Jag har en kina moppe, heter Dynamic Tornado. Jag tänkte slänga i en ostrypt cdi box och ett luftfilter typ som sportluftfilter.
Vet ni hur man kan göra så att moppen låter lite mer? Jag har original rör och vill helst behålla den. Jag vill ha moppen så original som möjligt eller se original ut som möjligt just för snuten
det är troligtvis en plugg i luftburken så du kan ta bort då så kommer det att låta lite mer, men du skulle kunna slipa upp mynningen på ljuddämparen och i avgasröret
Smolle94 skrev:det är troligtvis en plugg i luftburken så du kan ta bort då så kommer det att låta lite mer, men du skulle kunna slipa upp mynningen på ljuddämparen och i avgasröret
Jag kommer att tabort luftburken och sätta dit ett vanligt luftfilter. Slipa upp.. hur menar du då? innediametern på avgasröret är lika stort som utblåset från cylindern
Mackesh94 skrev:Jag har en kina moppe, heter Dynamic Tornado. Jag tänkte slänga i en ostrypt cdi box och ett luftfilter typ som sportluftfilter.
Vet ni hur man kan göra så att moppen låter lite mer? Jag har original rör och vill helst behålla den. Jag vill ha moppen så original som möjligt eller se original ut som möjligt just för snuten
Smolle94 skrev:det brukar sitta en plugg i avgasröret
Vart exakt brukar den sitta? om det är mellan avgasutblåset och avgasröret så finns det inget mindre rör i.. Jag har lyst med lampa i röret och kollat men ser bara ett vanligt rör Kan skiten va i expansionskammaren (tjocka delen av röret)?
Mackesh94 skrev:Jag har en kina moppe, heter Dynamic Tornado. Jag tänkte slänga i en ostrypt cdi box och ett luftfilter typ som sportluftfilter.
Har ni några tips på hur man kan göra?
Ta av ljudämparen :D:D:D::D
haha jag har redan testat det och det hörs lika lite iaf >.< ta av hela jävla röret om de ska va nån skillnad
om du vill att den ska låta mer så ska du ta bort ljuddämparullen eller något, men den kommer låta som fan! Så de är inget du borde prova kanske, men ändå!
Har ni några tips på hur man kan göra?
Ta av ljudämparen :D:D:D::D
haha jag har redan testat det och det hörs lika lite iaf >.< ta av hela jävla röret om de ska va nån skillnad
Tjena tack för alla svar! men det är så väldigt lågt ljud i min moppe... Jag hör den inte på tomgång när jag har hjälmen på därför jag vill fixa högre ljud
Smolle94 skrev:borra hål på insidan av ljuddämparen( då syns det inte)
Vart ska man borra i sånna fall? langa gärna ngn bild eller skiss
Mackesh94 skrev:Tjena tack för alla svar! men det är så väldigt lågt ljud i min moppe... Jag hör den inte på tomgång när jag har hjälmen på därför jag vill fixa högre ljud
Smolle94 skrev:borra hål på insidan av ljuddämparen( då syns det inte)
Vart ska man borra i sånna fall? langa gärna ngn bild eller skiss
men killar... varför låter min moppe samma med ljuddämpare som utan dämpare? är det bara för jag fortfarande har strypt cdi box å allt original? Kommer det ändra sig när jag byter till ostrypt cdi?