de kommer så får vi se sen
men vad skulle du gjort istället då? asså eftersom du tror den slirar ?
fax110 skrev:men asså jag har provat en moped med väldigt hårda fjädrar och man känner ju att anledningen till att den inte går iväg är för att man varvar för lite man kunde ju stå stilla å varva tills den drog,
på dig låter det mer som att den slirar fram men jag är ingen scooter expert så jag ska inte säga nåt
Bytt till en hårdare tryckfjäder antar jag
okej det blir alternativet om inte kopplingsfjö´ädrarna fungerar
varför ska han byta till en hårdare tryckfjäder? man byter ju bara om remmen slirar.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??
HanssonCH skrev:
varför ska han byta till en hårdare tryckfjäder? man byter ju bara om remmen slirar.