Vad kan jag göra för att den ska gå snabbare och få bättre axx alltså typ V-ringen och sånt diskreta grejjer.
Är inte så hajj på moppar.

byta vikter,kopplingsfjädrar.Korzo skrev:Blir att fixa moppe i sommar köper nog en Yamaha aerox.
Vad kan jag göra för att den ska gå snabbare och få bättre axx alltså typ V-ringen och sånt.
Jag hade tänkt att trimma moppen diskretBorn2Ride skrev:byta vikter,kopplingsfjädrar.Korzo skrev:Blir att fixa moppe i sommar köper nog en Yamaha aerox.
Vad kan jag göra för att den ska gå snabbare och få bättre axx alltså typ V-ringen och sånt.
köpa 50cc sport cylinder & 70cc.
större förgasare.
effektrör.
racing membran
ostypt insug
finns lite o välja på beroende på om du vill köra väldigt trimmat eller trimma moppen diskret.
Om jag skulle fixa med kopplings fjädern och v-ringen Hur snabbt skulle den ungefär gå då?zebban111 skrev:Börja med kopplingsfjädrar, vikter, ta bort v-ringen och kanske ett effektrör och köp på dej mer trimm senare. lär dej att köra moppen lätt trimmad innan du börjar med 70cc och andra starkare saker så du inte skadar dej själv eller andra
antar att du vill komma undan rätt billigt då också.Korzo skrev:Jag hade tänkt att trimma moppen diskretBorn2Ride skrev:byta vikter,kopplingsfjädrar.Korzo skrev:Blir att fixa moppe i sommar köper nog en Yamaha aerox.
köpa 50cc sport cylinder & 70cc.
större förgasare.
effektrör.
racing membran
ostypt insug
finns lite o välja på beroende på om du vill köra väldigt trimmat eller trimma moppen diskret.
skulle väl gissa på att du kommer upp i 65-70, axxet blir dock mycke bättreKorzo skrev:Om jag skulle fixa med kopplings fjädern och v-ringen Hur snabbt skulle den ungefär gå då?zebban111 skrev:Börja med kopplingsfjädrar, vikter, ta bort v-ringen och kanske ett effektrör och köp på dej mer trimm senare. lär dej att köra moppen lätt trimmad innan du börjar med 70cc och andra starkare saker så du inte skadar dej själv eller andra
60km/h kommer du nog upp i, accelerationen kommer bli bättre men byt vikterna på samma gång.zebban111 skrev:skulle väl gissa på att du kommer upp i 65-70, axxet blir dock mycke bättreKorzo skrev:Om jag skulle fixa med kopplings fjädern och v-ringen Hur snabbt skulle den ungefär gå då?zebban111 skrev:Börja med kopplingsfjädrar, vikter, ta bort v-ringen och kanske ett effektrör och köp på dej mer trimm senare. lär dej att köra moppen lätt trimmad innan du börjar med 70cc och andra starkare saker så du inte skadar dej själv eller andra
60km/h gjorde min moppe orginal så något mer kommer den nog att göraBorn2Ride skrev:60km/h kommer du nog upp i, accelerationen kommer bli bättre men byt vikterna på samma gång.zebban111 skrev:skulle väl gissa på att du kommer upp i 65-70, axxet blir dock mycke bättreKorzo skrev: Om jag skulle fixa med kopplings fjädern och v-ringen Hur snabbt skulle den ungefär gå då?
Vad kostar nya vikter och kopplings fjäder?, kan du länka till nån sida?Born2Ride skrev:60km/h kommer du nog upp i, accelerationen kommer bli bättre men byt vikterna på samma gång.zebban111 skrev:skulle väl gissa på att du kommer upp i 65-70, axxet blir dock mycke bättreKorzo skrev: Om jag skulle fixa med kopplings fjädern och v-ringen Hur snabbt skulle den ungefär gå då?
http://twostroke.se/group.asp?group=36, googla dej fram till vilka mått du har på vikterna innan du beställerKorzo skrev:Vad kostar nya vikter och kopplings fjäder?, kan du länka till nån sida?Born2Ride skrev:60km/h kommer du nog upp i, accelerationen kommer bli bättre men byt vikterna på samma gång.zebban111 skrev: skulle väl gissa på att du kommer upp i 65-70, axxet blir dock mycke bättre
Polini Speedcontrol skare va!PoWeRKinG skrev:Cylinder:Stage6 racing 70cc
Vevparti:Stage6 - (HPC Racing) 10 mm
Ramlager: Stage6 - Lager/Packboxar metall
Avgasrör:Yasuni racing c30
Förgasare:Stage6 - Förgasare (Racing ) PWK (28 mm)
Insug:Stage6 - R/T Insug+Spacer
Membran:Stage6 - Membran (VForce3)
Variator:Malossi - Variatorkit (Multivar)
koppling:Stage6 - Koppling MKII (107mm)
Kopplingsklocka: Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
Drevkitt:Malossi - Primärdrev (13/44) 1:3,38
Tändning: Italkit - Racetändning
Luftfilter:Stage6 - Luftfilter (star)
då går den som fan!
c30 till stage 6r dröm vidare .. och 28 , förlorar du bara gasrespons påPoWeRKinG skrev:Cylinder:Stage6 racing 70cc
då går den som fan!
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning![]()
Tror inte han direkt att han var seriös xDml65 skrev:c30 till stage 6r dröm vidare .. och 28 , förlorar du bara gasrespons påPoWeRKinG skrev:Cylinder:Stage6 racing 70cc
då går den som fan!
förövrigt ville han trimma diskret .. tycker du uppermidrace är diskret
plugga ur hel och dit med en malossi 70cc
Ta bort pluggen i avgasröret (ev blindtarmen)Korzo skrev:Blir att fixa moppe i sommar köper nog en Yamaha aerox.
Vad kan jag göra för att den ska gå snabbare och få bättre axx alltså typ V-ringen och sånt diskreta grejjer.
om jag tar bort pluggen, skorstenen, v-ringen, byter ut till 5g vikter och fixar kopplings fjädern.andersjohansson93 skrev:Ta bort pluggen i avgasröret (ev blindtarmen)Korzo skrev:Blir att fixa moppe i sommar köper nog en Yamaha aerox.
Ta bort skorstenen i luftburken.
Ta bort v-ringen.
Byt till ungefär 5g vikter.Byt till snäppet hårdare kopplingsfjädrar.
Om du vill gå steget längre kan du sätta på en 70cc men köra på originalröret.
Då rekommenderar jag en Stage 6 sport pro eller Stage 6 streetrace. Notera att du måste bestycka om förgasaren med ett större munstycke eller ev byta till större förgsare.
Dock så kommer du märke en avsevärd skillnad om du sätter på ett effektrör istället för originalröret...
om man har allt original och ett strypt ZX så är den PRECIS lika laglig som med originalröret2stroke skrev:Det är inte diskret i.o.m att det är ett effektrör och inte ens är i närheten utav att se ut som ett original..PoWeRKinG skrev:jag kör
ZX
vikter
den går ca 65 med riktigt gött accganska diskret
ta bort alla pluggar och skaffa ett sportavgasrör som är ce godkänt och byt vikter. köp ett pack
Han sa ju effektökning, inte sämre effektPoWeRKinG skrev:om man har allt original och ett strypt ZX så är den PRECIS lika laglig som med originalröret2stroke skrev:Det är inte diskret i.o.m att det är ett effektrör och inte ens är i närheten utav att se ut som ett original..PoWeRKinG skrev:jag kör
ZX
vikter
den går ca 65 med riktigt gött accganska diskret
ta bort alla pluggar och skaffa ett sportavgasrör som är ce godkänt och byt vikter. köp ett pack
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7730
då kan han strypa av det2stroke skrev:Han sa ju effektökning, inte sämre effektPoWeRKinG skrev:om man har allt original och ett strypt ZX så är den PRECIS lika laglig som med originalröret2stroke skrev: Det är inte diskret i.o.m att det är ett effektrör och inte ens är i närheten utav att se ut som ett original..
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7730
Varför ha ett strypt effektrör? Det är ju sämre än orgrör