hej.. om motorn vibrerar(en AM6) vad kan de vara för fel då? motorn är just nyrenoverad allt byttes! balansaxeln sitter rätt med dreven. vad skulle hända om vi säger att de tex är obalanserad vev eller något sånt. skulle man få renovera hela motorn eller tror ni inte de skulle hända något?
lånar: min aerox har börjat vibrera som FAN på gas :O står man still och har tomgång så är den vanlig men om man gasar det minsta så vibrerar den nästan sönder ?? kan det ara samband med att den är segstartad och får inte mkt bensin??
Du har inte lyckats göra som mig då?
Jag lyckades köra sönder krysskilen som sitter på vevaxeln, på kopplingssidan.
När den gick sönder så gick inte balansaxeln runt som den skulle, så den skapade mera vibrationer istället.
Min kompis hade samma problem på sin DT med AM6 motor, ingen visste vad det var för fel, men tillslut så hittade vi det och det var bara motorn som satt löst
Kolla det först så att alla skruvar är ordentligt åtdragna, kan ju vara något så enkelt som det.
All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig!
känner du att moppen går sämre/förlorar effekt när den vibrerar? och går det över när du når högre varv eller när motorn är varm? och låter den konstigt? tror jag har samma problem nämligen...