Ja, som rubriken lyder, vart kan man köpa vattenpumpar?
Några säger att reich har slutat tillverkas, men då hade tydligen bosch en liknande. Finns på tex cykelkraft & twostroke, men är så fruktansvärt dyrt!
Någon som har hittat något ställe?
/MVH Adam
Aerox 03
MHR Team 2 70cc (portad av proove)
Malossi overrange
Stage6 PWK 28mm
Stage6 v-force
Stage6 Koppling MKII (107mm)
Stage6 Kopplingsklocka
Metrakit Pro Race vev
Roost Rör specialbeställt för high-end
Italkit Analog
vart kan man köpa tråden.... men hur många liter har man i en moppe kylare? typ 2max 3 så då cirkulerar vattnet 3 gånger på 1 minut så 9l/min borde räcka
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Eklund skrev:Det har ju inget med saken att göra?
Hur mycket vatten den pumpar i min ?
hade det gått i 4,5 liter så hade ju vattnet bara cirkulerat 2 ggr i minuten. och då hade pumpen kanske varit lite liten men om de e som 2stroke säger att de brar går 1,2l i systemet så blir det väldigt effektiv kylning med den pumpen
Eklund skrev:Så jag kan jämföra med den el-drivna pumpen
jaha fattade helt fel men aja google is your freind, men med tanke på hur många ggr vattnet cirkulerar av den el pumpen så ska det nog blit tillräcklig kylning
Därför jag letar efter vart man kan köpa den
Var en förut som hade en bosch vattenpump på blocket EXAKT samma som den som finns för 1599;- på twostroke. Men bara för att stylepro har satt på ett klistermärke så kostar den 1100;- mer. för han hade köpt sin för 500... Känns onödigt
Aerox 03
MHR Team 2 70cc (portad av proove)
Malossi overrange
Stage6 PWK 28mm
Stage6 v-force
Stage6 Koppling MKII (107mm)
Stage6 Kopplingsklocka
Metrakit Pro Race vev
Roost Rör specialbeställt för high-end
Italkit Analog
pumpar den för snabbt så hinner inte vattnet ta upp någon värme och hinner inte heller kylas av kylaren.
Fel. Vattnet hinner både ta upp & avge värme oavsett hur fort det rör sig, om det rör sig snabbare gör det bara att man får jämnare temperatur och mindre risk att det börjar koka på varma punkter, som runt avgasporten & förbränningsrummet.
Det du skriver är en gammal myt som uppstått när folk plockat bort termostaten och sedan fått kokningsproblem. Dom har trott att vattnet inte hinner arbeta när det pumpas snabbare, när problemet egentligen är att termostaten stryper flödet så vattentrycket inne i motorn höjs, och därmed höjs kokpunkten. Ingen termostat = lägre tryck = lägre kokpunkt, och då sitter man i sk*ten om man låg på gränsen till kokning innan man började pilla.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.