Jag har satt på ett stage6 insugningskit, dellorto PHVA 17,5mm (Doppler stod det dock på kartongen men står dellorto på förgasaren.) , doppler S3R rör, dragen ring och lättare vikter, ny CDI box stage 6. pollini speedcontrol.
Alltså väldigt lika "HasSes" Setup,
Men nu när jag bytt förgasare till 17,5 mm så får jag inte den att gå bra, den går inte riktigt rent, vare sig på halv el full gas, kanske ok på tomgång.
Har monterat alla slangar rätt enl, hasses guide.
Gjort rent förgasaren munstycken osv. bytt till mindre/större huvudmunstycken men det verkar inte spela någon roll ( satt 80 orginal så jag har testat med 70 och 90, höjt och sänkt nålen,,,,, utan resultat)
Bytt choken till en ny.
En fråga, när jag bytte avgassystemet så gick det en slang från kröken till, vad jag tror är oljepumpen., ur den slangen kommer det luft, det blir tryck i den när man varvar. vart skall den vara? finns inte på nya systemet. och om jag tar bort den, ska det vara öppet där den går in i motorn?
Funderar på att ta bort oljepumpen helt ändå.
'Men varför går den inte rent? nytt stift har jag.
Spelar inte någon större roll hur jag vrider på munstyckena osv.
Fick med några blanka "plåtar" till insugningskittet, som jag monterade där dom svarta med hål i satt på reed ventilen.
återkommer med ett litet klipp på hur den låter.
[/img]
TIPS
1. Om du får den att gå bra på något visst gaspådrag så har du förmodligen felet i förgasarinställningen.
2. Går den dåligt i hela gasregistret är det för modligen ett "tändfel"
Danneman500 skrev:gjorde jag fel som tog bort dom svarat "reedsen" och satte dit dom kromade som kom med?
Hmm "kromade" kan det vara så att du inte har några reeds alls nu?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZ_Ju88mgHE[/youtube]
"Reedsstoppen" är kromade men du måste fortfarande ha kvar de svarta reedsen..
Detta är iofs originalreedsblocket..
Vet inte vad du annars menar med "kromade" reeds??
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Dåligt förklarat av mig, men det jag menade är inte dom i karbon lr vad det är, dom är kvar, men sen va det någon halvsvängd tunn metall plåt som satt utan på själva reedsen, på din bild är dom blanka. dom bytte jag bot en annan modell som låg i kittet.
Tror intet det är felet för den går lika med dem på.
Satte i nytt batteri i går också.
Måste va tändingen på något sätt..... konstigt.
har du lyssnat på klippet Hasse ?
Hm... ingen som har nått förslag på vad det kan vara?
Låter som den 4 taktar, har kollat alla kontakter , kablar osv.
Satte på ny tändspole igår, så det är inte det heller.
Blir tokig snart!
TIPS
1. Om du får den att gå bra på något visst gaspådrag så har du förmodligen felet i förgasarinställningen.
2. Går den dåligt i hela gasregistret är det för modligen ett "tändfel"
Hej måste fråga tycker du att det lufiltret är bättre än dopplers.
stage6 70cc Sport pro
Doppler - Luftfilter Power II
dellorto19mm black edition
avgasrör doppler rr7
Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
kopplingen Stage6 Torque Control MKII
Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
vita fjädrar och vit polini tryckfjäder
stage6 insugningskit
Racingtändkabel från NGK
Jaha, då började jag med uteslutningsmetoden....
Satte tillbaka orginalförgasaren, och då fungerade den igen.
Satan va det va skillnad med 70cc och trimkrök:)
Måste ha på 17,5mm att fungera nu!
Så då är det något med förgasaren ändå.
har gjor enl guiden, testat med 80-100 i munstycken, vette tusan va det kan vara,,,,
Kanske Choken?
Satte i en ny igår men det va samma med nya choken.
Dock så kärvade den då jag skulle ta bort den, satt som fast nästan.
Får väl ta och plocka ner den i molekyler och göra ren den.
Inga förslag?