Tjena!
håller på att ta moppekort nu & undrar om hur provet gick till?
pluggar som en idiot för har bestämt mig för att klara de på första försöket!
har fått olika tester på nätet och är på gränsen till godkänt hela tiden!
Aerox 03
Setup:
Rör: Gianelli Extra
Cylinder: Original
Förgasare: Original
Variator: Polini Speedcontrol 4,9 g vikter
Koppling: Original
Tryckfjäder: Hebo +50
Haha kan tänka mig att polarna har skrämt upp dig xD provet är fan 10x lättare än proven man fick i lågstadiet läs på det några gånger för mig räckte det 3 ggr, sen gör man provet och man tror frågorna ska vara svåra, men bara tänk logiskt. Vad skulle jag göra i denna situation och svara sedan det så gjorde jag och jag klara det på mitt första försök. Men ja lycka till iaf
Aerox 03
Setup:
gjorde 40 tester och läste AM-boken typ 3 ggr, Klarade provet första gången med 53/70 (52 for godkänt då ) sjukt svårt, typ 20 frågor som jag hade övat på va med, fast omformulerade ^^ Förvänta dig inte att det är lätt, men om du har pluggat så kommer du klara det
Addicts skrev:gjorde 40 tester och läste AM-boken typ 3 ggr, Klarade provet första gången med 53/70 (52 for godkänt då ) sjukt svårt, typ 20 frågor som jag hade övat på va med, fast omformulerade ^^ Förvänta dig inte att det är lätt, men om du har pluggat så kommer du klara det
Aerox 03
Setup:
det var lättare förut än vad det är nu... men plugga på som fan så ska du se att du klarar det ! lycka till !
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
skolflit som gäller bara!
när jag fått mitt prov bokat pluggade jag 3 timmar varje dag i två veckor i bilkörkortsboken (AM-boken hade inte kommit ut än när jag pluggade för AM) så jag läste ut boken ett antal ggr klarade på första med 55/70, det är inte alls svårt om du: 1. PLUGGAR ORDENLIGT! xD
2. Tar det lugnt på provet, stressa inte.
3. Tittar igenom svaren innan du rättar för att hitta eventuella slarvfel.
Lycka till!
1. Plugga (krävdes inga omänskliga mängder av läsning, om du har tråkigt bara ta fram körkortsböckerna och läs, läs innan du lägger dig också)
Använd gärna körkortsboken om du har fått den, upptäckte att AM-boken "sög hästballe" jämfört med körkortsboken (självklart så väljer man bara ut bitarna som är relevanta för en mopedist).
2. Ta det lugnt på provet, du får mycket tid på dig. Jag var färdig innan halva tiden gått.
Kom ihåg att KOLLA IGENOM svaren både EN och TVÅ gånger! Jag kollade igenom provet lite snabbt (man kan "flagga" frågor man är osäker på och senare kolla på dem igen) och fick 2 st. slarvfel som jag egentligen kunde! Nåja, antar att jag får nöja mig med bara 63/65
3 = Win! Ut o köör!
Om man inte klarar provet på första gången, fine, men om man inte klarar sitt andra/tredje prov har man inte ens försökt på riktigt!!
vonLidl skrev:1. Plugga (krävdes inga omänskliga mängder av läsning, om du har tråkigt bara ta fram körkortsböckerna och läs, läs innan du lägger dig också)
Använd gärna körkortsboken om du har fått den, upptäckte att AM-boken "sög hästballe" jämfört med körkortsboken (självklart så väljer man bara ut bitarna som är relevanta för en mopedist).
2. Ta det lugnt på provet, du får mycket tid på dig. Jag var färdig innan halva tiden gått.
Kom ihåg att KOLLA IGENOM svaren både EN och TVÅ gånger! Jag kollade igenom provet lite snabbt (man kan "flagga" frågor man är osäker på och senare kolla på dem igen) och fick 2 st. slarvfel som jag egentligen kunde! Nåja, antar att jag får nöja mig med bara 63/65
3 = Win! Ut o köör!
Om man inte klarar provet på första gången, fine, men om man inte klarar sitt andra/tredje prov har man inte ens försökt på riktigt!!
Aerox 03
Setup:
vonLidl skrev:1. Plugga (krävdes inga omänskliga mängder av läsning, om du har tråkigt bara ta fram körkortsböckerna och läs, läs innan du lägger dig också)
3 = Win! Ut o köör!
Aerox 03
Setup:
Det är så överskattat så det finns inte, har du gjort de sammanlagt 40 faserna så klarar du provet.
Jag gjorde provet i augusti 2010, fick kanske 5 böcker från trafikskolan och dom sa till mig att läsa i böckerna varje dag.
Brydde mig inte om böckerna utan gick direkt på faserna, fick några fel första gångerna jag gjorde faserna men sedan lärde jag mig ju under tiden, och väl på provet fick jag bara 2 fel.
Så; var inte orolig, man klarar det utan problem om man har lite trafikvett innanför pannbenet :)
ni måste ju iaf vara glada över att ni gör provet på en trafikskola... när jag gör faser och prov för B, C, CE körkort (samma körkortsprogram) så behöver jag ha mindst 90&rätt. dvs ungefär 10 fler rätt än vad ni behöver. (går transportutbildning på gymnasie). till en början kan det verka riktigt svårt, men läs frågorna ordentligt så är det inga problem, och sen kan jag ju skvallra med att sluttesten är betydligt lättare än repetitionsfaserna.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
tS skrev:ska också ta mitt snart och tycker boken är dryg!
vart gör ni proven och tester på internet? länka gärna
Du fick 10 gratis prov när du gick kursen?
har inte gått kursen men är inbokad på ett, så har fått en bok och så , men vill göra teori provet så tidigt så möjligt, därför vill jag redan börja träna nu xd