Broms problem... Snabb hjälp uppskattas

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
MhFuria1995
Elmoped

Broms problem... Snabb hjälp uppskattas

Inlägg av MhFuria1995 »

Hej, det är så att jag har haft min Motorhipania Furia-01 nerplockad och renoverad i vinter och nu när jag startade upp den märkte jag följande: När jag bromsar med frambromsen tänds oljenivå lampan. Kan även tillägga att jag inte hade något baklyse så jag vet inte om det hade funkat. :oops: Vad kan det vara som är felkopplat ??
Du skulle inte vilja sälja dina 4 blinkers för 200 kr ? Nej jag ska ha 50 kr styck för dem :)
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: Broms problem... Snabb hjälp uppskattas

Inlägg av jesper178 »

MhFuria1995 skrev:Hej, det är så att jag har haft min Motorhipania Furia-01 nerplockad och renoverad i vinter och nu när jag startade upp den märkte jag följande: När jag bromsar med frambromsen tänds oljenivå lampan. Kan även tillägga att jag inte hade något baklyse så jag vet inte om det hade funkat. :oops: Vad kan det vara som är felkopplat ??
Det KAN ju vara att när du bromsar så åker oljan frammåt i behållaren och kanske inte nuddar sensorn som känner av att du har olja i tanken så kan det börja lysa. Eller har du fullt med olja?
Bild
MhFuria1995
Elmoped

Inlägg av MhFuria1995 »

Jag har ingen oljeblandare på den :O
Du skulle inte vilja sälja dina 4 blinkers för 200 kr ? Nej jag ska ha 50 kr styck för dem :)
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

MhFuria1995 skrev:Jag har ingen oljeblandare på den :O
Då vet jag faktiskt inte felkoppling måste de va..
Bild
MhFuria1995
Elmoped

Inlägg av MhFuria1995 »

ok, tack ska gå ut och kolla in elhärvan och se om jag kan hitta problemet, tack för snabb hjälp :)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

du kanske har råkat koppla den som ska göra att baklampan lyser när du drar in bromsen, fast du har dragit den til oljelampan ist?
MhFuria1995
Elmoped

Inlägg av MhFuria1995 »

Ja det är möjligt ska kolla på tisdag då jag får hem min kolv så jag kan starta den. Lyser inte baklyset då så är det som du säger.
Skriv svar