tja jag har en PGO T-rex som axxar ganska segt:/ o toppar ca 50 på plan väg....
min fråga är om man kan fixa bättre axx utan att det räknas som trim eller är all ¨moddning¨ av motorn olagligt?
för om man köper ett efektrör som är strypt måste man bara besikta den igen eller hur är det??
Och kopplings fjädrar ger det bättre axx och hastighet??
skulle vara glad om man fick några bra svar^^
okej men är det lagligt att byta till lättare vikter eller är det olagligt?
jag får inte trimma för om farsa märker att den är trimmad olagligt tar han den direkt....-,-
Byt vikter, han kommer inte märka nån skillnad inte polisen heller om den inte får för fort och det gör den inte om du endast byter vikter
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
nja d me vikterna e nog olagligt för att d e ju en motor mässig förendring men dra bara v-ringen i smyg, d ger dej bara bättre axx men knappt någon km/h mer i toppfart
Men polisen märker ju inte om den bara axxar en aning bättre som alla andra mopeder
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
HAHA Fortare om man drar V-Ringen? nej då-.- Jag har en aprilia sr 50 den gjorde 75 km/h innan... nu har ja dragit v ringen- nu gör den 76 km/h med bättre axx... Man drar V-ringen för bättre axx inte högre hastighet... Det finns guider om hur man tar bort v-ringen... kolla där så får du veta mera
Bredmar skrev:HAHA Fortare om man drar V-Ringen? nej då-.- Jag har en aprilia sr 50 den gjorde 75 km/h innan... nu har ja dragit v ringen- nu gör den 76 km/h med bättre axx... Man drar V-ringen för bättre axx inte högre hastighet... Det finns guider om hur man tar bort v-ringen... kolla där så får du veta mera
Men lol, din moped har ingen förgasare det sitter gameboy trim på den så den gör nog inte mer än de. sen tror jag inte den gör 75km/h om du snackar orginal..
Bredmar skrev:HAHA Fortare om man drar V-Ringen? nej då-.- Jag har en aprilia sr 50 den gjorde 75 km/h innan... nu har ja dragit v ringen- nu gör den 76 km/h med bättre axx... Man drar V-ringen för bättre axx inte högre hastighet... Det finns guider om hur man tar bort v-ringen... kolla där så får du veta mera
så om jag drar v-ringen så kanske den går i 60-65 med bättre axx?
det e lite gött att nästan alla svarar olika.....
jag är inte så haj på mopeder men ett o annat kan jag..
jag har bytt till tyngre vikter nu för när jag hade lättare i så kom jag knappt upp i 40:/ men kan hända att jag satte dom lite fel då...
och den axxar bättre och går några km/h snabbare:P
men den har blivit slö i uppförsbackar går det att fixa det genom att byta kopplings fjädrar till 30-50% starkare??
men jag har dragen v-ring , effektrör och lättare vikter , men när motorn är varm så slirar de i kopplingen , ska jag byta till hårdare kopplingsfjädrar dåå ?