rozander skrev:kohler skrev:Hej!
Om ni gör "razzia" och hittar te.x min moppe (som är trimmad) men jag säger att min pappa körde hit den på flak och att jag inte har startat den något, och att jag bara skulle visa upp den för mina kompisar. Ni har ju inga bevis att jag har åkt den?
MVH
Jag har en plus fråga på den, om det är "razzia" och man har ställt moppen utanför skolans område då får inte polisen test köra den va? för den står inte på skolansegendom ?

Nepp då får dom inte test köra den.
bravell skrev:hej , jag blev stanad igår av polisen. dom frågade om körkort, jag sa att jag inte hade med mig de ( har inte am kortet ) dom tog namn och person uppgifter, vad kommer hända ??
Allt från varning till böter, indraget körkortstillstånd/uppskjutet osv.
kohler skrev:Hej!
Om ni gör "razzia" och hittar te.x min moppe (som är trimmad) men jag säger att min pappa körde hit den på flak och att jag inte har startat den något, och att jag bara skulle visa upp den för mina kompisar. Ni har ju inga bevis att jag har åkt den?
MVH
Dom kan ha sätt dig köra och polisen är inte dumma i huvudet, dom förstår nog att man inte kör en moppe på släp till skolan.
ramy227 skrev:Hej, Jag har tänkt att köpa en aerox som jag ska trimma och styla ( jag ska förhoppnings viss öppna en projekt tråd senare ). Och nu undrar jag följande: måste jag ha trafik försäkring ? ( jag kommer inte åka med den förutom på meets och events )
Det bestämmer du själv, men det är olagligt att framföra den på allmänväg om den inte är trafikförsäkrad.
moppepojk26 skrev:sha, har en liten fråga angående skjutsa på trimmad moppe, min flickväns pappa säger att hon inte får åka med mej för att den är trimmad och om jag blir tagen för trimmat och hon åker med så får hon också indraget lämp och böter? stämmer detta? tacksam för svar:)
Nej det stämmer inte.