ServerError skrev:siiimooon skrev:TK går minst lika bra sin Giannelli..
Men TK är väl dåligt?
Dåligt och dåligt. Det är ett rätt bra rör för sin peng faktiskt men det är inte i gianellis klass. Gianelliröret är mer påkostat och det märks. Bättre effekt, skönare (och tystare) ljud och bättre kvalitét.
Är känt som ett "fuckorör" eftersom ägarna av det ofta äger en drac och tror att mopeden gladeligen gör över 120km/h med gasres om man kör med tk och snabbgashandag som sedan urminnestider har gett mycket extra effekt för dessa tk-muppar trots att allt de gör är att minska rörelsen på handtaget för samma rörelse av trotteln. Dåligt är det inte men är inget mirakelrör heller. Dämparen är väl vad som är sämst på röret, dånar onödigt mycket.
agertoft skrev:kan jag köpa en gianelli krök och ta min Derbi drd racing 06 originalljuddämpare och sätta på den?
ungefär hur stort munstycke ska jag ha på då? vet att det är individuellt , men det ger mig en ungefärlig upskattning av vilka munstycken jag ska köpa?
Kommer den låta trimmad?
Låter den mindre trimmad med bara urpluggat originalrör? Ungefär hur stort munstycke till detta?
var sitter pluggen, i mynningen? är den svår att ta bort?
Originaldämparen kommer inte passa rakt på utan du kommer behöva modifiera fästet för det. Den kommer låta mindre än med gianellidämparen men smattrandet från kröken kommer du få ändå pga relativt tunn godstjocklek.
Pluggen sitter i mynningen
OBS När ni citerar inlägg i fortsättningen, ta bort
![Bild]()
framför och efter länkarna så slipper inläggen bli så långa. Ni kan göra om dom till en vanlig länk istället genom att sätta
där istället