Skåningens-handelsbod skrev:80000+ har flytt hals över huvud från området.
och antalet lär stiga är jag rädd, en 8,8 motsvarar ungefär 1000 Hiroshimabomber smällda samtidigt.
Däremot så kommer media måla upp det som dubbelt så värre än vad det egentligen är. Tror inte dödsfallen kommer i närheten av det i Indonesien/thailand osv
och antalet lär stiga är jag rädd, en 8,8 motsvarar ungefär 1000 Hiroshimabomber smällda samtidigt.
Däremot så kommer media måla upp det som dubbelt så värre än vad det egentligen är. Tror inte dödsfallen kommer i närheten av det i Indonesien/thailand osv
Det var det tredje största skalvet som har uppmätts eller största flodvågen eller nåt stog det, i Thailand var det värre.
Det var det tredje största skalvet som har uppmätts eller största flodvågen eller nåt stog det, i Thailand var det värre.
Dom byter ju hur "stort" det var hela tiden, från början var det det 7e största.
Om ni vill läsa mer om det här finns en grym tråd om det på Flashback
Edit : +1 på Skåning, dödsfallen kommer vara betydligt mindre här och det beror delvis på att just som skåning sa "Jordbävningssäkert", dom har byggt att i vetande om att detta kan inträffa så allt är relativt anpassat efter att såna här saker kan ske
ktm_danielsson skrev:
Dom byter ju hur "stort" det var hela tiden, från början var det det 7e största.
Edit : +1 på Skåning, dödsfallen kommer vara betydligt mindre här och det beror delvis på att just som skåning sa "Jordbävningssäkert", dom har byggt att i vetande om att detta kan inträffa så allt är relativt anpassat efter att såna här saker kan ske
fast jag tror att 8,8 överraskade de flesta, hur mn än ser på det var redigt skrämmande bilder.
En 8,8 i stockholm t.ex. och allt fram till och en bit bortom södertälje hade varit bara grus kvar av, i bästa fall
Senast redigerad av nippertippan den 11 mars 2011, 18:27, redigerad totalt 1 gånger.
daveneos skrev:
fast jag tror att 8,8 överraskade de flesta, hur mn än ser på det var redigt skrämmande bilder.
Ja, det är ju inte direkt vardagsmat även om man råkar bo i ett ställe som är såpass "redo". Väldigt tråkigt när sånt här händer
Angående topic så görs ju inga Yamaha scootrar i Japan. Designen i Frankrike, motorn ifrån Italiien, och ihopsättning i Kina. Rätta mig gärna om jag har fel!
*** skrev:Angående topic så görs ju inga Yamaha scootrar i Japan. Designen i Frankrike, motorn ifrån Italiien, och ihopsättning i Kina. Rätta mig gärna om jag har fel!
Du har helt rätt, du har huvudet på skaft. Men hur som helst, den japanska MC/moped och bilindustrin är hårt drabbad.
hela den japanska infrastrukturen är just nu rent åt helvete.
både Suzuki och honda gör fortfarande moppar i japan, men även de sneglar åt kina. Och Roxxens motor licensbyggs i Kina.
Senast redigerad av nippertippan den 11 mars 2011, 18:33, redigerad totalt 1 gånger.
Bra att du skrev (bilmärke) på nissan, jag visste inte det
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
*** skrev:Angående topic så görs ju inga Yamaha scootrar i Japan. Designen i Frankrike, motorn ifrån Italiien, och ihopsättning i Kina. Rätta mig gärna om jag har fel!
Du har helt rätt, du har huvudet på skaft. Men hur som helst, den japanska MC/moped och bilindustrin är hårt drabbad.
hela den japanska infrastrukturen är just nu rent åt helvete.
både Suzuki och honda gör fortfarande moppar i japan, men även de sneglar åt kina. Och Roxxens motor licensbyggs i Kina.
dom har väll fabrik i japan bara det att yamaha man köper i europa kommer från MBK som e deras europa fabrik?
daveneos skrev:jboatian däremot är både designade och tillverkade i china
Märks
Tja, dem går billigt i alla fall. sedan att dem är fula skiter nog gamlingarna som kör dem till och från jobbet i.
kvaliteten är nog så bra på dem numera, men utseendet kan man verkligen ha åsikter om.
sedan kan jag nog ana mig till att roxx-åkarna knappast uppskattar det faktum att dem byggs i Kina.......
Ja det stämmer. Men 50cc, 125cc och alla scootrar får Yamahas systerbolag i Frankrike ta hand om. Men dom har sitt huvudkontor och allt sånt i Japan ja.
ajonson skrev:Acura är fan inte skit
Honda för Amerikanare. USA vill se det som sitt egna märke, men det är ju fortfarande en Honda..
When I'm good, I'm really good.
And when I'm bad, I'm still pretty damn good.