okej men någon som har något bra tipps på en cylinder som går bra ihop med metrakit prorace och fortfarande är en cylinder som man inte behöver byta kolv så ofta på har hört annars att manston är håll bara men hur länge håller kolven?
Hej,Jag har en Rieju drac02 och jag vet inte riktigt om jag ska köpa effekt rör eller 70cc till min moppe men de går väl att köra med 70cc och mitt urpluggade orginal rör? Nån som kan ge exempel på en bra 70cc cylinder jag hade inte tänkt byta förgasare så inga värsting cylindrar Tacksam för alla svar
Riejurider skrev:Hej,Jag har en Rieju drac02 och jag vet inte riktigt om jag ska köpa effekt rör eller 70cc till min moppe men de går väl att köra med 70cc och mitt urpluggade orginal rör? Nån som kan ge exempel på en bra 70cc cylinder jag hade inte tänkt byta förgasare så inga värsting cylindrar Tacksam för alla svar
arisal 70cc e ganska billiga och bra, d e midrace. om du köper 70cc så kan du köra urpluggat men d e nog bäst me effektrör på
Kan en barikit racing 50cc passa till mitt org rör? ger den bra effekt? är ute efter en ganska jämn effekt kurva men vill inte lägga ut för mycket på moppen
drayper skrev:
Haha en Hebo manston replica hade inte ens Derbi veven pallat det kan jag säga dig , snacka inte om saker du inte vet , Jo det är klart dem håller ett tag men inte i längden .
beror väl på hur färsk veven är och hur man kör:P
stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .
jag körde på en Hebo manston replica cylinder min vev är fortfarande hel jag har köet på den ett bra tag nu drygt 2 år nu
TJenare
Kolven börjar bli utsliten så då tänkte jag att jag skulle skaffa mig(när jag ändå håller på) Ny cylinder... men jag vill inte ha någon värsting cylinder, vill ha en som klarar dagligt bruk och helst inte behöver mixtras med så mycket eller behöver bytas så mkt, typ vev o sånt... har tänkt på MK Handmade? Är de någonting att ens tänka på?
Xerove skrev:okej men någon som har något bra tipps på en cylinder som går bra ihop med metrakit prorace och fortfarande är en cylinder som man inte behöver byta kolv så ofta på har hört annars att manston är håll bara men hur länge håller kolven?
ja manston går mycket bra med pr rör och både kolv o cylinder är gryyym kvalitet ÄLSKA Hebo
mrxrider skrev:min kompis i skolan har Hebo alu lc 70cc (likvärdig typ) han har varvat upp den i 14k varv och buskört som fannnnnn:P men den veven håller än
ok ok:) men vad har han för övrig setup?? och är du säker på att han har orginalveven på??:p
ja han har orginalet på visseligen hadde moppen inte gått särskilt långt när han köpte den så den va rätt fräsh men ja de ä org och så hadde han mektrakit lammeller 21 dellorto förgasare och gianelli 2t(mitt gamla:(sakna det liite fast har Hebo så jag är nöjd:)
mrxrider skrev:ja han har orginalet på visseligen hadde moppen inte gått särskilt långt när han köpte den så den va rätt fräsh men ja de ä org och så hadde han mektrakit lammeller 21 dellorto förgasare och gianelli 2t(mitt gamla:(sakna det liite fast har Hebo så jag är nöjd:)
ok, det låter jävligt nice asså:p
då får det bli en sådan rackare:P
tjena vilken 70cc sport-cylinder är bäst?
har läst att det går att bara ha en 70 sport cylinder, stämmer det ? (med större munstycke och rätt förgasarinställningar)
c.e.r.s skrev:tjena vilken 70cc sport-cylinder är bäst?
har läst att det går att bara ha en 70 sport cylinder, stämmer det ? (med större munstycke och rätt förgasarinställningar)
det finns olika grader på 70cc sport också en av de snällaste med bästa effektkurvan är mk handmade 70. kan du köra med orgförgasare bestyckad bara. vad hade du tänkt dig för sportcylle annars? bättre med större förgasare så du får bättre kylning och lite mer effekt men smakar det så kostar det
det finns olika grader på 70cc sport också en av de snällaste med bästa effektkurvan är mk handmade 70. kan du köra med orgförgasare bestyckad bara. vad hade du tänkt dig för sportcylle annars? bättre med större förgasare så du får bättre kylning och lite mer effekt men smakar det så kostar det
har kollat på en Airsal Alu-Sport 70cc. Men är mk handmade att rekomendera isf??
har kollat på en Airsal Alu-Sport 70cc. Men är mk handmade att rekomendera isf??
vad har du för storlek på förgasaren? mk handmade är att rekomendera troligtvis bästa effektkurvan som finns på en sportcylle men ger därför inte heller ut så mycket effekt. vad har du för rör?
chifen skrev:
vad har du för storlek på förgasaren? mk handmade är att rekomendera troligtvis bästa effektkurvan som finns på en sportcylle men ger därför inte heller ut så mycket effekt. vad har du för rör?
har inte effektrör än men de kommer att komma. har orginalförgasare storlek 16, men har funderat, och om ja köper 70cc sport så blir det en hel sport setup
Funderar på en Airsal Sport 73cc (PIA) Cylinderkit och ett Metrakit Thrower. Jag undrar nu ifall detta är en bra setup och om man blir tvungen att byta vev? Vill ha bra bottendrag.
Funderar på en Airsal Sport 73cc (PIA) Cylinderkit och ett Metrakit Thrower. Jag undrar nu ifall detta är en bra setup och om man blir tvungen att byta vev? Vill ha bra bottendrag.
Mvh Banken92
satsa på 19/21mm förgasare också du ska klara dig med org veven där, helt klart bra botten där har du också, eller ja allt är ju relativt men det blir en bra sportsetup detdär.