Jag hade ställt in moppen någolunda , den gick utan att den dog och var pigg , men nu när jag låtit den stå i en vecka så dör den efter 2 minuter och när man kör saknar den orken , när den börjar bli varm typ dör den , jag undrar vad som kan vara fel ?
Senast redigerad av TheMidnightRider den 25 februari 2011, 18:36, redigerad totalt 1 gånger.
kall luft innehåller mer syre där med behöver motorn mer bränsle för att luft och bränsle blandning skall bli helt korrekt, nu när det blir varmare ute så blir det ju självklart motsatt effekt så byt ner lite storlekar i munstycke och se hur den går då läs även av tändstiftet i mellan åt och se!
Smilee skrev:kall luft innehåller mer syre där med behöver motorn mer bränsle för att luft och bränsle blandning skall bli helt korrekt, nu när det blir varmare ute så blir det ju självklart motsatt effekt så byt ner lite storlekar i munstycke och se hur den går då läs även av tändstiftet i mellan åt och se!
lånar lite
så om det är kallt så blir det som att den får mindre blandning? som min går nu så är den lite slö efter fullgas och tänkte att det kansk va att den inte hinner få bensin
Smilee skrev:kall luft innehåller mer syre där med behöver motorn mer bränsle för att luft och bränsle blandning skall bli helt korrekt, nu när det blir varmare ute så blir det ju självklart motsatt effekt så byt ner lite storlekar i munstycke och se hur den går då läs även av tändstiftet i mellan åt och se!
lånar lite
så om det är kallt så blir det som att den får mindre blandning? som min går nu så är den lite slö efter fullgas och tänkte att det kansk va att den inte hinner få bensin
kan det vara det då?
Tydde det så att det känns som motorn får för lite soppa, större munstycke! som sagt när det är kallt ute så behöver motorn mer soppa,varmt så behöver den mindre