Direktinsprut eller inte?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
vonessen
Elmoped

Direktinsprut eller inte?

Inlägg av vonessen »

Hej, jag behöver lite råd vad det gäller ny moppe, ska jag köpa en aprilia med direktinsprut eller en utan? jag vil trimma den men inte ha effektrör?
kan jag uppnå samma axx på vanlig som en med direktinsprut? isåfall hur?
Mvh Johan

kan någoon ge mig ett snabbt svar?
eeazz
Elmoped

Inlägg av eeazz »

Aprilian! Fast kolla så att du får den avstrypt när du köper den eller att du skaffar gameboy trimmet :) Gör ca 80km/h med avstrypt ecu och dragen v ring, så den gör väl 95 med ny varre, vikter, fjädrar och en koppling :) Finns dock bara 70sport cylinder till dem än så länge :/

Du kan nog få samma axx med förgasare men du kommer nog behöva ett nytt rör för det.
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Inlägg av VeilSide1337 »

Jag har en direktinsprutad aprilia, det går typ 80-86 på raksträcka (1 person på 70 kg) jag har dragit vringen och gameboytrimmat endast, sen lite styling med det e skitsamma, jag rekommenderar insprutningen, riktigt bra axx som standard! om du behöver nummer till en som gameboytrimmar så kan du bara skicka ett mail till mig på Cesare002@hotmail.com så kan du få adress och nummer (svårt att få tag på oftast). och kom ihåg, drar du vringen så MÅSTE du gameboytrimma annars kan den skära/värmenypa. lycka till, hoppas det var till hjälp :) :lol:
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Låst