Hade du "mk Pro Race PRO 70 THROWER"?maxbre skrev:men måste jag byta rör också? kan jag inte använda det jag har?
Det går bra isåfall.
jag har en mk - prorace vev till AM6 billigt !maxbre skrev:nej det finns ingen platta dit svetsad så det måste vara det billiga röret då
funderar på att byta vev någon gång i framtiden för säkerhetens skull, därför undrar jag om Hebo (Performance) veven funkar bra till Airsal 70cc?
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning![]()
hahaha. är den portad? det säger inte så mycket. frågan är hur den är portad, vilka durationer, utformning osv?siiimooon skrev:Tror ni det blir stor skillnad med PR70 emot min Barikit 74 jag har nu?
Ja, brk'n är portad.
198/132/130.2stroke4ever skrev:hahaha. är den portad? det säger inte så mycket. frågan är hur den är portad, vilka durationer, utformning osv?siiimooon skrev:Tror ni det blir stor skillnad med PR70 emot min Barikit 74 jag har nu?
Ja, brk'n är portad.
500kr för en pr cylinder som är fräsh?siiimooon skrev:Precis, fast den ska ju portas den med.2stroke4ever skrev:nej jag tror inte det blir någon större skillnad. inte så stor skillnad att det är värt att lägga ut flera 1000 på det.
Och den kostar bara 500kr.
Den har nypt lite lätt bara.2stroke4ever skrev:500kr för en pr cylinder som är fräsh?siiimooon skrev:Precis, fast den ska ju portas den med.2stroke4ever skrev:nej jag tror inte det blir någon större skillnad. inte så stor skillnad att det är värt att lägga ut flera 1000 på det.
isåfall köp skitenlätt värt att pröva att få den portad (hur hade du tänkt dig?) och se vilken som går bäst!
saken med att den nypt är ju att man inte bör hona en nicasil behandlad cylinder om du hade tänkt dig det...siiimooon skrev:Den har nypt lite lätt bara.2stroke4ever skrev:500kr för en pr cylinder som är fräsh?siiimooon skrev: Precis, fast den ska ju portas den med.
isåfall köp skitenlätt värt att pröva att få den portad (hur hade du tänkt dig?) och se vilken som går bäst!
Portarna skulle inte höjas, bara breddas för att få mycket kraft, varvet i Prorace räcker till från början.
Det behövs nästan inte, är bara en liten skråma.2stroke4ever skrev:saken med att den nypt är ju att man inte bör hona en nicasil behandlad cylinder om du hade tänkt dig det...siiimooon skrev:Den har nypt lite lätt bara.2stroke4ever skrev: 500kr för en pr cylinder som är fräsh?
Portarna skulle inte höjas, bara breddas för att få mycket kraft, varvet i Prorace räcker till från början.
och avgas har jag hört ska ligga på 195 på en pr cylinder
sålänge du köper en sport 70cc så behöver du inte göra någonting mer än att ställa in förgasaren efteråttimbooi23 skrev:Hej
Jag har en aprilia sx50 09 och funderar på att skaffa ny cylinder med lite mer kräm i, 70 eller 50 sport kanske inte allt för dyr heller..
Min setup just ju: orginal cylinder, Metrakit Thrower, 17,5 mm förgasare (orginal), ostrypt CDI (orginal).
Kan jag ha kvar min setup om jag tex skulle sätta på en 70cc?
Tack på förhand
kolvarna va små dåliga förr men dom har uppgraderat dom för ett bra tag sen så nej, dom är bratimbooi23 skrev:Okejär inte kvalitén lite taskig på dom då?
MHR80 går nog sjukt bra med den övriga setupen, och är nog bra mycket skönare att glida runt med än Pata.whizzlarn skrev:Vad för cylinder skulle passa till:
Setup
Mhr Supermoto
Stage6 28mm PWK
Doppler 18.000rpm vev
Mhr vl15 reeds
MRD Koppling
Funderar på MHR 80cc, men kan även få tag i en Pata negra ganska billigtHur ofta måste man byta kolv, lager osv? Finns det någon annan cylinder som passar bättre i min setup?
Mvh Whizzlarn
Det enda sättet att bli av med den repan är nog att borraupp den, ingen idé att horna.Cappe14 skrev:hejsan har en 70 cc airsal cylinder hemma men är lite problem med den dels är kolven lite halvdan det är små repor på den varav 1 man känner om man tar man nageln och sen så har bakre fästet gått av på nå vis (förra ägaren kunde verkligen inte mecka) och undrar då om jag ska satsa på ny kolv eller en helt ny cylinder istället? har en 50cc racing på moppen nu men skulle vilja testa med 70cc för en polares moppe med 70cc drar mindre än min eftersom han behöver inte ligga på lika höga varv .Tacksam för snabbt svar då jag ska beställa ikväll !
Tacksiiimooon skrev:MHR80 går nog sjukt bra med den övriga setupen, och är nog bra mycket skönare att glida runt med än Pata.whizzlarn skrev:Vad för cylinder skulle passa till:
Setup
Mhr Supermoto
Stage6 28mm PWK
Doppler 18.000rpm vev
Mhr vl15 reeds
MRD Koppling
Funderar på MHR 80cc, men kan även få tag i en Pata negra ganska billigtHur ofta måste man byta kolv, lager osv? Finns det någon annan cylinder som passar bättre i min setup?
Mvh Whizzlarn
Lager och sånt behöver du inte byta ofta, inte kolv heller.
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
1. det är en aluminium cylinder, det är bara att låta den stå på tomgång och gasa lite då och då, och sedan stänga av den och låta den kallna och göra samma sak igen och så är det klart. Om du vill kan du ju köra lite lugnt första tanken.Bergsten skrev:HejsanHar lite frågor, är ju inte direkt om cylinder men det rör ju den om man säger så...
1. Nån som kan förklara precis hur man ska köra in en cylinder? Så det blir så bra som möjligt, kvitta hur drygt det är... Bara det blir bäst resultat!
2. Går det att ställa om pumpen till cylindern? Oljepumpen alltså, så den ger rätt mängd. Jag hade original cylinder innan och nu har jag en Airsal 70cc sport, eller är det bara bäst att börja blanda i tanken? Har läst att man måste ställa in (om) förgasaren iom att man kör blandat i tanken, stämmer det? ... Även någon som vet hur mycket jag ska blanda i tanken?
3. Vilket tändstift rekommenderar ni till cylindern? Övrig setup, 19mm, turbo kit lacade chrome, malossi vl15, sportluft å kopplingsfjädrar...
4. När jag ska ställa in förgasaren, hur ska jag då som göra för att se att den är rätt inställd? Hört att det är inte alls bra att köra in en cylinder med felinställd förgasare...
Tacksam för svar!
1. Hmm... Visste inte allt dedär så tack, men... Det jag undrar mest är att en del säger att ibland så ska man fläska på med full gas och som aa, riktigt variera, som jag har fattat det så ska man köra med en mer lagomt varierande "gasning", alltså att man kanske kör 20 ibland och 60 sedan och fram å tillbaka så... MEN ALDRIG GASA UR FULLT, även inte köra i uppförsbackar samt inte skjutsa andra, dvs inte belasta cylindern... Om jag kör så, blir det bra då?MrX rider skrev:1. det är en aluminium cylinder, det är bara att låta den stå på tomgång och gasa lite då och då, och sedan stänga av den och låta den kallna och göra samma sak igen och så är det klart. Om du vill kan du ju köra lite lugnt första tanken.Bergsten skrev:HejsanHar lite frågor, är ju inte direkt om cylinder men det rör ju den om man säger så...
1. Nån som kan förklara precis hur man ska köra in en cylinder? Så det blir så bra som möjligt, kvitta hur drygt det är... Bara det blir bäst resultat!
2. Går det att ställa om pumpen till cylindern? Oljepumpen alltså, så den ger rätt mängd. Jag hade original cylinder innan och nu har jag en Airsal 70cc sport, eller är det bara bäst att börja blanda i tanken? Har läst att man måste ställa in (om) förgasaren iom att man kör blandat i tanken, stämmer det? ... Även någon som vet hur mycket jag ska blanda i tanken?
3. Vilket tändstift rekommenderar ni till cylindern? Övrig setup, 19mm, turbo kit lacade chrome, malossi vl15, sportluft å kopplingsfjädrar...
4. När jag ska ställa in förgasaren, hur ska jag då som göra för att se att den är rätt inställd? Hört att det är inte alls bra att köra in en cylinder med felinställd förgasare...
Tacksam för svar!
2. Det går att ställa in oljepumpen men är svårt att få det rätt, bäst är alltid att blanda i tanken. du ska blanda 3% 1,5dl på 5L.
Det sista förstår jag inte att du ska ha andra inställningar om du kör oljeblandat eller med olje tank? nej det tror jag inte.
3. ett med 8 skalig värmeskala ska det vara iaf, jag kör på B8ES.
4. släng i ett 115 munstycke och gå ner tills den går bra, det står att den ska gå bra med 19mm förgasare och 90 munstycke på twostroke, lita inte på det, det gjorde jag och det var på tok för litet vred man på gasen så bööööööööööööööööade den bara.
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Bergsten skrev:1. Hmm... Visste inte allt dedär så tack, men... Det jag undrar mest är att en del säger att ibland så ska man fläska på med full gas och som aa, riktigt variera, som jag har fattat det så ska man köra med en mer lagomt varierande "gasning", alltså att man kanske kör 20 ibland och 60 sedan och fram å tillbaka så... MEN ALDRIG GASA UR FULLT, även inte köra i uppförsbackar samt inte skjutsa andra, dvs inte belasta cylindern... Om jag kör så, blir det bra då?MrX rider skrev:1. det är en aluminium cylinder, det är bara att låta den stå på tomgång och gasa lite då och då, och sedan stänga av den och låta den kallna och göra samma sak igen och så är det klart. Om du vill kan du ju köra lite lugnt första tanken.Bergsten skrev:HejsanHar lite frågor, är ju inte direkt om cylinder men det rör ju den om man säger så...
Tacksam för svar!
2. Det går att ställa in oljepumpen men är svårt att få det rätt, bäst är alltid att blanda i tanken. du ska blanda 3% 1,5dl på 5L.
Det sista förstår jag inte att du ska ha andra inställningar om du kör oljeblandat eller med olje tank? nej det tror jag inte.
3. ett med 8 skalig värmeskala ska det vara iaf, jag kör på B8ES.
4. släng i ett 115 munstycke och gå ner tills den går bra, det står att den ska gå bra med 19mm förgasare och 90 munstycke på twostroke, lita inte på det, det gjorde jag och det var på tok för litet vred man på gasen så bööööööööööööööööade den bara.
2. Okej... så, eller vänta... lite off topic nu men hur mycket har en tank till en Rieju då? :S (så jag kan räkna ut hur mycket jag ska blanda i)... Men alltså, läste att om man ska blanda direkt i tanken så skulle man ställa om förgasaren på nått vis, dom skrev inte vad man skulle justera så fattade inte riktigt... Därför jag frågar här, lite mycket off topic...Men rör ju ändå cylinder så det får godtas
3. Okej, men, är det inte bättre med 9 till 70?
4. Har som högst 110Aja ska göra det, munstycke tänker jag inte diskutera här då det finns en tråd för det och vill inte dra på mig en varning för "off-topic:ande" så nog om punkt 4:a