Hej,
Det börjar koka av någon anledning i kylarbehållaren och till slut så sprutar de upp glykol från korken på kylarbehållaren,vet inte om det kan vara för att tempgivaren inte är in kopplad eller att temostaten är paj, tänkte köpa en vattenpump som kyler ner 40% mer än orginal vattenpumpen.
vad tror ni kommer de bli bättre eller kommer de inte bli någon förändring?
Kolla innanför vattenpumpskåpan om den vita plattan med hål i (den som gör så att vattenpumpen snurrar) om den sitter ordentligt, hände exakt samma sak för mig & då var det den som inte greppade
Aerox 03
MHR Team 2 70cc (portad av proove)
Malossi overrange
Stage6 PWK 28mm
Stage6 v-force
Stage6 Koppling MKII (107mm)
Stage6 Kopplingsklocka
Metrakit Pro Race vev
Roost Rör specialbeställt för high-end
Italkit Analog
99,9999....9% på att det är din topplockspackning.
Edit:
För att bespara mig klagomål satte jag 99.9...9 istället, eftersom du faktiskt inte sa att de kunde hända när den var kall.
En moped blir inte överhettad SÅ fort (en stunds körning tar jag som snabbt) och om topplockspackningen är paj så går trycker ut i kylsystemet istället. Hade exakt likadant på min sf2...
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
som sockan säger eller så är det luft i systemt men tror faktiskt att topp packningen är slut men det är lätt bytt så byt innan den tar mer stryk och kolla kolven, kolven mår inte bra av överhettning
Sockan skrev:99,9999....9% på att det är din topplockspackning.
Edit:
För att bespara mig klagomål satte jag 99.9...9 istället, eftersom du faktiskt inte sa att de kunde hända när den var kall.
En moped blir inte överhettad SÅ fort (en stunds körning tar jag som snabbt) och om topplockspackningen är paj så går trycker ut i kylsystemet istället. Hade exakt likadant på min sf2...
Då bör motorn gå ganska kasst enligt min mening eftersom avgaserna går u i kylsystemet..han skriver inte att det går dåligt heller men byta topp packning kostar ju inte många kronor o går fort så varför inte
¨Vad lullar du om, de är kompressionen som går ut där.
Gas tar den lättaste vägen ut, alltså hellre genom en stor avgasport än att smita igenom ett 0.001x0.0001 mm hål i topplockspackningen. Men om du mäter trycker (kompet) innuti en cylinder så räcker ett skitlitet hål för att kompen ska gå ut där och det ska "kocka" det behöver heller inte rinna ner i cylindern, utan de kan bara komma komp ut men inget vatten in, för kommer de in vatten så kan du inte starta den, så mycket kan jag säga..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
Sockan skrev:¨Vad lullar du om, de är kompressionen som går ut där.
Gas tar den lättaste vägen ut, alltså hellre genom en stor avgasport än att smita igenom ett 0.001x0.0001 mm hål i topplockspackningen. Men om du mäter trycker (kompet) innuti en cylinder så räcker ett skitlitet hål för att kompen ska gå ut där och det ska "kocka" det behöver heller inte rinna ner i cylindern, utan de kan bara komma komp ut men inget vatten in, för kommer de in vatten så kan du inte starta den, så mycket kan jag säga..
haha kan inte riktigt hålla med dig riktigt
Hade problem med en skoda felecia förut, problemet var att den gick varm ibland då vill säga att termostat fungerar även pump, mätte då avgasvärdet i expansions kärlet och då fanns det ett hc värde där..dvs att avgaserna läckte ut igenom topp packningen in i kylar kanalerna..så det kan mycket väl vara avgaser som går ut i kylar systemet även kompression det säger jag inte emot
Aerox_Isse skrev:om jag var du så skulle nog jag ha lämnat in den på felsökning hos någon mc butik
Helt onödigt i min mening jag skulle ta loss termostaten och lägga den i en kastrull med kokande vatten och se om den öppnar, gör den inte det så har du problemet där, öppnar den så skulle jag luft av systemet, fungerar inte det, byta topp packning och kanske byta kolvringar i samma veva när man endå har tagit av toppen, fungerar itne det så skulle jag kolla vatten pumpen och se så den är hel
efter det kolla kylaren så den inte har blivit igensatt !