12/53 blir bra.saamu3lsson skrev:vad ska jag ha för drev på min Derbi med bara sportluft filter för att få dugligt axx och okej toppfart, nu har jag orginal som är 14/70 tror jag
jadå. ca 60 eller 65.. lite olika.saamu3lsson skrev:2stroke4ever skrev:12/53 blir bra.saamu3lsson skrev:vad ska jag ha för drev på min Derbi med bara sportluft filter för att få dugligt axx och okej toppfart, nu har jag orginal som är 14/70 tror jag
orkar den verkligen det?:D och vad blir toppfarten ungefär då?
när vi pratar Derbi och orginal drevning är 65/12 normalt och Rieju eller "AM6" mopeder har höge drevning dvs 53/13. har kört 65/13 på min orginal Derbi och tycker de ha vare alldles lagomt. kör 65/13-14 körde jag den orkade gå överallt och gick ca 65-70.2stroke4ever skrev:jadå. ca 60 eller 65.. lite olika.saamu3lsson skrev:2stroke4ever skrev: 12/53 blir bra.
beckvall skrev:när vi pratar Derbi och orginal drevning är 65/12 normalt och Rieju eller "AM6" mopeder har höge drevning dvs 53/13. har kört 65/13 på min orginal Derbi och tycker de ha vare alldles lagomt. kör 65/13-14 körde jag den orkade gå överallt och gick ca 65-70.2stroke4ever skrev:jadå. ca 60 eller 65.. lite olika.saamu3lsson skrev:
Satsa på 12-53 dålandvetterpontus skrev:Tja! Har en Derbi Senda r-00. Har på den grövre kröken, borrat upp luftburken, större munstycke ( vet inte hur stort, min bror hade moppen innan, orkar inte kolla nu. Större än orginal iaf!) 14/70 ( inte bästa dreviningen, I know)
Har ett sprillans nytt 53 drev hemma och undrar om jag kan ha på det med ett annat framdrev, utan att moppen går mkt sämre? Hur stort framdrev isåfall? Moppen gör nu 70-75!
Annars satsar jag på ett 65 drev!
Aa får se hur det blirDerbi_senda93 skrev:Satsa på 12-53 dålandvetterpontus skrev:Tja! Har en Derbi Senda r-00. Har på den grövre kröken, borrat upp luftburken, större munstycke ( vet inte hur stort, min bror hade moppen innan, orkar inte kolla nu. Större än orginal iaf!) 14/70 ( inte bästa dreviningen, I know)
Har ett sprillans nytt 53 drev hemma och undrar om jag kan ha på det med ett annat framdrev, utan att moppen går mkt sämre? Hur stort framdrev isåfall? Moppen gör nu 70-75!
Annars satsar jag på ett 65 drev!![]()
Eller så bara byter du upp dig i framdrev?
13/53jonte788 skrev:tjena har en roxon duel sm med ett Hebo Escape Tobarro och sportluftsfilter 19 mm förgasare annat munstycke och 15/65 drevning på nu så jag undrar vilken drevning ni tycker jag ska ha om den ska gå fortare och ha bra axx.
Mvh/jonte788
Rieju har 54 har jag för mig kanske skiljer nån tand i från.Ztraand skrev:Vad har Rieju drac rr -02 för original drev?
Likaså Gilera smt -07 ?
Tacksam för seriösa svar !:D
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Okej, tack för svarMrX rider skrev:det blir nog en perfect drevning då.Bergsten skrev:Här är min setup:
Dellorto 19mm förgasare
Org cylinder
Turbo kit lacada krom
sportluftfilter
portat org insug
mallosi vl15 membran
Då är frågan, är 13/50 en bra drevning till det? Vill ha hyffsad toppfart men ändå skapligt acc också
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Kör på 13/53..g-ounze skrev:Tja!
CPI SM -07
Airsal 50cc sport, gör med dit-moddat LeoVince ZX.
Har för nuvarande 13x62 drevning
Tar 1-2 sek mellan varje växel och den toppar typ.. 70km/h.
Varvar ur den helt i 70km/h och tror inte en sekund att den varvar mindre än 10 000rpm.. De är verkligen att man tror att den ska rasa.. så måste lätta på gasen hela tiden..
Ja som ni förstår.. Den är i behov utav tyngre drevning.
Har läst att alla tipsar om 12x53, men ska ha mitt 13 drev fram.
Vad ska ja köpa för bakdrev?
53 eller 56?
I och med att ja ska köra 13 drev fram så tror jag på 56..?
Eller vad säger ni?
Samt undrar jag om jag måste köpa mindre kedja?
Har 134 länkars kedja nu.
vad har du trimmat med? vilka drev har du nu?Ztraand skrev:Har en Gilera som går i 70 ungefär, jag vill dreva ner den till 50-60, dvs. mer axx, mindre topp. Vilka drev ska ja ha?