Som man ser på filmen så börjar den misstända efter ett tags körning... Problemen kan bli mycket värre än vad man ser på filmen, och uppstår efter ca 10 minuters körning. När moppen är kall går den som satan
Har Stage6 sportpro 70cc, dellorto 19mm och Hebo performance rör på. Har provat alla möjliga förgasarinställningar, även bytt stift, men vart ingen skillnad då heller. Någon som vet som kan ge mig nåt råd? Har fortfarande den strypta cdi'n på kan det vara det som spökar?
Aa, skulle kunna vara förgasaren ja, men när man drar på fullgas så känns det som om tändningen slås av, och det bara böar när man gasar , sen när man stannat så dör den bara, sen väntar man ett tag så går den igen.
min gör så när jag släpper choken för tidigt på morgonen när den är kall. de är ju för att den får alldeles för mycket luft. hur ser stiftet ut? du har väll inte auotmat choke på din förgasare kan jag tänka mig.... men fortsätt felsök äre väll bara
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Ett tändningsfel visar sig för det mesta oberoende av trottellyft (hur mycket du gasar).
Är det ett förgasarfel kan man ofta hitta ett trottelläge där motorn går bra.
M.a.o kan du räkna bort förgasarfel?!
Troliga orsaker enligt mig
1. Sprucken tändspole (när den blir varm går den isär när den blir kall går den ihop).
2. Samma som ovan fast CDI´n
3. Trasiga spruckna tändkablar
4. Felaktigt eller trasigt tändstift
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Japp precis hasse, spelar ingen roll vilket läge man har gasen i , går ändå lika dåligt :/ Blir att byta spole, stift och cdi om ett par veckor och se om det blir bättre då vilket jag hoppas.