axar som en sköldpadda

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
mazzkot
Elmoped

axar som en sköldpadda

Inlägg av mazzkot »

Hej, Jag köpte/fick en speedfight 2 black edition 08 när jag fyllde i februari och när jag testar den så tar det jätte l'änge för den att axxa up i sin toppfart som är ynka 53 km/h, vilke jag tycker är konstigt eftersom jag bara väger 50kilo. Och min farsa frågade en kille som har moped om det är nå fel men då så sa han bara att när den har gåt 50 mil så ska man ju lämna in den på ""besiktning"" och då så gör dem nåt så den går snabbare och får bättre axx. Men det som är så drygt är att nästan alla mina kompisars moppar går ca: 60 utan att dem är trimmade. Så det jag undrar är om det är sant att den blir snabbrae och får bättre axx när man lämnar in den efter 50 mil.
PSPSPSPSPSPS. JAG FÅR HELLER INTE TRIMMA MOPEDEN ;(:(
söker en eu fiddy.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

stryp av i smyg :D

woho min första post på forumet :P
mazzkot
Elmoped

Inlägg av mazzkot »

hhmm, ja det hade jag gjort om det inte vore för att dem kommer testa den ibland :/
söker en eu fiddy.
Cpi Driver
Elmoped

Inlägg av Cpi Driver »

du har nog inte kört in moppen så bra låter som du bara satte dig på den o drog ful gas el ?
mazzkot
Elmoped

Inlägg av mazzkot »

HHMM kan vell tänka mej att jag har varit lite otålig :/ jag har bara kört den ca 1mil, men kommer den gå bättre / snabbare nä r den är inkörd :)
söker en eu fiddy.
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Dra v-ringen då får du garanterat bättre acc på moppen kanske nåra ynka km/h med ;)
mazzkot
Elmoped

Inlägg av mazzkot »

Men jag får inte trimma moppen !
söker en eu fiddy.
mazzkot
Elmoped

Inlägg av mazzkot »

Men jag får inte trimma moppen !
söker en eu fiddy.
Cpi Driver
Elmoped

Inlägg av Cpi Driver »

mazzkot skrev:HHMM kan vell tänka mej att jag har varit lite otålig :/ jag har bara kört den ca 1mil, men kommer den gå bättre / snabbare nä r den är inkörd :)
Aa ifall jag inte är helt ute cyklar så är grejen den att du får inte ge full gas dom första milen du får heller inte belasta motorn som tex köra upp i nån brant backe men det är ju typ kört för dig nu när du har gasat fult
ifall man inte kör in moppen på rätt sätt så kan motorn förlora kraft men inte så jäkla mycke
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

En orginal moped går aldrig i 60 för då skulle den vara olaglig.
fjegge
Farsans gamla zündapp

Inlägg av fjegge »

Om dina polares gör 60 så har dom några fina glädje mätare :wink:
Användarens profilbild
Marwoh
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Marwoh »

nej den går inte snabbare efter servning , dra v-ringen kan du göra för det tror ja dom inte märker av överhuvudtaget .

mvh
Stuntriding is not a sport, it's a lifestyle.

R.I.P DooD
En legend lever vidare.
mazzkot
Elmoped

Inlägg av mazzkot »

Tack för alla tips :) och en sammanfattning nu av min moppe som jag har köpt en speedfight 2 blackedition -08. Och självklart jag av ALLA 15 åringar så har min moppe en toppfart som en snigel (ca:52-53km/h) och den axar som en sköldpadda :( och min morsa och farsa har sagt TVÄR NEJ till att trimma och om dem kommer på mig så kommer jga inte få köra nå mer :( Min farsas moppe gich ca 100 knyck när han var 15 :/
Jag har testat med det mesta som typ jaa ni vet fråga snällt å visa fram hundögonen och jag har fjäskat jag har fan gjort allt och om jag klagar för mkt då blir dem typ besvikan för dem köpte den åt mig för ca 23-24 lax också säger dem vill du att vi ska sälja den då :/.
HMM, Jag kanske måste inse att jag är ett hopplöst fall :(:( Jag skulle fan asså betala hur mkt som helst för att den iallafall skulle gå ca 60 utan trim ;)
PS. HAHAHA belev mycket onödigt vetande men hade tråkigt och inget att göra så då fick detta skrivande förgylla min tid :)
söker en eu fiddy.
vizh
Elmoped

Inlägg av vizh »

Du skulle ju kunna sätta små brickor mellan variator brickan och variatorn där skruvarna sitter så lär den gå i runt 60 så kan du byta ner dig till lite lättare vikter
mazzkot
Elmoped

Inlägg av mazzkot »

ok men nu vill jag att dem som kan det här svarar på min fråga och inte någonn som bara gissar :P
ok här kommer frågan :) - - Vad händer om polisen stoppar en för att man kör för fort / trimning ?
det jag har fått höra elr vad min morsa å farsa säger är att man får böter och att man inte får ta körkort förns man är 20 !
Och då undrar jag om det är så, så gör dem så om man har trimmat den så den går 60km/h och man inte har kört vårdslöst eller bara om man har mkkt trim ?
söker en eu fiddy.
moppemannen
Elmoped

Inlägg av moppemannen »

om du blir stoppad av polisen och din moppe går över 52km/h räcknar dom den som trimmad och du får böter för olovlig körning och bötessumman kan vara olika men max 2500kr och du får indraget lämp i 6månader vilket innebär att du fårtfarand kan ta körkort när du är 18 men att du inte får börja övningsköra på 6 månader men om du blir tagen i sommar så händer ju inget för du får ju ändå inte övningsköra fören du är 16;D
En gång Bajare, Alltid Bajare
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

eddhedd skrev:det är nog för att dina kompisar kör runt på kineser att deras går bättre. men om du har någon händig kompis så kan dom installera blackbox på dig.

och man kan inte göra den gå fortare utan att ändra orginalutförandet,

ändra orginalutförandet = trimma = olagligt
inte helt sant ;) munstycke kan du byta då det anses som en nödvändig modifikation. du kan ju alltid mixtra lite med vikterna och se om det sitter där också, osynligt och fint.
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

För det första... Dina kompisars moppar gör inte 60.. Iallafall om de inte är kineser.. Och dim moppe kommer g lite bättre när den är inkör och OM den är inkörd ordentligt vilket jag tror att du inte gjort.. Man ska inte dre fullgas eller belasta de 30 - 50 första milen..
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Förresten tycker jag du ska låta bli o trimma om det är vad dina föräldrar vill med tanke på att de har betalat en väldigt fin moped åt dig och det är deras enda krav på den.
YAMAHA YZ Racing
moppemannen
Elmoped

Inlägg av moppemannen »

jag fick inte heller trimma i början o dom sa att om ja gjorde det så skulle dom låsa in moppen o shit men ja drog v-ringen ändå o satte på lättare vikter o ja sa det till mina föräldrar att ja hade tat bort v-ringen och att det bara gjorde så att den får bättre axx så dom sket i det o nu får ja:P ja tkr du ska dra v-ringen o säga att den bara får bättre axx o sen om dom testar så kanske dom inte märker för det går ju bara nåra km snabbare lixom:P
En gång Bajare, Alltid Bajare
Användarens profilbild
LimmiL
Svårstartad skrothög

Inlägg av LimmiL »

ja din moppe kommer gå mkt bättre när du har kört in den i någramil :) i början så gick min 44km/h på mätaren ;) efter 50 mil så var jag uppe i 60 ^^
Its all about LimmiL
Användarens profilbild
jonas^
Svårstartad skrothög

Inlägg av jonas^ »

orginalmoppe suger på att axxa:P lättare vikter och dragen vring... helt osynligt (:
Låst