Cylinder-Tråden! Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Xerove
Svårstartad skrothög

Inlägg av Xerove »

okej men någon som har något bra tipps på en cylinder som går bra ihop med metrakit prorace och fortfarande är en cylinder som man inte behöver byta kolv så ofta på :wink: har hört annars att manston är håll bara men hur länge håller kolven?
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Hej,Jag har en Rieju drac02 och jag vet inte riktigt om jag ska köpa effekt rör eller 70cc till min moppe men de går väl att köra med 70cc och mitt urpluggade orginal rör? Nån som kan ge exempel på en bra 70cc cylinder jag hade inte tänkt byta förgasare så inga värsting cylindrar ;) Tacksam för alla svar
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

Riejurider skrev:Hej,Jag har en Rieju drac02 och jag vet inte riktigt om jag ska köpa effekt rör eller 70cc till min moppe men de går väl att köra med 70cc och mitt urpluggade orginal rör? Nån som kan ge exempel på en bra 70cc cylinder jag hade inte tänkt byta förgasare så inga värsting cylindrar ;) Tacksam för alla svar
arisal 70cc e ganska billiga och bra, d e midrace. om du köper 70cc så kan du köra urpluggat men d e nog bäst me effektrör på
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Kan en barikit racing 50cc passa till mitt org rör? ger den bra effekt? är ute efter en ganska jämn effekt kurva men vill inte lägga ut för mycket på moppen :P
ryzen
Elmoped

Inlägg av ryzen »

drayper skrev:
Hell_qwist skrev:
drayper skrev: Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .
beror väl på hur färsk veven är och hur man kör:P
stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .
jag körde på en Hebo manston replica cylinder min vev är fortfarande hel jag har köet på den ett bra tag nu drygt 2 år nu :)
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

bruks cylinder!

Inlägg av viper »

TJenare :)
Kolven börjar bli utsliten så då tänkte jag att jag skulle skaffa mig(när jag ändå håller på) Ny cylinder... men jag vill inte ha någon värsting cylinder, vill ha en som klarar dagligt bruk och helst inte behöver mixtras med så mycket eller behöver bytas så mkt, typ vev o sånt... har tänkt på MK Handmade? Är de någonting att ens tänka på?

Behöver heller inte kosta skjortan ^^

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1

eller finns det 50 cc som går bättre? :lol:
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

nej kör på mk handmade eller möjligen en tp 74cc(gjutjärn) dom behöver inget vevbyte eller nåt spec och är mycket slitstarka :wink:
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Inlägg av viper »

man tackar man tackar :D
"Titta! Kakan rör på sig!"
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

fasts det skulle va en strort pluss at byta kopplingsfjädrar men dom kostar ca bara 80kr
Användarens profilbild
>NOS<
Svårstartad skrothög

Inlägg av >NOS< »

finns det 80cc cylinder till en drd pro- sm 07... har köpt två stycken men ingen passade... vill helst ha Hebo eller malossi
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

>NOS< skrev:finns det 80cc cylinder till en drd pro- sm 07... har köpt två stycken men ingen passade... vill helst ha Hebo eller malossi
Ja, finns både Hebo och Malossi.
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

Xerove skrev:okej men någon som har något bra tipps på en cylinder som går bra ihop med metrakit prorace och fortfarande är en cylinder som man inte behöver byta kolv så ofta på :wink: har hört annars att manston är håll bara men hur länge håller kolven?
ja manston går mycket bra med pr rör och både kolv o cylinder är gryyym kvalitet :wink: ÄLSKA Hebo :lol:
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Hebo replican

Inlägg av Hell_qwist »

hur många kör Hebo 70cc replican me orginalveven. hur långt har ni kört och vad har ni för övrig setup??
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

min kompis i skolan har Hebo alu lc 70cc (likvärdig typ) han har varvat upp den i 14k varv och buskört som fannnnnn:P men den veven håller än
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hell_qwist »

mrxrider skrev:min kompis i skolan har Hebo alu lc 70cc (likvärdig typ) han har varvat upp den i 14k varv och buskört som fannnnnn:P men den veven håller än
ok ok:) men vad har han för övrig setup?? och är du säker på att han har orginalveven på??:p
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av XPS_POJKEN »

Är Airsal 75cc en bra cylinder? :P
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hell_qwist »

75?? vilken är det du menar, sport eller racing?? jag har sporten på nu, och den smeker på ganska bra:P men det finns värre:P
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

ja han har orginalet på visseligen hadde moppen inte gått särskilt långt när han köpte den så den va rätt fräsh men ja de ä org och så hadde han mektrakit lammeller 21 dellorto förgasare och gianelli 2t(mitt gamla:(sakna det liite fast har Hebo så jag är nöjd:)
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av XPS_POJKEN »

Hell_qwist skrev:75?? vilken är det du menar, sport eller racing?? jag har sporten på nu, och den smeker på ganska bra:P men det finns värre:P
Sport 8) Får den på Måndag =)
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hell_qwist »

mrxrider skrev:ja han har orginalet på visseligen hadde moppen inte gått särskilt långt när han köpte den så den va rätt fräsh men ja de ä org och så hadde han mektrakit lammeller 21 dellorto förgasare och gianelli 2t(mitt gamla:(sakna det liite fast har Hebo så jag är nöjd:)
ok, det låter jävligt nice asså:p
då får det bli en sådan rackare:P
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

asså han har Hebo 70 cc aluminium lc jag vet inte reedigt om den beter sig som replican men båda e ju midrace...
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hell_qwist »

jaja, ok ja kolla upp. det är samma cylinder vi menar:P
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

okej gött men den höll på orginalet och jiises va moppen gick:P
Användarens profilbild
c.e.r.s
Elmoped

Inlägg av c.e.r.s »

tjena vilken 70cc sport-cylinder är bäst?
har läst att det går att bara ha en 70 sport cylinder, stämmer det ? (med större munstycke och rätt förgasarinställningar)
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hell_qwist »

absolut;) typ MK handm.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

c.e.r.s skrev:tjena vilken 70cc sport-cylinder är bäst?
har läst att det går att bara ha en 70 sport cylinder, stämmer det ? (med större munstycke och rätt förgasarinställningar)
det finns olika grader på 70cc sport också ;) en av de snällaste med bästa effektkurvan är mk handmade 70. kan du köra med orgförgasare bestyckad bara. vad hade du tänkt dig för sportcylle annars? bättre med större förgasare så du får bättre kylning och lite mer effekt men smakar det så kostar det ;)
Användarens profilbild
c.e.r.s
Elmoped

Inlägg av c.e.r.s »

chifen skrev:
det finns olika grader på 70cc sport också ;) en av de snällaste med bästa effektkurvan är mk handmade 70. kan du köra med orgförgasare bestyckad bara. vad hade du tänkt dig för sportcylle annars? bättre med större förgasare så du får bättre kylning och lite mer effekt men smakar det så kostar det ;)
har kollat på en Airsal Alu-Sport 70cc. Men är mk handmade att rekomendera isf??
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

c.e.r.s skrev:
chifen skrev:
har kollat på en Airsal Alu-Sport 70cc. Men är mk handmade att rekomendera isf??
vad har du för storlek på förgasaren? mk handmade är att rekomendera :) troligtvis bästa effektkurvan som finns på en sportcylle men ger därför inte heller ut så mycket effekt. vad har du för rör?
Användarens profilbild
c.e.r.s
Elmoped

Inlägg av c.e.r.s »

chifen skrev:
c.e.r.s skrev:
chifen skrev: det finns olika grader på 70cc sport också ;) en av de snällaste med bästa effektkurvan är mk handmade 70. kan du köra med orgförgasare bestyckad bara. vad hade du tänkt dig för sportcylle annars? bättre med större förgasare så du får bättre kylning och lite mer effekt men smakar det så kostar det ;)
vad har du för storlek på förgasaren? mk handmade är att rekomendera :) troligtvis bästa effektkurvan som finns på en sportcylle men ger därför inte heller ut så mycket effekt. vad har du för rör?
har inte effektrör än men de kommer att komma. har orginalförgasare storlek 16, men har funderat, och om ja köper 70cc sport så blir det en hel sport setup :D
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

leovince v6, mk handmade och kanske en 19mm förgasare är en riktigt fin sportsetup om du vill ha effekt på lågvarv och köra på org vev
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

Hejsan!

Funderar på en Airsal Sport 73cc (PIA) Cylinderkit och ett Metrakit Thrower. Jag undrar nu ifall detta är en bra setup och om man blir tvungen att byta vev? Vill ha bra bottendrag.

Mvh Banken92
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Banken92 skrev:Hejsan!

Funderar på en Airsal Sport 73cc (PIA) Cylinderkit och ett Metrakit Thrower. Jag undrar nu ifall detta är en bra setup och om man blir tvungen att byta vev? Vill ha bra bottendrag.

Mvh Banken92
satsa på 19/21mm förgasare också :) du ska klara dig med org veven där, helt klart ;) bra botten där har du också, eller ja allt är ju relativt men det blir en bra sportsetup detdär.
veikkaus
Elmoped

Inlägg av veikkaus »

någon som vet nånting om Top Performances Maxi Kit?
hög eller lågvarvigt? vad har den för effekt?
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

rätt lågvarvigt pga 80cc har mycket mer vrid
Användarens profilbild
kimen
Svårstartad skrothög

Inlägg av kimen »

någon som vet nån bra sida som har metrakit handmade cylindern inne?
twostroke och startuning har då slut och lär inte få in än på ett tag
Skriv svar