Moppe går upp i högvarv när man startar!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Mackesh94
Elmoped

Moppe går upp i högvarv när man startar!

Inlägg av Mackesh94 »

Tjena! jag har en china moppe, heter Dynamic Tornado. Allt är original. Enda jag har pillat lite med är trotteln för moppen är 2-taktare och det finns ju 2 spår i trotteln hålet. Jag trodde först att jag hade satt den fel förut men gasen va skit trög att gasa med, så jag vände på trotteln och då blev gashandtaget mycket lättare att gasa med :shock:

Så jag tror den sitter rätt nu men dock är det ett problem att jag kickar igång moppen och den går genast upp i varv som man åker i 50 knyck... Jag vrider på gasen men inget händer. När jag stängde av moppen så luktade avgaserna inte som vanligt... Det luktade något som va bränt men jag kolla de va inget på moppen som hade bränts iaf :P

Någon som har någon aning varför det har blivit så? btw så va det 12 grader å sol ute om ni undrar, och hade halvtank bensin.
Bild
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

trotteln är för högt uppe så den får för mycket soppa. eller så är tomgången för hög.
det kan vara tjuvluft också...eller? :P
Användarens profilbild
Mackesh94
Elmoped

Inlägg av Mackesh94 »

Moppen är fixad nu! :D hade satt trotteln fel men nu har jag tvättat rent luftfiltret och oljat in trotteln på nytt :wink:
Bild
Låst