gilera_stalker skrev:Vad tror ni om dom här till min gilera vill ha bra ax och bra topp. Är nöjd med 80-90
Stage6 - Avgassystem (R1400)
Yasuni - Avgassystem (Carrera 16)
Yasuni - Avgassystem (Carrera 20)
Polini - Avgassystem (ForRace 3)
Polini - Evolution 50cc Avgassystem
Metrakit SP lirar riktigt fint på Stage6 Sport Pro, Yasuni C16 ska tydligen var ännu bättre
Det + en 21mm PWK förgasare, MHR Variator + Delta Koppling + annat kul grejs skulle gå jävligt fint..
asså vad är det för skillnad på hög och lågvarviga rör igentligen?
vissa säger att låg varviga ger mer axx men vissa säger att högvarviga ger bättre axx för att dom ger motorn mer hk.
ZX skrev:asså vad är det för skillnad på hög och lågvarviga rör igentligen?
vissa säger att låg varviga ger mer axx men vissa säger att högvarviga ger bättre axx för att dom ger motorn mer hk.
hur är det igentligen ^^
Lågvarviga rör presterar bäst på låga varv. Det vill säga att om man ska dra en kam över det så lågvarviga ger bättre bottendrag (acc) och högvarviga presterar bäst på höga varv och get bättre toppfart.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Tjenare, jag undrar en sak, jag har en Aprilia SR50 R Factory med insprutning, altså ingen förgasare, jag tänkte köpa ett rör som gör så att moppen dels axxar något bättre och ändå ger lite mer kraft typ 85-90 med orginalcylle (piaggiomotorn), men som man ändå inte behöver byta mer än kopplingsfjädrar tryckfjäder och variatorvikter, jag har dragit vringen och den är gameboytrimmad/chipptrimmad, dvs alla pluggar är borta förutom catalyzator på orginalröret, jag funderade på ett Leo Vince ZX-R Carbon, hört att den är ganska tyst men det spelar ingen roll, vad tror ni om det?
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.